Lisäksi en ole itsekkään kovin tietäväinen erilaisten liikkeiden ja liikuntamuotojen suhteen, joten en ole halunnut antaa väärää tai jopa vahingollista tietoa liikunnasta ja erilaisista liikkeistä blogissani. Hajotinhan itsekkin jo selkäni tässä muutama kuukausi sitten salilla treenaillessani.
Helpommin toteutettavissa oli tälläinen hieman leikkimielinen ulkoilupostaus. Älkää ottako tätä liian vakavasti, sillä emme todellakaan ole ammattilaisia nähneetkään ja tarkoituksenamme ei ollutkaan tehdä mitään ammattimaista liikuntaopasta.
Kuntosali, jolla Jaakon kanssa käymme, on kuukauden kesätauolla kiinni, joten tälläinen vaihtoehtoisten liikuntamuotojen keksiminen osui hyvään saumaan meille. Ulkona liikkuessa vain mielikuvitus on rajana ja kaikkea ympäriltä löytyvää voi käyttää apunaan. Myös maisemat miellyttävät silmää kuntosalin seinämiä enemmän.
Uudet lenkkarit olivat älyttömän mukavat jalassa! Sattuivatpa ne sopimaan myös muuhun asuuni ihan kivasti. Pinkki mikä pinkki.
Alunperin lähdimme vain lenkittämään Elliä, mutta lenkki muuttuikin matkan varrella aamutreeniksi. :D
Saksan maisemat ovat toki tällä hetkellä hieman Suomen maisemia kauniimmat...
Kaupungissa, jossa perheemme Saksassa asuu, on myös paljon hyviä lenkkimaastoja. Siellä riittää toinen toistaan erilaisempia lenkkipolkuja, jotka kulkevat läpi viiniviljelmien ja metsien. Välillä kuljetaan teitä pitkin, välillä ylämäkeen tai alamäkeen ja toisinaan myös portaita pitkin. Äitini tekee tälläisen vaihtelevan pitkän aamulenkin Ellin kanssa lähes jokaisena aamuna, huh!
Itse päätin toteuttaa lenkkimme yhteydessä jalkapäivän:
Askelkyykäten

Kyykäten


Pomppien :D
Pohkeita treenaten
Penkille nousten

... ja puussa rutistaen!
Jaakko koitti keksiä liikkeitä käsipäivää varten, joka osoittautuikin hieman hankalammaksi:

Leukoja vetäen

Myös sivulta sivulle

Sekä dibaten. :D

Lisäksi teimme erilaisia harjoitteita portaiden kohdalla.

Motivaatiota kuviin ja liikuntaan toi tuplasti meidän molempien uudet lenkkarit, jotka hankimme edellisenä päivänä Itävallasta.

Ja Elli ei voinut kuin ihmetellä meidän puuhia. Pikkuisen pää kääntyili hieman hämmentyneesti siinä vaiheessa, kun aloimme kiikkua puussa. :D


En tiedä tulivatko paikat kipeiksi edellisten päivien vaellusreissujen, vai tämän ulkotreenailun johdosta, mutta tuskin tästä meille haittaakaan oli! Kyllä niiden kesäsäiden on pakko rantautua myös Suomeen jossakin vaiheessa ja sitten nautitaan ja liikutaan oikein kunnolla luonnossa!

















































