keskiviikko 25. kesäkuuta 2014

Ulkona liikkuen

Olen hieman viivytellyt liikuntapostauksen tekemisen suhteen, sillä mielestäni sellainen on jotenkin erittäin vaikea toteuttaa. Ensinnäkin, jos tahtoisin tehdä postauksen esimerkiksi salitreenistäni, mielestäni olisi mukavaa lisätä siihen havainnollistavia kuvia sekaan. Kameran kantaminen salille olisi kuitenkin mielestäni hieman ahdistavaa minulle, sekä kanssatreenaajille ja puhelimella otetut kuvat voisivat olla vähän niin ja näin. Ehkäpä toteutus voisi olla ihan vain kuvaillen tekemiäni liikkeitä, tai jonkun viikon liikuntapäiväkirjan muodossa? Ideoita otetaan vastaan.

Lisäksi en ole itsekkään kovin tietäväinen erilaisten liikkeiden ja liikuntamuotojen suhteen, joten en ole halunnut antaa väärää tai jopa vahingollista tietoa liikunnasta ja erilaisista liikkeistä blogissani. Hajotinhan itsekkin jo selkäni tässä muutama kuukausi sitten salilla treenaillessani.

Helpommin toteutettavissa oli tälläinen hieman leikkimielinen ulkoilupostaus. Älkää ottako tätä liian vakavasti, sillä emme todellakaan ole ammattilaisia nähneetkään ja tarkoituksenamme ei ollutkaan tehdä mitään ammattimaista liikuntaopasta.

Kuntosali, jolla Jaakon kanssa käymme, on kuukauden kesätauolla kiinni, joten tälläinen vaihtoehtoisten liikuntamuotojen keksiminen osui hyvään saumaan meille. Ulkona liikkuessa vain mielikuvitus on rajana ja kaikkea ympäriltä löytyvää voi käyttää apunaan. Myös maisemat miellyttävät silmää kuntosalin seinämiä enemmän.

827 (533x800)

Uudet lenkkarit olivat älyttömän mukavat jalassa! Sattuivatpa ne sopimaan myös muuhun asuuni ihan kivasti. Pinkki mikä pinkki.

849 (533x800)

832 (800x533)

841 (533x800)

Alunperin lähdimme vain lenkittämään Elliä, mutta lenkki muuttuikin matkan varrella aamutreeniksi. :D

829 (800x533)

Saksan maisemat ovat toki tällä hetkellä hieman Suomen maisemia kauniimmat...

855 (533x800)

868 (533x800)

Kaupungissa, jossa perheemme Saksassa asuu, on myös paljon hyviä lenkkimaastoja. Siellä riittää toinen toistaan erilaisempia lenkkipolkuja, jotka kulkevat läpi viiniviljelmien ja metsien. Välillä kuljetaan teitä pitkin, välillä ylämäkeen tai alamäkeen ja toisinaan myös portaita pitkin. Äitini tekee tälläisen vaihtelevan pitkän aamulenkin Ellin kanssa lähes jokaisena aamuna, huh!

Itse päätin toteuttaa lenkkimme yhteydessä jalkapäivän:

873 (800x533)

Askelkyykäten

878 (800x533)

Kyykäten

879 (800x533)

962 (800x533)

Pomppien :D

909 (533x800)

Pohkeita treenaten

913 (533x800)

Penkille nousten

925 (800x533)

... ja puussa rutistaen!

Jaakko koitti keksiä liikkeitä käsipäivää varten, joka osoittautuikin hieman hankalammaksi:

918 (800x533) 

 920 (800x533)

Leukoja vetäen

931 (800x533)

Myös sivulta sivulle

935 (800x533) 

 936 (800x533)

Sekä dibaten. :D

965 (800x533)

Lisäksi teimme erilaisia harjoitteita portaiden kohdalla.

967 (800x533)

Motivaatiota kuviin ja liikuntaan toi tuplasti meidän molempien uudet lenkkarit, jotka hankimme edellisenä päivänä Itävallasta.

