Näytetään tekstit, joissa on tunniste Ihonhoito. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Ihonhoito. Näytä kaikki tekstit

keskiviikko 18. tammikuuta 2017

Ihonhoito- ja meikkituotteet

Heipsan ja mukavaa keskiviikkoa ihmeiset. <3

Ihonhoitorutiinien ja tuotteiden perään kysellään usein, joten ajattelin julkaista päivitetyn version tämänhetkisistä ihonhoito- ja meikkituotteistani. Eksyin vanhoihin ihohoitoon liittyviin postauksiini (IhohoitorutiinitMeikkipohjani & Päivitetty meikkipostaus) ja huomasin, etten ole juurikaan muuttanut rutiineitani viimeisen muutaman vuoden aikana. Aikalailla samat tai samantyyliset tuotteet löytyvät käytöstä nimittäin edelleen!

fullsizeoutput_4ab

Tärkein ihonhoitosuokkarini on edelleen vesi ja ravitsemus. Nykyään olen panostanut vielä ehkä entistä enemmän siihen sisäiseen kosteutukseen ja vettä menee monta pulloa päivässä ihan huomaamatta. Huomaan jo parissa päivässä vaikutuksen ihollani, jos vettä on tullut juotua liian vähän. Varsinkin huulet kuivuvat ihan korpuksi näillä viimoilla!

fullsizeoutput_4ac

Vanha kaveri, eri purnukka! Elikäs kookosöljy hyppäsi ihonhoitokuvioihini jo kolmisen vuotta sitten ja mukana pysyy edelleen. Luonnollinen ja hyväntuoksuinen keino kosteuttaa ihoa vähän reippaammin. Tätä levitän kuitenkin ihan kevyesti vain niihin kaikkein kuivimpiin kohtiin, kuten kämmeniin, huuliin ja otsalle.

fullsizeoutput_4ae

Olen lukenut biotiinilisistä paljon hyvää ja tänä talvena päätin kokeilla ensimmäistä kertaa itsekin tämän pillerin vaikutuksia. Apteekista ilman reseptiä löytyvä 60 kapselin Biotiin Extra ravintolisä maksoi alle 15 euroa! Sen pitäisi vahvistaa ja suojata hiuksia, kynsiä ja ihoa. Nämä kyseiset kapselit sisältävät biotiinin lisäksi myös sinkkiä, metioniinia, bambu-uutetta, B5 ja B6 vitamiineja.

Olen käyttänyt näitä vasta vähän päälle viikon, joten vielä ei ole tullut huomattua mitään sen erikoisempia tuloksia, mutta raportoin varmasti myöhemmin kokemuksistani!

fullsizeoutput_4b1

Apteekista saatava ACO:n itseruskettavakin on ollut luottotuotteeni jo monta vuotta. Voide vaihtoi uuteen purkkiin, mutta samaa hyväksi todettua tavaraa edelleen! Levitän tuotetta pari kertaa viikossa iltaisin suihkun jälkeen ennen nukkumaan menoa ja aamulla rusketus on valmis ulkoilutettavaksi. Tätä itseruskettavaa voi levittää myös kasvoille, mutta kyllähän nämä aina jonkun verran tukkivat ihohuokosia siitä huolimatta.

Mulla on käytössä tällä hetkellä tosin myös KICKS:n Instant Bronzing hätätilanteita varten. Sitä käytän siis vain silloin, kun rusketus on taiottava päälle hyvin lyhyellä varoitusajalla.

fullsizeoutput_4d8

Pesen iltaisin meikkini yleensä lähinnä veden ja jonkun rasvan tai kookosöljyn voimin ja pyyhin vielä loppuun meikinpuhdistusliinalla, jonka jälkeen levitän jotakin hajusteetonta herkälle iholle tarkoitettua hajusteetonta perusvoidetta. Aamulla laitan toisinaan hyvin kevyesti samaa voidetta kasvoihin, mutta en ihan jokaisena aamuna. Tällä hetkellä käytössäni on LV Kasvovoide.

Jos ihoni kaipaa kuitenkin hieman perusteellisempaa huolenpitoa, olen ottanut käyttöön Spaltilta saamani Dr.Hauschkan Ruusuvoiteen, puhdistusvoiteen ja kasvoveden.

