torstai 18. elokuuta 2016

Soijasuikale-kasviswok

Heippu!

Ollaankin sitten jo loppuviikon puolella. Mökkireissu alkuviikkoon sai mun ajantajun kyllä heittämään totaalisesti ja mulla on ihan maanantai-tiistai fiilis, mutta huomenna alkaakin jo viikonloppu ja Blockfest!

Tullaanpas päivittelemään tänne tähän väliin viikko sitten loihtimani resepti, ennen kuin mun täytyy ravata keskustaan salin kautta töihin. Elikä kyseessä olisi tällä kertaa siis kasvisruoka, jossa käytin lihan korvikkeena soijasuikaleita! Valmistin soijasuikaleista ruokaa ensimmäistä kertaa, mutta homma onnistui mielestäni helposti ja hyvin.

186

Tarvikkeet

1 Chili
1 Paprika
3 Valkosipulinkynttä
3 Porkkanaa
Kesäkurpitsa
Pari kevätsipulinvartta
Lime
Kasvisliemikuutio, oliiviöljy, omppuviinietikka
Soijasuikaleita

188

Maustamiseen: Currya, yrttisuolaa, mustapippuria ja paprikajauhetta. Soijasuikaleet kannattaa maustaa melko reilusti!

189

Ensin kiehautin soijasuikaleet 5 minuuttia ja heitin keitinveden sekaan kasvisliemikuution

203

Jonka jälkeen kuivasin suikaleet

209

Ja valmistin niille marinadin: Limen mehut, iso loraus oliiviöljyä ja omppuviinietikkaa, 3 valkosipulinkynttä, mustapippuria, yrttisuolaa, paprikajauhetta ja currya

214

Anna suikaleiden maustua hyvä tovi ja imeä marinadi itseensä

212

Sonja siivutti mulle kesäkurpitsan

216

Ja itse leikkasin sillä aikaa muut vihannekset wokkiin sopiviksi palasiksi

222

Vihannekset pannulle paistumaan ja sekaan voi heittää myös lisää mausteita. Lopuksi vielä lisäsin sekaan soijasuikaleet ja kesäkurpitsat

230

Wokki on valmis, kun vihannekset ovat hieman paistuneet! Superhelppoa ja herkullista. :)

Hyvää ruokahalua. <3

Koitan tänään illalla töiden jälkeen tulla vielä kirjoittelemaan, jotta viikonloppuna ei tule pitkää hiljaisuutta. Nähdään kuitenkin huomenna Blockfesteillä kaikki, jotka ovat osallistumassa kyseisille festareille!

maanantai 15. elokuuta 2016

Eläväinen elokuu

Maanantai huomenet! Pitkä ja tapahtumarikas viikonloppu takana ja tänään jatkuu vaan. Lähdetään nimittäin pian mun parhaiden tyttöjen kera ystäväni möksälle viettelemään mökkilaiffia yhdeksi yöksi. Jeee, pelkäsin jo pahasti, että tänä kesänä jää mökkeilyt mökkeilemäti, mutta saatiinpahan kaikille sopiva päivä lyötyä lukkoon ja nyt sitä mennään. Vähän kurjahkoa säätä on luvattu, mutta saunomisessa, kortin pelaamisessa, juoruilemisessa ja hyvän sapuskan loihtimisessa ei sitä aurinkoakaan välttämättä tarvita!

Tää viikonloppu vierähti siis ProjectXSuomi kemuissa lappeenrannassa. Otin kyllä kameran mukaan, mutta jotenkin en sitten saanut reissulta yhden yhtäkään kuvaa nappaistua. Jotenkin sitä vaan heittäytyi heti siihen kotibiletunnelmaan ja nautti hetkestä ilman elektroniikkaa! :D Elokuussa oon muutenkin jotenkin "elänyt" enemmän kuin koko kesän aikana yhteensä. Jotenkin oon saanut tosi paljon irti kaikista hetkistä ja elokuu onkin ollut mulle tähänastisen kesän suokkarikuu, vaikka paljon hyviä hetkiä on mahtunut myös alkukesälle. Ensi viikonloppuna päästään vielä kruunaamaan koko kesä Blockfesteillä ja tuokaa vaan sadetta, tuulta, tappuraa ja vaikka salamoita, mutta siitä viikonlopusta tulee hyvä ja unohtumaton. Semmoinen kutina! :D

Nyt kuitenkin katsaus kaikkiin niihin kivoihin eläväisiin hetkiin, joita tässä loppukesällä oon ehtinyt kokea. 

