torstai 15. tammikuuta 2015

Booty workout

Aurinkoiset huomenet. :)<3 Oma viikonloppuni alkaa jo tämän koulupäivän jälkeen, joten fiilikset ovat melkoisen hyvät. Pamautetaanpa treenipostausta sitten ilmoille viikonlopun kunniaksi!

Noniin. Salilta ehti tulla siis kolmen viikon tauko ja kun selvisin flunssastani, ryntäsin innoissani takaisin foxille täynnä uudenvuoden puhtia! Ja ai että, miten lyhyessä ajassa voikaan lihakset "unohtaa" aikaisemmat treenailut ja tuloksena on ihan älyttömän kipeät paikat. Muistutus itselleni: Se venyttely olisi edelleenkin hyvä ottaa osaksi treenejä. Nyt olisi sitten viimein aika herätellä kankutkin tähän vuoteen! Jaankin täällä pari hyvää liikettä, joilla olen saanut kunnolla tuntumaan polttelua siellä, missä kuuluukin! :D 

1. Askelkyykky kahvakuulien kanssa

089

Sopivan painoiset kahvakuulat kouraan ja askeltamaan vain! Älä anna painojen tai polven mennä maahan asti. Yleensä kuljen tavallaan eteenpäin samalla, kun askellan kyykkyjä. Näin liike on helpompi pitää tasaisena. Ota jokin kiintopiste edestäsi, jotta tasapainosi säilyy.

2. Kyykky kahvakuulan kanssa

108

107

Liikkeen voit tehdä maassa tai korokkeilla seisoen. Korokkeilla saat kyykättyä helpommin hieman alemmas. Lähde liikkeelle suorasta asennosta, polvet hieman joustossa.

3. Polvennostot

103

104

Nouse korokkeelle seisomaan niin, että noustessasi vippaat samalla polvesi ilmaan eteenpäin. Voit valita liikkeeseen myös korkeamman korokkeen, kuten vaikkapa tuolin.

4. Askelkyykky korokkeelta

099

100

Kuvassa maassa oleva jalkani on himpun verran liian takana, tuo se eteen niin, että se on noin 90 asteen kulmassa. Kyykkää joustaen maassa olevaa jalkaasi alhaalta ylös, mutta älä vedä sitä missään vaiheessa kokonaan suoraksi, vaan jätä siihen ylhäällä ollessakin pieni taitto.

Yleensä teen liikkeet kolmen sarjoissa 10-15 toiston erissä. Käytin liikkeissä 10 kilon kahvakuulia, mutta liikkeet voi tehdä myös kokonaan ilman painoja.

Saa vinkata tai linkata mielettömän hyviä pepputreeni vinkkejä tännekin päin, niin saadaan kesäksi kunnon shortsipeppu aikaiseksi. Kesä 2015 täältä tullaan! :D

31 kommenttia:

  1. Samat liikkeet käytössä täälläkin! Teen vielä lantionnostoja levypainon kanssa, tällä saa pakarat kyllä tuleen! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo lantionnostoja tulee tehtyä itsekin monesti! :) No saa!! :D

      Poista
  2. Maastavedot suorin jaloin on ihan huippu liike pepulle ja takareisille, mulle PT suosittelikin sitä kun sanoin haluavani muodokkaat takareidet ;-D Ja sit kans taljapotkut kuuluu vakkari jalkatreeniin! Kannattaa kokeilla! Kiva postaus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maastavedot on kyllä ihan huippuliike, mutta pelkään nykyään niin pahasti tuon mun alaselän takia, kun venäytin sen todella pahasti viime kesän alussa. Siksi oon jättänyt maastavedot ja tankokyykyt vähemmälle/kokonaan pois. :( Taljapotkuja en ookkaan tehnyt aikoihin! :)

