keskiviikko 19. elokuuta 2015

VOXY HAIR Hyvinkää - Olaplex

Heippuli!

Mulla on tänään vapaapäivä, aamen. Keskiviikko on oikein hyvä päivä vietellä vapaita, varsinkin kun ikkunasta paistaa täysillä aurinko, kanasuikaleet paistuu pannulla salden kaveriksi ja radiosta pauhaa Cheekin tänään julkaistu uusi kappale. Fiilis kymppi. Lisäksi vietellään tänään illalla Annin ja Tuulin läksiäisiä, hyvä päivä tiedossa!

Vihdoinkin sain kaikelta ravaamiseltanikin taas aikaa istahtaa hetkeksi koneelle näpyttelemään. Oon taas täyttänyt kalenterini ihan ennätysvauhdissa tällekin viikolle, ettekä arvaakaan minne suunnataan tyttöjen kanssa viikonlopuksi. Vinkki pienoinen, mun festarikesä ei loppunutkaan vielä! :D

003

005

Mutta, palataanpa siihen, mistä mä tulin tänne oikeasti höpöttelemään! Viime perjantaina sain kunnian käydä kurkkaamassa Hyvinkäälle avannutta Parturi-kampaamo VOXY HAIR Hyvinkää:tä. Vox Järvenpää siirsi siis toimitilansa hieman vilkkaammille apajille ja saikin ihan mielettömän upean sijainnin parturi-kampaamolleen.

007


Liike sijaitsee aivan Kauppakeskus Willan keskiaukion yhteydessä pääovien vieressä. Liikkeen bongasi jo kaukaa Willalle päin tarpoessa ja vitsi, miten upealta uusi liike näyttikään!

012

076


Tykkäsin valtavasti jo liikkeestä joka sijaitsi vielä Järvenpäässä, mutta tämä uusi oli vieläkin valoisampi ja tilavampi.

021

Oltiin juteltu liikkeessä työskentelevän ystäväni Ninnin kanssa paljon Olaplex-hoidosta. Parit ulkomaanmatkat ja festarit myllertäneenä hiukseni olivat hieman kärtsääntyneet auringossa, vaurioituneet kuumasta kihartimesta ja menneet ties minkälaisiin umpisolmuihin teltoissa ja autoissa nukkuessa. Kyselin pelastuskeinoa kesän koppuroittamiin latvoihini ja Ninni tiesi heti mikä auttaisi. :D

027

Päätettiin tehdä mulle Olaplex-hoito. En ollut koskaan ennen moista kokeillut ja fiilikset olivatkin melko jännittyneet. Olaplexiä käytetään yleensä hiusten kemiallisen käsittelyn ja vaalennusten yhteydessä, mutta aurinko oli värjännyt mun hiukset kesän aikana sen verran vaaleiksi, että päätettiin kokeilla tätä hoitoa ihan vaan mun omiin hiuksiin suoraan.

Nuo hierovat pesutuolit ovat kyllä ihan mun suosikkiosuus kampaamokäynneillä! ;D

071

Olaplex siis korjaa, vahvistaa ja suojaa hiuksia. Se imeytyy hiusten kuitukerrosten rakenteisiin ja estää hiuksen rikkisiltoja katkeamasta käsittelyn yhteydessä ja korjaa ja rakentaa jo hajonneita siltoja. Hoidon voi toteuttaa kaikenlaatuisiin- ja kuntoisiin hiuksiin ja sekä käsiteltyihin, että käsittelemättömiin.

029

Hoito oli melko nopea ja "huomaamaton" ja hetkessä oltiinkin jo huuhtelemassa hiukset vielä nopeasti hopeashampoolla ja päästiin kuivailemaan valmiita silosuortuvia!

039

Ninni on kyllä ihan mahtiheppu niin taitojensa kuin räiskyvän luonteensakin puolesta, joten mikäli hiuksesi kaipaavat jonkinsorttista käsittelyä, marssipa suoraan Willan VOXYYN ja varaa aika Nina Alapartaselle. <3 Muukin henkilökunta oli hyväntuulisina meiningissä mukana ja iloinen puheensorina täytti liikkeen.