003

017

029

Mulla piti olla loppukesästä vähän vähemmän töitä, mutta oonkin sitten keräillyt kaikki saikkuvuorot kontolleni ja muutamana viikkona mulla on ollut vain yksi vapaapäivä, jonka oon halunnut käyttää jotenkin spesiaalisti!

035

031

Siispä yhtenä tälläisenä viikkona mä otin yhteyttä Tipsuun ja kysyin jahka hän ehtisi pitää mulle seuraa vapaapäivänäni. Ja hänhän ehti ja ehdotti vielä niinkin kivaa puuhaa päivällemme kuin nopea reissu Suomenlinnaan! En oo ihan varma, oonko edes ikinä aikaisemmin ollut Suomenlinnassa tai sitten joskus ihan pienenä, mutta innostuin tästä valtavasti.

042

Mukaan lähti vielä Tiipen perheen karvakamuli, joka on aivan tajuttoman kiltti ja lutuinen tapaus. Toinen seurasi niin iloisena ja vilkkaana kaikkea ympärillä tapahtumaa ja musta tuntui ihan siltä kuin tuo nöpöläinen olisi hymyillyt vaan koko päivän ja mun koirakuume kohosi taas vähintään pilviin asti! :D

051

052

054

065

No siihen Suomenlinnaan sitten! Sattumoisin melkein viikon ainut kokonaan aurinkoinen päivä osui juuri tuolle päivälle ja päästiin nautiskelemaan ihanan kesäisestä tunnelmasta. Muistan ajatelleeni tuolloin, että tänä vuonna syksy alkaa varmaan vasta todella myöhään, mutta olisiko jo seuraavana päivänä asteet laskeneet melkein kymmenellä ja syksy tuntui olevan taas yhtäkkiä ihan ovella.

068

070

080

086

Toi paikkahan oli aivan mieletön! Ihan täydellinen kohde kesäistä päivää viettämään ja tuntui kuin olisi hetkeksi lähtenyt jonnekin paljon pidemmälle reissulle, vaikka tuonne hurautti todella nopeasti ja vaivattomasti lautalla.

116

Korkattiin myös kesän ensimmäiset kiskajäätelötötteröt!

128

Mulle tuo reissu oli kunnon elämysmatka ja tutkiskelinkin tarkasti kaikkea ympäriltä löytyvää, mutta tytöillä taisi olla jokin pieni taka-ajatus reissullemme! ;D Eikä ollut muuten ihan turha Pokehunting- matka, sillä Suomenlinnasta löytyi Dratini, joka oli ilmeisesti paljon haluttu vesipokemon. Multa ei löydy Pokemon Gota, mutta musta on ihan hauskaa seurata vierestä tuota touhua ja samalla pääsee itse kävelemään ja tutkiskelemaan maisemia rauhassa.

157

179

Reissu oli siis erikoismukava ja onnistunut ja tekisi melkein mieli mennä käymään tuolla vielä uudestaankin ennen kesän lopullista päättymistä. Saippuakuplista muuten sellainen havainto, että ne tekee kenet tahansa iloiseksi. Oon nyt tän kuukauden aikana ihastellut sattumoisin saippuakuplia jo kolmeen otteeseen ja ihan yhtä iloiseksi niistä tulee niin lapset kuin aikuisetkin. Oli pakko jakaa tämä ajatus tänne nyt sitten samalla. :'D

295

On tullut vieteltyä myös rentsejä tyttöjeniltoja enemmän kuin koskaan aikaisempina kesänä. Jos mun pitäisi suunnitella täydellinen päivä, se pitäisi sisällään todellakin iltasuunnitelmiksi rennon tyttöjenillan, jossa yhdistyy hyvä ruoka, paras seura ja pyörähdys jossakin mukavassa paikassa.

256

Jotenkin musta on niin huippua, kun pääsee aina vähän laittautumaan ja valitsemaan erilaisia asukokonaisuuksia, kun muuten arki menee niin salikamat-työvaatteet linjalla. Tuona kyseisenä aamuna kävin hakemassa yhteistyökumppanini SheIn:n paketin, josta löytyi vieläpä aivan täydellinen asukokonaisuus illan suunnitelmia varten!

Tuo valkoinen kukallinen kimono on tällä hetkellä mun ihan suosikkivaatekappale ja oonkin pitänyt sitä nyt niin arkena kuin juhlassakin asukokonaisuuksia piristämään. Musta tuollaiset pienet kivat lisäykset tuo asuun kuin asuun vähän sitä jotakin! 


322

Muuten mentiinkin melko rennolla linjalla mun mukavuuskorkojen ja mustien korkeavyötäröisten Dr.Denimeiden voimin. Jos en keksi mitään päälle vedettävää, Denimit pelastaa aina. Ne voi vetää päälle AINA.