924 (800x533)

Ja Elli ei voinut kuin ihmetellä meidän puuhia. Pikkuisen pää kääntyili hieman hämmentyneesti siinä vaiheessa, kun aloimme kiikkua puussa. :D

939 (800x533)

 891 (800x533)

970 (800x533)

En tiedä tulivatko paikat kipeiksi edellisten päivien vaellusreissujen, vai tämän ulkotreenailun johdosta, mutta tuskin tästä meille haittaakaan oli! Kyllä niiden kesäsäiden on pakko rantautua myös Suomeen jossakin vaiheessa ja sitten nautitaan ja liikutaan oikein kunnolla luonnossa!

maanantai 23. kesäkuuta 2014

Himoksen juhannus

Viikonloppu oli täynnä hauskuutta, mutta ihan yhtä lailla hulluuttakin. Lähdimme neljän hengen tyttölaumalla ajamaan kohti Himosta torstai iltana. Lähdimme ilmeisesti juuri pahimpaan ruuhka-aikaan liikkeelle, sillä heti moottoritielle saavuttuamme jouduimme osaksi matelevaa autoletkaa. Lopultakin saavuimme leirintäalueelle ja aloimme kasaamaan leiriämme. Kympin maksava teltta ja auto saivat toimia kolmen päivän tilapäisenä asumuksenamme.

031 (800x533)
045 (800x533)
052 (800x533)
024 (800x533)
005 (640x427)

Kaikki jännittävä oli edessäpäin, mieli oli odottavainen, ilma raikas ja viileä ja ensimmäiset kuplivat korkattiin. Kaikki vaikutti täydelliseltä, kunnes aurinko alkoi hiljalleen laskea kauniisti järven ylle. Se kylmyys! Luulin, että nahkatakki, lämmin neule ja paksu huppari olisivat ihan käypä asukokonaisuus keskikesän iltoihin, mutta auringon laskiessa kylmyys tuntui iskevän luuytimiin asti. Heti ensimmäisenä yönä laitoin siskolleni viestiä, että hän toisi talvitakkini seuraavana päivänä festareille tullessaan. Olin kuitenkin sen verran viisas, että olin napannut mukaani poikaystäväni pingviini-haalarin, joka toimikin jokaisen yöni pelastajana ja eksyipä yhtenä päivänäkin päälleni. :D

096 (640x488)
105 (533x800)
087 (800x590)
101 (533x800)

Ensimmäisen yön kylmyys-järkytyksestä selvittyämme totuimme kuitenkin ilman viileyteen ja osasimme valita vaatetuksemmekin sen mukaisesti, kivat kesätopit ja shortsit saivat jäädä laukun pohjalle ja lämpimimmät neuleet kaivettiin esiin.

 Päivisin oli kuitenkin myös paljon aurinkoisia ja lämpimämpiä hetkiä ja onneksemme ei kuitenkaan satanut vettä. Yhtenä päivänä hieman ripotteli, mutta kertakäyttö sadetakit riittivät pitämään vaatteemme kuivina.

146 (640x427)
167 (800x533)
143 (533x800)
115 (800x533)

Toisena päivänä saimme leiriimme hieman lisäjoukkoja, kun pari autollista ystäviämme saapui Himokselle.

196 (559x800) (2)
220 (598x800)
208 (546x800)
198 (533x800)
 
Kävimme festarialueella katsomassa monia esiintyjiä ja pääsimme usein myös ihan ensimmäiseen riviin heilumaan. Ihan mieletön meininki ja ihmishulina oli päällä kyllä huonosta säästä riippumatta!

369

Viimeisenä päivänä saatiin myös siskoni Anni osaksi festarijoukkoamme! Ne eturivin tytsyt. ;)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
289
275
255

Monena yönä tuli valvottua aamuun asti ja olokin on tällä hetkellä sen mukainen. Ääni on lähtenyt, silmiä särkee ja oma lämmin peti tuntuu maailman täydellisimmältä paikalta maailmassa. :D Vaikka nämä kolme päivää olivatkin kokonaisuudessaan melko riuduttavat, tälläinen retkeilyelämä on silti mielestäni yksiä kesän kohokohdista ja aloimmekin suunnittelemaan välittömästi ensi juhannustamme Himokselle. Kymmenen asteen lämpötilan nousu ei kuitenkaan olisi pahitteeksi.