040


Ja herranjumala, miten sileät hiukset sainkaan! Mulla on sellainen todella todella suora hiuslaatu, mutta Olaplexin jälkeen mun hiukset vain valui mun sormien välistä ja tekeekin nyt mieli jatkuvasti paijailla omaa päätä! :D

olaplex

Tässä vielä ennen- ja jälkeen kuvat. Suosittelen kyllä ehdottomasti hoitoa varsinkin vaalennusten ja muiden käsittelyiden yhteydessä, mutta myös sellaisille, joilla kesä on tehnyt temput ja hiukset kaipaisivat syksyä varten kunnon tehohoitoa ja eloa! :)

053

061

064

068

099

Tässä kuussa käyntien yhteydessä sai vieläpä valita itselleen yhden matkapakkauksen mukaansa!

090


Mulle vinkattiin näiden kahden tuotteen olevan parhaat vaihtikset mun hiuksille ja nehän sieltä sitten lähtivätkin matkaan. :) Silkkisyys jatkukoon!

078

080

VOXY:ltä löytyy tämän kuun loppuun asti myös ihan huippuja avajaistarjouksia, joten kannattaa käydä kurkkaamassa valikoimaa ennen kuun vaihdetta! :)

081

Tarjouksia löytyy myös hiustenleikkuusta, värjäyksestä ja ripsien- ja kulmienvärjäyksestä.

085

086

Liikkeestä löytyi paljon itselleni entuudestaan tuttuja hiustenhoitotuotteita, mutta myös paljon ihan uusia tuttavuuksia. Henkilökunnan jäsenet osaavat antaa parhaat vinkit omien hiuksiesi hoidon kannalta, joten rohkeasti vain höpöttelemään! :)

102

048

Mulle jäi VOXYHAIR:in uudesta liikkeestä ja saamastani hoidosta parhaat mahdolliset kokemukset, joten tulevaisuudessa marssin kyllä samaiseen penkkiin välittömästi, mikäli hiukseni kaipaavat kunnon ehostuksen! :D Kiitos Ninni ja VOXYHAIR. <3

Nyt salaatti naamaan, lenkille ja kaupoille! Huippua keskiviikkoa jokaiselle. :)

maanantai 17. elokuuta 2015

Summer Days

Aurinkoiset maanantai moikat!

Vaikka mä pidinkin lipun korkealla elokuun sääodotusten suhteen, en voinut edes kuvitella, että saataisiin nautiskella oikeasti tälläisistä auringonpaisteista päivä toisensa jälkeen! Mä oon päivitellyt tätä töissä varmaan jokaisen asiakkaan kanssa, hehkutellut jokaiselle kaverille ja myhäillyt itse mielessänikin, että kyllähän me suomalaiset oltiin jo ansaittukin tämä! Alkaa pikkuhiljaa hävitä mielestä alkukesän koleus ja sateet, kun tällä hetkellä verhot avatessa hyppää silmille jokaisena aamuna sininen taivas ja auringonsäteet!

larusää


Kesä pistää suomalaiset ihan raiteiltaan, korjaan, hyvät säät pistää suomalaiset raiteiltaan. Vastaan tarpoo jatkuvasti naureskelevia suita, iloisia moikkauksia ja toinen toistaan kesäisemmin ja pirteämmin pukeutuvia ihmisiä. Vai onko se vaan tämä Helsinki sittenkin! Sen lisäksi kokoajan tuntuu olevan jonkinlaista ohjelmaa meneillään, eikä mistään voi luonnollisestikaan jäädä pois, kun on kerran näin hyvät säätkin! :D

On kyllä muuten ihan älyttömän kivat pari viikkoa Suomessa nyt takanakin! Eipä ole hetkeen kohoillut matkakuumekaan, kun ei ole osannut muualle kaipaillakaan. Tiedossa onkin maratonpostaus viimeisten viikkojen aikaisista kesäisistä hetkistä.