349

Toinenkin vaatekaappini uutuus oli yhtä iloinen ylläri kuin ensimmäinenkin. Ihanan siro pitsinen croptop toimii aina kesäisien asujen pariksi ja valmiiksi topattujen kuppien ansiosta voi jättää ne puristavat liivitkin pois kokonaan.


342

263

314


Tämä rakkauspakkaus muuttaa kesän päätteeksi ulkomaille taas asustelemaan, joten oon koittanut ottaa kaiken ilon irti nyt Emmin kanssa vietetystä ajasta. <3

357

Aikaisemmin mainitsinkin, että täydelliseen vapääpäivään kuuluu ehdottomasti jossakin kivassa paikassa pyörähtäminen. Meille se on usein Löyly tai HSR, tällä kertaa Löyly.

402

Paikka on täydellinen rentoon hengailuun, jutusteluun ja ystävien seurasta nauttimiseen, sillä tuolla on paljon erilaisia sohva-, säkkituoli-, rantatuoli- ja pöytärykelmiä, joihin voi asettautua porukalla rupattelemaan ja viettelemään kesäpäiviä ja iltoja.

411

Paikalla on yleensä myös aina muitakin tuttuja, tai sitten saattaa törmätä jopa ihan uusiin tuttavuuksiin!

IMG_7385 (1)

Yhtenä sunnuntaina pääsin Annin aveciksi täydelliselle sunnari päivälliselle, kun suoraan töistä Helsinkiin saavuttuani lähdettiin Sushi Panda Helsinki- ravintolan avajaistilaisuuteen maistelemaan toinen toistaan parempia rullia ja muita herkullisia tarjottavia.

IMG_7390

IMG_7351

Word. Näin vanhemmiten oon huomannut, että muhun on iskenyt nälkäkiukku! Mä ennen naureskelin vähän, kun tyypit puhui tulevansa nälkäkiukkuisiksi ja että saattavat silloin laukoa kumppaneille tai perheenjäsenille mitä tahansa. Nykyään mä kuitenkin ymmärrän ihan täysin! Jos oon tosi nälkäinen, niin kyllä kiukuttaa. Silloin jos joku sattuu sitten tekemään vähänkin väärän liikkeen, niin kyllä muuten ärsyttää. :D Onneksi tuolta poistuttuamme nälkä ei yllättänyt pitkään toviin. ;D

IMG_7370

Ja pakko se on paljastaa täälläkin vielä... Nää voitti jopa meidän äipän kotitekoiset sushit, jotka ovat olleet tähän asti mun ehdottomia suosikkeja. Saatiin maistaa nimittäin todella monipuolisesti hyvin erilaisia listalta löytyviä susheja, jotka olivat toinen toistaan herkullisempia.

Paras sushi löytyi viimeiseltä lautaselta: London. Aivan ihana lohella, lumiravulla, kurkulla, salaatilla, tuorejuustolla ja unagikastikkeella täytetty grillattu rulla! Suosittelu 10 + ja papukaijamerkki!

Mutta siinäpä vähän elokuun eläväisiä ja siirrynkin tästä luomaan lisää näitä hetkiä. Kivaa alkavaa viikkoa ja nauttikaa kesän viimeisistä täysillä. <3

perjantai 12. elokuuta 2016

Nopea käsitreeni

Heippulivei! Viikonloppu, amen! Tulin justiinsa töistä kotiin ja pääsen aloittelemaan mun pidennetyn vapaan viikonlopun. Harvoin mulla on pe ilta, lauantai ja sunnuntai vapaa. Kaupan päälle sitten vielä maanantaillekin sattui vapaapäivä, joten mä oon suunnitellut kaikenlaista mukavaa vapaideni ajalle! Bloginkin puolella halusin nyt nopeasti piipahtaa, koska mulla on huisisti kaikenlaisia erilaisia postausideoita varastossa ja tämän viikonlopun aikana en varmaan ehdi tulla höpöttelemään tänne juuta enkä jaata! :D Isketäänpä pulpetille siis hieman treeniaiheista postausta viikonlopun kunniaksi.

Pitkään aikaan en oo päivitellyt tänne käsitreenijuttuja, mutta nyt olisi pari hyvää sarjaa käsille, joita sovellan lähes jokaisena käsipäivänäni jossakin muodossa.

e2

Liike lähtee suorasta asennosta niin, että kädet lepäävät sivulla alhaalla. Itse käytän liikesarjassa 3-5 kilon painoja.