Ruusuvoidetta levitän kevyesti aamuisin, jos iho tuntuu elottomalta ja kuivalta.

fullsizeoutput_4d6

fullsizeoutput_4d7

Puhdistusvoidetta käytän kerran tai pari viikossa ja teen sillä meikinpesun jälkeen kuorinnan, sillä se taputellaan kasvoille ja se kerää epäpuhtaudet ja bakteerit iholta ja jättää todella pehmoisen lopputuloksen.

fullsizeoutput_4ba

Viimeiseksi suihkautan vielä kasvovettä, joka on ollut ihan uusi lempparini! Mulla oli kasvovesi viimeksi joskus yläkoulu ikäisenä! :D Tämä viimeistelee vielä kosteutetun tunteen iholle ja raikastaa ja virkistää ihanasti. Monesti en laita aamulla iholleni välttämättä mitään muuta kuin pari suihkausta tätä!

fullsizeoutput_4bb

Huulirasva kulkee talvisin mukanani aina ja olenkin jäänyt siihen ehkä hieman koukkuun... Vieroittautuminen alkakoon keväällä auringon palatessa! :D

fullsizeoutput_4b8

Olen onnekas siitä, että ihoni on ollut aina melko hyvä. Pieniä epäpuhtauksia ilmenee viikoittain siellä täällä, mutta muuten iho ei liiakseen rasvoitu, kuivu tai näppyynny.

Tänä syksynä kiireen, liian vähäisten yöunien ja stressin vuoksi mun iho kuitenkin alkoi kapinoida vastaan ja mun suunpieliin ja poskiin alkoi kerääntyä ihan erilaisia näppylöitä, kuin koskaan aikaisemmin. Näpyt olivat kutisevia ja kivuliaita ja siitähän se stressi vaan kasvoi entisestään! :D Välittömästi kiireisen ajan päätyttyä, vapaapäivien ja hyvin nukuttujen öiden ansiosta ihoni on palautunut kuitenkin lähes ennalleen.

fullsizeoutput_4bd

Tässä komeilevat meikkipohjaani käyttämäni tuotteet. Lorealin Perfect Match- meikkivoide, essencen Stay Natural valokynä ja Maybellinen ja essencen korostuspuuterit.

fullsizeoutput_4bc

Sävynä toimii edelleen Golden Beige. Tänä talvena en ole jaksanut levitellä yhtä ahkerasti viikoittain itseruskettavaa, joten sävy on ollut vähän liian tumma iholleni.

fullsizeoutput_4c0

Levitän ensin meikkivoidetta viiruina niihin kohtiin, joita tahdon eniten peittää. Levitän meikkivoiteen puhtain sormin ja pyörittelen ja taputtelen sen paikalleen.

Mielestäni on tärkeää, ettei kasvot ole liian rasvaiset meikkivoidetta levittäessäni, jonka vuoksi annan kasvojen kuivaa rauhassa, jos olen levittänyt niihin öljyä tai rasvaa aamulla. Varmuuden vuoksi saatan välillä painella kevyesti paperin palalla kasvot läpi ennen meikkivoiteen levittämistä.

fullsizeoutput_4c2

Seuraavaksi varjostan korostuspuuterin tummemmalla osalla poskilumpioita, ohimoita ja leukaluita ja vaalealla korostan poskipäitä ja nenänvartta. Laitan näitä kuitenkin todella kevyesti, ettei lopputulos ole ihan sirkuksesta kotoisin! :D

fullsizeoutput_4c5

Sitten sipsuttelen kevyesti vielä aurinkopuuteria tuomaan väriä ja hehkua iholle. Tätä saatan sipaista kevyesti myös kaksariin, kaulalle ja korviin, jotta meikkiraja ei hyppää kasvoilta liian selkeästi esiin.

fullsizeoutput_4c4

Lopuksi vielä sipaisen valokynää silmänalusiin, koska ainakin mulla ne ovat olleet tässä syksyn ja talven alla asteen tummemmat kuin kesäisin.

fullsizeoutput_4d2

Siinäpä mun meikkipohja! Tuotteet hitusen vaihtuu vanhojen loppuessa, mutta muuten melko samalla tyylillä viiletetään eteenpäin kuin vuosikin takaperin. Poskipunan oon jättänyt nyt talvella kokonaan, kun tuntuu, että mun nenä, posket ja leuka ovat muutenkin kokoajan ihan punaiset tuolla viimassa tarpoessani. :D

fullsizeoutput_4d4

Siinäpä meikäläisen hoivailu ja meikkailutottumukset tällä hetkellä!