      Poista
  3. Jalkaprässi jalat leveällä ja sen levyn yläosassa ottaa mulla hyvin pakaroihin! Vaihtoehtoisesti pidän jalat yhdessä ja ylhäällä levyä, ottaa enemmän pakaran ja reiden "liitoskohtaan" :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee! Kiitos hyvistä vinkeistä Saara! :)

      Poista
  4. Viimeks kokeilin tota vikaa liikettä ja hitto, se olikin yllättävän vaikea!! :D Mulla ei meinannu pysyä tasapaino ollenkaan! Huomenna haastan itteni ja yritän tehdä vaikka muutaman väkisin, jos vaikka tällä kertaa liike ois jo vähän helpomman tuntunen. :D

    Sellanen liike ottaa pyllyn "yläosaan", että on leveässä asennossa jalat hieman koukussa ja vaihtaa painoa jalalta toiselle tanko niskan päällä. Vähän niinkuin luistelis jalat kiinni maassa. :D Kannattaa kokeilla! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joku kiintopiste edestä vaan, jota tuijotat kokoajan, niin tasapaino pysyy! Vaikka seinään liimattu purkka tai halkeama! ;D kiitos, pitää kokeilla tuota sunkin vinkkiä. :)

      Poista
  5. Mun pitää kokeilla noista kyllä jotain! :) mulla on sama etten voi tehdä maastavetoa selän takia mutta noista sain jo pari uutta liikettä pepputreeniin :) mun lemppareita on taljapotkut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä harmi, kun ne olis niin tehokkaita! Hyvä. Jos löytyi jotakin uuttakin, vaikka aika perusliikkeitä mä aina väännän! :)

      Poista
  6. eikö blogiasi pysty seurata bloglovinin kautta ollenkaan? :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitäisi voida! Lisäsin sen seurauskentän nyt vielä tuonne mun blogin sivupalkkiinkin! :)

      Poista
  7. Perus yleisliikkeet ovat parhaita; kyykyt, maastavedot jne, joita tehdään harjoittelussa heti alussa ensiksi. Ei tartte mitään turhia kikkailuja. Ne ovat raskaimpia ja parhaita, kun kaikki lihakset pääsevät töihin ja liike on luonnollista. Laitteet ei pakota vääriin asentoihin. Loppureeni on ns. ''hienosäätöä''. Elikkä lopussa erottelevia liikkeitä vielä kaikille jalan lihaksille erikseen: etureisi, takareisi, pakarat, pohkeet. Nää voi tehdä laitteessa. Naiset haluaa aina sitä muotoa, mutta eivät ole valmiita tekemään kunnon painoilla. Pistäkääpä siis painot jotka tuntuu, niin rupee ne lihakset kasvamaan. Pelkkä pikku askelkyykkyjumppa tuskin tulee johtamaan mihinkään muuhun kuin yleisen lihaskunnon kohoamiseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hyvistä vinkeistä. Kyllä täälläkin tehdään muitakin hieman raskaampia liikkeitä, mutta jaoin tänne nyt muutamat tälläiset hyvät perusliikkeet, joita on tullut tehtyä. :)

      Poista
  8. Mä en koskaan oo oppinu käymään salilla salilla vaan hipsin aina ryhmäliikuntatunneille :D jos ne ei mee omaan aikatauluun niin sitten teen kotona blogilatesta! Ja niitä peppu videoita kun tekee niin seuraavana päivänä ei meinaa päästä istumaan tai ylös :D nimimerkillä täällä ei oikeen oo tullu urheiltua ja vuoden alussa jatkoin treeniä niin 45minuutin pepputreeni teki tehtävänsä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua taas ei meinaa saada sinne ryhmiksiin lainkaan! Mä niin tykkään siitä, että saan mennä ihan omaan tahtiin ja tehdä just niitä juttuja, joita itse haluan. :D Nyt tosin tänä vuonna haluaisin tosissaan alkaa tutustua noihin ryhmäliikuntoihinkin, niin saisi ehkä omiin salitreeneihinkin lisää hyviä liikkeitä! :)

      Poista
  9. Tossa kyykyssä pistää aika paljon silmään se miten paljon yli polvet menee varpaista :o
    Mut tosi kiva postaus, omia lemppareita jalkatreenissä on just toi korotettu askelkyykky, käytän siinä iha normikorkusta penkkiä ni polttelee ihan sairaasti ja myös suorin jaloin mave on ihan huikea ku se tuntuu nii keskitetysti takareisissä ja takapuolessa.