Viikko pitäisi vielä jaksaa täällä Suomen synkkyydessä ja sitten suuntana olisi Mallorca! ;) <3

sunnuntai 22. kesäkuuta 2014

Kanapastasalaatti

Huhhei!

Nyt on himoksesta selvitty ja melkoista kamppailua elämästä ja kuolemasta se olikin. :'D Teen myöhemmin postauksen juhannuksen vietostamme. Nyt kuitenkin pistän tämän viikon reseptiä kehiin. Resepti ei ole kovin kummoinen, mutta jaan tämän reseptin, sillä se sattuu olemaan tällä hetkellä lempiruokani. Tai ollut itseasiassa jo muutaman vuoden ajan. Tämä on myös hyvin nopea valmistaa ja ainesosia voi hieman vaihdella fiiliksen ja makunsa mukaan. En vain koskaan kyllästy tähän, ja se maistuu jokaisella kerralla aina vain yhtä hyvältä! Kyseinen resepti on myös saanut eniten kehuja ystäviltäni, joten luulisi maistuvan sitten muillekkin. :)

Tarvikkeet:

983

Salaattia
Kirsikkatomaatteja
Kurkku
Fetajuustoa
Aurinkokuivattuja tomaatteja
Makaroneja
Ananaspaloja
Kermaviili
Kanapaketti

Myös avocado, paprika ja rucola sopivat loistavasti tämän salaatin sekaan, mutta jääkaapista ei löytynyt tällä kertaa näitä herkkuja. 

985

Pilko salaatti, kirsikkatomaatit, kurkku ja fetajuustot kulhoon.

986

Keitä makaronit ja kaada sekaan aurinkokuivatut tomaatit ja ananakset. Paista joukkoon kanasuikaleet.

989

Ainesten hieman jäähtyessä kaada sekaan vielä kermaviili. Kermaviili saa salaatin maistumaan ihanan täyteläiseltä ja salaatinkastikkeenkin voi täten jättää kokonaan pois.

995

Lopuksi voit vielä sekoittaa salaattiainekset ja makaroniseoksen yhteen ja ruoka on valmis nautittavaksi!

Ettei ihan liian helpoksi tämän viikon resepti jäisi, päätin valmistaa salaatin kaveriksi vielä Jaakon lemppari jälkiruokaa. ;) Kyseessä on erittäin raikas, nopea ja helppo jälkkäri.

Tarvikkeet:

996

Turkkilaista jogurttia
Marjamysliä
Hunajaa
Vadelmia
Banaania

997

Kivat kulhot tai lasit esiin ja rakentamaan herkkua kasaan!

999

Kerrokset voi rakentaa omien mieltymysten mukaisesti.

1004

Lopuksi vielä kunnon loraus hunajaa sekaan. Nam!

Jaakko ei ollut ruuanlaitto hetkellä kotona, joten valmistin hänelle tälläisen jälkkärilasin valmiiksi jääkaappiin odottelemaan. Kun sitten avasin jääkaapin oven, lasi kaatui sieltä välittömästi lattialle ja sainkin kerätä tuhansia sirpaleita pitkin keittiön lattiaa. Myös tuota jälkiruokamössöä lensi kaikkialle, ja vaikka näyttääkin, ettei sitä olisi tuossa lasissa mitenkään älyttömästi, lattialla näytti siltä kuin sitä olisi ollut suuri kulhollinen. Voin sanoa, että hieman ärsytti. Episodin jälkeen valmistin Jaakolle uuden jälkkärin rumaan normaaliin jämäkkään kulhoon. :D Varovasti siis astiavalintojen suhteen...

perjantai 20. kesäkuuta 2014

Summer outfit

Hauskaa juhannusta ihmiset!

Olemme ystäviemme kanssa parhaillaan Himosfestareilla. Saapa nähdä selvitäänkö täältä elossa takaisin, viimekertaisen reissumme perusteella selviytymismahdollisuudet ovat minimaaliset. Kunhan ei lunta sataisi telttaan sisään asti, niin hyvin menee!
 
Kotona vielä ollessani tein valmiiksi postauksen yhdestä asustani reissultamme. 
Tälläisen asun olisin mielelläni pukenut päälleni myös juhannuksena, mutta Suomen kesän tuntien haaveeksi jäi.