Musta olisi huippua kuulla vielä muiden kokemuksia noista Biotiini- ravintolisistä! Toimivatko ja millaisia muutoksia olette itse käytössä huomannut? :)

Kiitos jo etukäteen!

Terkuin,
Malttamaton tulosten odottelija 

keskiviikko 20. heinäkuuta 2016

Kotitekoinen kasvonaamio

Kaura-kahvi-hunajakasvonaamio

Tykkään kokeilla kaikkia kotiniksejä oikeastaan ihan kaiken suhteen. Kaikki kotikikka siivousvinkit, ruokavinkin ja kauneudenhoitovinkit ovat siis tervetulleita ja nyt jaankin yhden oman viimeaikaisen tuttavuuden kauneudenhoidon osalta.

All you need is...

240

Puhtaan naaman
Kahvinpuruja
Kaurahiutaleita
Hunajaa

235

Keitä kahvinpurut kertaalleen ja sekoita vasta suodatetut purut kaurahiutaleiden ja hunajan sekaan

266

Mälvää seos yhteen kiinteäksi tahnaksi ja levitä kasvoille

269

Vältä silmänympärysten herkempää ihoa

Miksi näitä?

Kahvi

224

Kofeiini tehostaa pintaverenkiertoa, joka taas ehkäisee selluliitin muodostumista, uudistaa ihoa ja vähentää turvotusta. Kahvin sisältämät antioksidantit myös auttavat ihoa suojautumaan bakteereilta.

Kahvia voi käyttää kasvonaamiossa kuorivana ainesosana ja se tekee ihosta kuultavamman ja kimmoisamman.


Kaurahiutaleet

223

Kaurahiutaleet kirkastavat, pehmentävät ja rauhoittavat herkkää ihoa. Kaurahiutaleilla voi myös hoitaa rasvaista ihoa tekemättä siitä öljyistä.

Hunaja

220

Hunajalla voi rauhoittaa ärsyyntynyttä ja tulehtunutta ihoa ja se myös pehmentää ja kosteuttaa ihoa. Se sisältää ihoa suojaavia ja hoitavia entsyymejä ja kirkastaa ja ravitsee.

Tarvitseeko enempää sanoakaan? Kalliit maskit ja muut mömmöt siis kaupan hyllyille ja keittiön kaappeja tonkimaan! ;)

torstai 26. helmikuuta 2015

Ihonhoitorutiinit

Ihonhoitorutiineista on tullut silloin tällöin kysymyksiä ja postaus toiveita. Ajattelinpa nyt sitten toteuttaa tämän tänne ja jakaa omat pienet kikat ja ihosalat teillekin! :)

Olen siitä onnekas, että ihoni on ollut aina melko hyvässä kunnossa. Tai sellaiset suuremmat vaivat, kuten akne, herkkä tai kuiva iho, liian rasvainen iho ja atooppinen iho eivät ole koskaan olleet riesanani. Ihoni on kuitenkin hyvin ohut ja ohuimmissa kohdissa verisuoneni näkyvät ihostani lävitse. Tälläisiä kohtia ovat esimerkiksi silmäluomeni ja käteni. Tottakai minulla on monesti aikoja, kun epäpuhtauksia tulee tavallista enemmän ja talvisin kuivuus on toisinaan riesanani.

Mitkäs sitten niitä tavallisimpia ihonhoitorutiineitani ovat?