Kädet nostetaa etukautta suorina ylös, lasketaan hitaasti ja hallitusti sivuille ja lasketaan rauhallisesti alas takaisin lähtöasentoon. 3 x 15

e3

Liikkeen voi tehdä käsipainon, kahvakuulan tai pienen levypainon avulla ja se lähtee asennosta, jossa painoa pidetään selän takana niskan tuntumassa ja sitten nostetaan hitaasti ja hallitusti paino pään yläpuolelle. 3 x 15

e1

Tää on mun ihan suokkari liikesarja käsipäivinä ja teenkin sen nykyään joka kerta! Ensin nostetaan painot sivuille rauhallisesti kädet koukussa. Painot käännetään sivuilta ylöspäin ja nostetaan hitaasti ylös pään yläpuolelle. Ylhäältä tullaan käänteisessä järjestyksessä takaisin lähtöasentoon. 3 x 15

Tälläistä pikkupainon nosteluahan tämä on, mutta oon saanut näillä ihan kivasti niitä käsilihaksia heräteltyä, vaikka näillä liikkeillä ei välttämättä niitä mahtimuskeleita kasvatetakkaan! Toki painoa voi lisätä oman kunnon mukaan ja kyllä näillä jossakin tuntumaankin saa!

Loppuun vielä pienoinen vaateshow mun uusista treenikuteista, johon oon aivan rakastunut!

014

Yhteistyökumppanini House of Brandon nimittäin lähetti mulle Niken treenipögät ja topin lisämotivaatiota buustaamaan kesän lopulle. Toi toppi on niiin kesäinen, että ihan harmittaa, että sain sen vasta nyt vaatekaappiini asustelemaan! Toi olisi ollut nimittäin aikamoisen bueno vaikkapa Thaimaan reissussa mukana rusketuksen kaverina. ;)

024


019

Ja nää housut! Rakkautta ensi vetaisulla. Siis nää on niin "ilmavat" ja joustavat jalassa, että välillä tuntuu kuin ei olisi housuja jalassa lainkaan. Lisäksi nää istuu silti todella napakasti, eikä lähde löystymään ja luisumaan kesken treenien. Samaisia aion kotiuttaa kyllä muissakin väreissä!


Samat löytyy myös muuten pinkillä ja sinisellä resorilla varusteltuna, joten jos kokomusta tuntuu liian tylsältä, löytyy mistä valita! ;)

072

House Of Brandonilla on muuten sunnuntaihin asti superalet, jolloin kaikista jo alennetuista tuotteista saa vielä -30% lisäalen koodilla: SLS30. Shoppailemaan vain, jos uudet treenikuteet tai muut kledjut kutkuttaa. <3

Tänä viikonloppuna tapahtuu vaikka missä ja mitä! Olisi Flow Festivalit ja Aurafestit. Kuinka moni menossa? Mulla ja mun tytöillä onkin sitten hieman erilaiset suunnitelmat ja siirrynkin tästä pakkaamaan kamat valmiiksi huomista extempore lappeenrannan reissua varten. Tänään ilta vierähtää rauhallisissa tunnelmissa tyttöjen kanssa jossakin pyörähtäessä, joten ihanat viikonloput sinne kaikille! :)

keskiviikko 10. elokuuta 2016

Kesäinen Halloumisalaatti

Oikein hyvät huomenet sinne kaikille. <3

Tänään isketään sitten taas pöytään uusi resepti. Kesä on tuoreuden ja raikkauden aikaan, joten tässä reseptissä otetaan siitä kaikki ilo irti!

Tarvikkeet

071

200g Vadelmia
2 Kevätsipulinvartta
Kourallinen saksanpähkinöitä
Paketti pinaattia
Ruukku rukolaa
Puolikas ananas
Kurkku
Auringonkukansiemeniä
Aurinkokuivattuja tomaatteja
Halloumijuustoa

073

Vielä löytyy myös kotimaisia vadelmia edullisesti toreilta ja kaupoista!

083

Maustamiseen käytin basilikajauhetta, paprikajauhetta, mustapippuria ja pizzamaustetta

086

Joilla saatiin juustosiivuihin kivasti vähän luonnetta! Leikkaa juustot siivuiksi, heitä pannulle oliiviöljyä ja mausteet

093

Samassa seoksessa voi paahtaa auringonkukansiemenet. Nopsasti. Terkuin, poltin ekan satsin pohjaan!

100

Vielä loput ainekset palasiksi ja asettelemaan kaikki salaattipedille

103

Aivan ihanan herkulliset kesälautaset vaikka kavereiden kera sellaisenaan nautiskeltavaksi tai grillisafkan lisukkeeksi!

108

Salaatti valmistuu käden käänteessä ja häviää parempiin suihin yhtä nopeasti! Nautiskelkaa kesän herkuista. <3