032

033

038


Käytiin viime viikolla Annin kanssa pyöriskelemässä satamassa ja paikalla olikin ihan valtavasti porukkaa. Kojuissa tuoksui kaiken maailman kesäherkut crepeseistä muikkuihin! Fiilis oli aikamoisen korkealla. :)

043

045

Kojujen ohi kulkiessamme meille iski ihan vietävä nälkä ja suunnattiin puiston läpi suoraan Teatteriin salaateille. Matkan varrella puistossa törmättiin sattumalta pariin ystävääni, joiden kanssa jäätiin hetkeksi höpöttelemään ja kahvittelemaan. Musta on ihan huippua törmätä sattumalta ystäviin kaupungilla pyöriessä, varsinkin nyt, kun suurin osa ystävistäni pitää majaa vielä Järvenpäässä. Vielä. ;)

047

050

Teatterin terassi oli lähes tupaten täynnä porukkaa, mutta onnistuttiin saamaan Annin kanssa jostakin väliköstä juuri sopivasti kahden hengen pöytä. Muutama muukin oli ilmeisesti huomannut, että sää oli kuin morsian tuona päivänä! Masut saatiin täyteen, vaikka Annin lohitahna sisälsi ihan liikaa suolaa, jopa tälläisen himomaustajan mielestä! :D

003


Samana päivänä mua odotti kotona myös iloinen yllätys postipojan tuomana. DefShop nimittäin lähetti minulle niin iloisen kesäyllärin, että hyvin alkanut päivä parani hetkessä entisestään!

011


Tilasin kengät lasten koossa, sillä jalankokoni on 35-36, samalla hintakin oli kivasti hieman alempi. Oon kyllä niin tyytyväinen näihin, ja salaa hieman onnellinen, että ehdin rymytä festarit läpi ennen näiden saapumista, sillä muuten nämä olisi varmasti päätyneet vahingossa jalkaani festarihuminoimaan ja kauniin valkoinen sävy olisi enää muisto vain! :D

013


Ja nämä! Olin hapuillut vastaavia urheilukaupoista jo hyvän tovin, mutta oma koko oli aina ikävästi loppunut. Nyt sain vihdoinkin nämä unelmapehmoiset mukavuudet jalkaani ja pakko varmaan jossakin vaiheessa hankkia samanmoiset myös mustanakin! ;D

029

Musta oli maailman suloisinta, että postipaketin mukana tuli Haribon karkkeja! :D DefShop.fi oli ainakin itselleni ihan uusi tuttavuus, mutta tilaaminen oli helppoa ja toimitus erittäin nopeaa. Verkkokaupassa on vieläpä ilmainen vaihto- ja palautusoikeus. :)

149

128


137

055

Tiedättekö niitä päiviä, kun kalenteri on ihan täynnä ohjelmaa ja sun pitää juoksennella joka suuntaan aamusta iltaan asti? No mä tiedän... silloin mä luotan juurikin mukasporttiseen asukokonaisuuteen, joka on päällä sen verran mukava ja joustava, että ympäri ämpäri vipeltäminen hoituu mukavemmin, mutta ei kuitenkaan niin urheilullinen, että näyttäisit salilta karanneelta. Musta tuntuu, että mä oon kuluttanut näitä asuja lähiaikoina vähän turhankin usein. Aika karsia ohjelmaa kalenterista, vai hankkia lisää mukasporttisia asukokonaisuuksia? :'D

756

764

773

774

Oon ehtinyt nyt kierrellä ihan kivasti Helsingin kahvila- ja muuta ruokatarjontaa ja käytiinpä brunsseilemassa Annin ja Vilin kanssa yhtenä aamuna Southparkin sunnuntaibrunssilla. Ensin esittely "Hot Dog Brunch" aiheutti hieman epäilyksiä, mutta tarjolla oli paljon paljon muutakin herkullista salaateista pannukakkuihin. Tuo oman maun mukaan koottu hot dog oli muuten myös ihan pirun hyvää ja suuntaisin koska vaan uudestaan kyseisen brunssin ääreen!