Aamuisin pesen kasvoni vedellä, kuivaan puhtaaseen pyyhkeeseen ja levitän hyvin ohuesti Nivean Soft päivävoidetta. Monesti levitän myös himpun verran Cocovin-kookosöljyä huuliini. Seuraavaksi siirryn valmistamaan aamupalaa, jotta rasva ehtii imeytyä kunnolla ennen meikkaamista. Aamupalalla juon aina pari isoa lasillista vettä! (Hyväksi myös sisäiseen ihon kosteutukseen)

041

Cococin kookosöljystä on moneksi ja se maistuu huulilla vieläpä ihanan kookoksisen pehmeältä

Päivällä pidän huolta siitä, etten sörki kasvojani likaisilla käsillä ja muistan juoda säännöllisin väliajoin vettä.

Iltaisin pesen kasvoni suihkussa joko vedellä, kookosöljyllä tai meikinpesuaineella. En käytä meikinpesuainetta ihan joka päivä, sillä se kuivattaa ihoa. Viileällä vedellä peseminen säilyttää ihon suojaavia rasvahappoja paremmin. Suihkun jälkeen kuivaan kasvot puhtaalla pyyhkeellä taputtelemalla. Ennen nukkumaan menoa levitän vielä Nivean Creme voidetta ohuesti kasvoilleni ja kuivimpiin kohtiin laitan ihan himpun verran kookosöljyä. Kuorin ihoni myös kerran parissa viikossa saunan yhteydessä, tai silloin, kun itseruskettavan jäämistä pitää päästä nopeasti eroon. Toisinaan käytän tähän ihan kuorintavoidetta, mutta monesti hoidan kuorintarutiinit pois alta pelkän sienen avulla.

Kuorintaa ei kannata tehdä liian usein, sillä se herkistää ja kuivattaa ihoa. Muista myös vaihtaa tarpeeksi usein kuorintasienesi 

059

Tämän hetkinen meikinpesuaineeni on melko tuju, mutta aivan ihanan tuoksuinen! Ensi kerralla hankin kuitenkin sellaisen, joka sopii vähän herkemmällekin iholle

 Kausihoito

Talvisaikaan ihosta täytyy pitää ihan eritavalla huolta kuin kesällä. Pahin ihon kuivattaja on pimeys, sillä auringonsäteet vilkastavat D-vitamiinien ja keramidien tuotantoa. Myös pakkasilma ja pattereilla lämmitetyt kuivat huoneilmat kuivattavat ihoa.

Hyviä muistisääntöjä talvi-ihon hoitoon:

- Kosteuta sisäisesti (juo paljon vettä) ja ulkoisesti (kosteuttavat rasvat)
- Syö ihoa hellivästi. Hyviä ruokia iholle ovat mm. omena, sitruuna, kaura, avokaado, mustikka ja tomaatti
- Pese hellästi. Älä hankaa liikaa, pese viileällä vedellä, käytä hellävaraisia puhdistusaineita/älä aineita lainkaan

Pika-apu epäpuhtauksiin/Poppakonstit

Kaikilla on omat rutiininsa, joita epätoivoisesti koittaa toteuttaa, kun epäpuhtausröykkiö iskee kasvoille. Yleensä finnit, mustapäät ja muut epäpuhtaudet hyökkäävät naaman kimppuun vielä juuri silloin, kun edessä on jokin odottamasi tapahtuva ja naaman pitäisi olla edustuskunnossa! Omat poppaskonstini näillä hetkillä sujuvat kutakuinkin näin:

Puhdistusliinat

035

Kun huono naamapäivä jatkuu parikin päivää liian pitkään, ryntään kauppaan hakemaan Nivean Gentle Cleasing puhdistusliinoja. Käytän niitä aina, kun iho alkaa tuntua erityisen tukkeutuneelta. Monesti saatan pestä ensin meikit, jonka jälkeen vielä pyyhkäisen ohuesti puhdistusliinalla kasvoni ja kaulanalueen. Saatan myös pyyhkiä puhdistusliinalla meikit pois heti koulun jälkeen, jos illalle ei ole enää tiedossa mitään sen kummempia suunnitelmia. Puhdistusliinat pelastavat myös pitkäksi venyneet bile-illat, kun meikinpesu tuntuu jotenkin ylitsepääsemättömän raskaalta. :D

Tyynyliinan vaihto

Tämän teen heti ensimmäisenä. Tyynyliinaan kerääntyy helposti bakteereja ja nukkuessasi saatat muhia koko yön samassa asennossa asettaen ihosi alttiiksi bakteereille. Olen hieman huono vaihtamaan lakanoita tarpeeksi tiuhaan vauhtiin, mutta tyynyliina vaihtuu kuitenkin inhimillisin väliajoin.