    Ihana blogi ja ihana sinä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heheeh, mä huomasin näissä kuvissa kans aika paljon mokia, sillä näissä en "ihan oikeasti" tehnyt liikettä, vaan poseerasin kuvaa varten, enkä täten tajunnut hioa/korjailla asentoa sitä tehdessä, vaan menin muka näihin asentoihin ja sitten napsastiin kuvat, ettei olisi heilahtanut pahasti! :D Tän takia mä välttelin treenipostauksia niiiin pitkään.. vaikeaa. ;D Joo, mäkin käytän välillä korkeampaakin koroketta korotetussa askelkyykyssä, huippuliike. :)

      Poista
  10. Meneppäs seuraavalla selikerralla kontilleen smith-laitteen alle ja ota varmistaja viereen. Sitten ei muutakun kantapäällä alat työntämään tankoa ylöspäin. Varmistaja tulee tarpeeseen kyllä kun tanko pitää saada paikoilleen :) todellakin tuntuu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tätä tulikin kokeiltua joskus kaverin kanssa salilla! Hyvä oli! :)

      Poista
    2. Näille räpeltäjille saadaan kyllä aina puntilla naureskella. Miksi ette voi tehdä kunnolla normaaleja liikkeitä? Pitääkö vallata laitteet niiltä, jotka treenaa tosissaan. Naiset on kyllä oikeesti pilannu salit.

      Poista
    3. Ikävää, että sinusta tuntuu tuolta. Teen kyllä ihan normaalejakin kyykkyjä smith-laitteella ja jalkaprässään, mutta välillä, jos salilla ei ole paljon porukkaa, on kiva kokeilla jotakin uutta. Blogiini toteutan liikkeitä, jotka on helppo toteuttaa myös kotona. Hyvää kevään jatkoa sinulle! :)

      Poista
  11. Testasin, ja kyllä toimii! Pakko myöntää että aluksi vähän epäilin. Oon ite käyttäny enemmän laitteita tai sit eri liikkeitä kun nämä, mut nyt kyllä näin seuraavana päivänä huomaa, että treeni on menny perille ja vielä ihan oikeeseen osoitteeseen ;D Kiitos siis tästä postauksesta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, loisto homma! Nää liikkeet osaa kyllä yllättää! Ja painoja vaan reippaammin mukaan, jos ei meinaa ensin tuntua! :D

      Poista
  12. Ei liity postaukseen mutta muistatko mistä ostin sen vappu mekkosi,vihreä paljetillinen? :)

    VastaaPoista
  13. Ootko ikinä kokeillut tehdä tätä: https://www.youtube.com/watch?v=Ux4tzO6Uaxk ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En pystynyt nyt puhelimella avata tuota linkkiä, mutta avaan sen myöhemmin koneella! :)

      Poista
    2. No enpäs ihan juuri tuossa muodossa oo tehnyt, hyvältä näytti tuo ensimmäinen liike! :)

      Poista
  14. Heii ! :) tällee asiasta toiseen mutta joskus luin jostain sun postauksesta että käytät apteekin itseruskettavaa. Pohjustatko ihoasi mitenkään ennen itseruskettavan laittoa? Jollakin muulla rasvalla yms. Miten saat siitä niin tasasen ?:) olisin tsekin kiinnostunut kokeilemaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu apteekista acon-merkkinen! En pohjusta muulla rasvalla, mutta käyn yleensä saunassa ja kuorin ihon suihkusienellä ennen ir levitystä. :)

      Poista