158

Kaivon keskiviikkoja on tullut kulutettua tänä kesänä ahkerasti. Viime viikkokaan ei ollut poikkeus, sillä muutama tuttuni järjesti siellä yhteissynttärit ja pitihän se mennä taas tarkistamaan menon laatu. Alkuhäminöitiin luonani Emmin kanssa ja naukkailtiin viinin kaverina suklaadippiin upotettuja hedelmälohkoja. Tyttöjen juttuja parhaimmillaan. <3

167

173

135

192

210

Hommahan hurahtaa pian melkein ruokapäiväkirjamaiseksi, mutta ei anneta sen nyt häiritä! Meillä oli nimittäin viime viikonloppuna perheen kesken rapujuhlat isäni luona ja voi että mitä isäntäväki oli meille taikonutkaan. Nousin töistä suoraan Lahteen suuntaavaan junaan ja perille päästyäni pöytä olikin jo koreana! Vieteltiin juhlat ihan pitkän kaavan mukaan ja viihdyttiinkin pöydässä monen tunnin ajan juomalauluja hoilaten, rapujen kanssa taistellen ja naureskellen perheen jutuille. Tälläisiä viikonloppuja lisää kiitos. <3

Aivan ihanaa ja pirtsakkaa maanantaita ihmiset! :)

sunnuntai 16. elokuuta 2015

Marinoidut herkkusienet salaatissa

Yritin jakaa tämän reseptin täällä jo aamusta, mutta puhelimella julkaistuna postaus hyppäsikin jonnekin ihan vääriin päivämääriin, joten päätin kokeilla tätä julkaisua uudestaan nyt illalla tietokoneen avulla! :D Valmistan todella usein erilaisia salaatteja. Koska niitä tulee syötyä niin paljon, mielikuvitusta on pitänyt alkaa käyttää välillä oikein toden teolla. Jos tulee syötyä parikin kertaa viikossa kanasalaattia, ei saman kaavan noudattaminen tule jossakin vaiheessa enää kuuloonkaan, vaan jonkunlaista pientä vaihtelua alkaa kaipaamaan väkisinkin!

Saksassa perheen luona aikaa viettäessä sain heittää soppakauhan hetkeksi nurkkaan ja istua aina itse valmiiseen pöytään äidin herkkujen ääreen. Yhtenä päivänä saatiin eteemme salaattia, joka sisälsi marinoituja herkkusieniviipaleita. Voi vitsi, miten ne sopivatkaan salaatin sekaan ja utelin välittömästi marinadin ohjeet itselleni ylös ja päätin valmistaa kyseistä salaattia heti kotiin päästyäni.

Tarvikkeet

806


Salaattiin:

Kirsikkatomaatteja
Herkkusieniä
Paprika
Kurkku
Kanan fileesuikaleita
Pinaattia
Kevätsipulia
Fetaa

Marinadiin:

Loraus hunajaa
Oliiviöljyä
Omppuviinietikkaa
Mustapippuria
Valkosipulijauhetta
Yrttisuolaa
Ripaus chiliä

812

Pilkoin ensin vain sienet, paprikat ja kevätsipulit

820

Annoin niiden imeä ensin kunnolla marinadia itseensä

824

Ja lisäsin sekaan sen jälkeen vasta muut ainesosat

828

Paista ja mausta kanafileet makusi mukaan ja  sekoittele yhteen salaatin joukkoon

831

Ja hieman perinteisestä poikkeava kanasalaatti on valmis! Tässäkään ei tarvinnut sen kummemmin lähteä kikkailemaan, vaan lisäämällä muutaman erilainen ainesosan joukkoon, saatiin lopputuloksesta hetkessä piristävän erilainen!

Jos sienet eivät maistu, voit toki kokeilla marinoida salaattisi sekaan vaikkapa siivutettuja munakoisoja tai vaikkapa kesäkurpitsoja. Enjoy! :)