Meikkisiveltimien pesu

Puuteri/Aurinkopuuterihuiskulle kunnon tehoputsaus, joko sille tarkoitetuilla kunnon aineilla, tai jotenkin muuten. Itse olen saattanut pestä huiskun ihan meikinpesuaineellakin. :D Vaihda myös tarpeeksi usein muita meikinlevitys välineitäsi. Itse levitän meikkivoiteeni käsin, joten pesen käteni huolellisesti ennen levitystä.

003

Juo paljon vettä

Vesivesivesi... Niin monta hyvää syytä juoda sitä. Mutta miksi se on itselleni jotenkin yllättävän vaikeaa. Ennen meni helposti päiviäkin, etten juonut vettä kuin liikuntasuoritusten yhteydessä. En jotenkin edes huomannut, että söin ruuan tai välipalan, enkä nauttinut sen kanssa lainkaan nesteitä. Nykyään olen kuitenkin lisännyt veden juontia ja etenkin ihon epäpuhtauksien ilmestyessä lisään sitä aina entisestään.

090

Putsaa älypuhelimesi näyttö

Tätä kannattaa tehdä usein, koska sormesi näpräävät jatkuvasti puhelintasi siirtäen päivän aikana mukaan tarttuneita bakteereita, epäpuhtauksia, rasvaa ja likaa puhelimesi näyttöön ja siitä se siirtyy huomaamattoman helposti kasvoillesi.

132

Kaulahuivi pesuun

Kerääntyykö leukaan tavallista enemmän epäpuhtauksia? Syynä voi olla talvisin kaulallasi muhiva ja mukavasti bakteereidenkin iloksi lämmittävä ja kosteuttava kaulaliina.

Kasvo- käsi- ja kylpypyyhkeen vaihto

Peset ihosi ihanan raikkaaksi ja puhtaaksi, mutta sitten kuivaat kasvosi likaiseen, bakteeriseen ja ummehtuneeseen pyyhkeeseen. Eiiiiii!

Vältä ihon koskettelua

Niin se vain on. Mitä enemmän näpläät, nypläät ja nöftäät, sen surkeammin iho vaan voi. Jos kuitenkin on ihan pakko puristaa se maailman rumin ja ärsyttävin mustapää siitä nenän kärjestä, desinfioi kätesi ENNEN ja JÄLKEEN puristamisen, etteivät bakteerit ja epäpuhtaudet siirry eteenpäin ja desinfioi myös näppy samalla.


Vältä

Huonoja yöunia, stressaamista ja sokeristen- ja rasvaisten herkkujen syömistä. Kaikki nämä ovat yhdessä ihon kunnon kannalta oikea mörkö, joten hyvin nukutut yöunet (7-10h), stressitasojen laskeminen ja herkkujen mättämisen lopettaminen auttavat paitsi koko elimistöäsi, myös ihoasi.

Tärkeinpänä terveelliset elämäntavat ja ravitsemus

Kaiken tämän tuote- ja poppakonstipaasaamisen jälkeenkin olen kuitenkin sitä mieltä, että tärkein tekijä kehon ja ihon huollossa on terveelliset elämäntavat ja oikeanlainen ravinto. Jos syöt epäterveellisesti ja epäsäännöllisesti, alkaa se helposti näkyä myös ihon kunnossa ja liikunta ja raittiissa ulkoilmassa liikkuminen ovat myös hyväksi koko elimistöllesi.

084

Lista monien vihannesten ja hedelmien vaikutuksista iholla on melkein loputon, ne nimittäin: puhdistavat, heleyttävät, hoitavat, vahvistavat, rauhoittavat, kirkastavat, suojaavat, lisäävät nestekiertoa, voimistavat puolustusmekanismia, tappavat bakteereja, ehkäisevät pigmenttiläiskiä...

Tarvitseeko enenpää edes sanoa? Syö värikkäästi! ;)