Itävallassa säät kuitenkin suosivat meitä ja kesäisillä vaatteilla pärjäsi hyvin pitkälle iltaan asti. Muutamana iltana alkoi tosin valtaisa rankkasade salamoineen ja muuttuipa sade välillä raekuuroksikin. Sisältä salamointia ja rankkasateita oli kuitenkin turvallista ja jännittävää seurata ja päivät pysyivät onneksemme sateettomina.

755

762

780


795

Shortsit - Cubus
Käsikorut - H&M

758

771

Teinpäs itselleni myös kampauksen, jollaista ei päässäni ole ennen nähty. Pyöritin letin nutturalle ja tökkäsin juureen pari pinniä pitämään sen kasassa.

Kukkapanta - H&M

764

Samaan vetoon esittelen muutamia viimeaikaisia ostoksiani.

Ensin parit Itävallan Outletista hankkimani ihanuudet! Päätavoitteenani oli löytää Outletista siskolleni Annille valmistujaislahja, mutta lähtihän sieltä mukaan jotakin itsellenikin. Liikkeissä oli huimia alennuksia ja monet tuotteet lähtivät matkaan yli 50% alennuksilla! :)

816

Anni oli julkaissut blogissaan sopivasti kesävaate-postauksen, josta sain hyviä vinkkejä etsintöihini! Kyseiset Niken treenikengät nappasin käteeni ensin Annia varten, mutta niitä käsissäni hypisteltyäni oli pakko ostaa myös itselleni samanmoiset! Niin söpöt hattaranpinkit unelmat. :D

819

Guessin liikkeestä hommasin baarilaukuksi vaalean vähän isompikokoisen lompakon ja bikinien alaosat valkoisena ja sinisenä. Anni sai siniset lahjaksi ja itse pidin valkoiset. :)

001

Vansseista löysin lasten hyllyltä perusvalkoiset slip onit, joille hintaa jäi päätähuimaavat 20 euroa! :D Ajattelin ensin tehdä näistä festaripopot ja kirjoitella nämä täyteen tulevien kesäfestareiden nimiä ja antaa ystävieni rustata omat allekirjoituksensa kenkiin. Tulin kuitenkin toisiin aatoksiin, kun mallailin näitä kotona jalassani ja huomasin miten mukavat kengät kyseessä onkaan! En ole siis ennen omistanut kyseisen merkin kenkiä, enkä ole aikaisemmin oikein näistä erityisemmin innostunutkaan. Nyt kuitenkin kotiutan nämä innolla kesäkenkieni joukkoon!

Kävimme myös Annin kanssa Helsingissä viettämässä siskosten välistä laatuaikaa, ja mikäs voisikaan olla mukavampi tapa viettää aikaa, kun käydä kunnolla kiertelemässä alennusmyyntejä! :D

002

Joululahjaksi saadussa Guessin lahjakortissani oli vielä muutama kymppi jäljellä, joten kurkkasimme löytyisikö mitään pientä mukavaa alennuksista. Löytyihän sieltä! Tämä pikku kännykkäpussi on niin kätevä, sillä kännykän lisäksi sinne mahtuu erillisiin koteloihin hyvin huulipuna ja kortteja/rahaa. Soveltuu siis myös tuollaiseksi pieneksi laukuksi tarpeen vaatiessa.

Etsin Itävallan reissullamme Outletista ihan perus nahkatakkia. Halusin todella yksinkertaisen mallin koska jos takissa on liikaa erikoisia yksityiskohtia, pitää muun asun kanssa aina olla niin tarkkana. Outletista takkia ei löytynyt sopusuhtaiseen hintaan, mutta Helsingissä shoppailureissullamme vihdoinkin tärppäsi.

004

Löysin takin Zarasta. Mielestäni se oli juuri sopivan naisellinen, yksinkertainen ja hirmuisen pehmoinen päällä! Takki ei ollut kuitenkaan aitoa nahkaa ja jätänkin aitonahkaisen takin vielä muhimaan haaveisiin.

Riemukasta juhannuksen viettoa ja olkaapas ihmisiksi!  ;)