lauantai 15. lokakuuta 2016

nu3 Raakapalat ja Quinoa tricolore

Heippuli! Ihan mahtia viikonloppua. Mulla on huippu päivä käynnissä, koska Anni on tullut taas seurakseni Vaasasta ja mulla sattuu olemaan vieläpä vapaapäivä! Kyllä, minulla! Tää tuntuu niin luksukselta ja ollaan kyllä käytetty päivä hyödyksi tähän asti ja illalle on vielä paljon lisää suunnitelmia.

Kasvislasagne on vedetty nassuun ja nyt ruokalevon aikana ajattelin tulla jakamaan tänne pari muuta reseptiä näin viikonlopun kunniaksi! Lasagnestakin tulee tosin reseptiä ensi viikon puolella blogin puolelle. ;)

nu3 on siis terveystuotteisiin, kauneustuotteisiin, urheiluun ja laihdutustuotteisiin keskittyvä verkkokauppa, josta löytyy tarpeita laidasta laitaan! Mä sain ilokseni heiltä paketin kokeiluun erilaisia puhtaita ja terveellisiä ruoka-aineita, joista lähdin kokeilemaan resepteissäni.

063

Paketista paljastui kaakaonibsejä, mulberimarjoja, kuivattuja tiikeripähkinöitä, maapähkinävoita!!, low carb pastaa, rypälejauhoa ja quinoa tricolorea.

Raakapalat 

066

Oon halunnut kokeilla pitkästä aikaa raakapaloja, koska valmistin joskus kauan aikaa sitten suklaisia raakapaloja, jotka maistui hyvältä, mutta koostumuksesta tuli vähän löllerö. Tällä kertaa halusin onnistua kunnolla ja näillä raaka-aineilla onnistunut lopputulos taiottiin kasaan!

070

Tarvikkeet

2 tl rypälejauhoa 
2 tl kaakaonibsejä 
2 tl tiikeripähkinöitä
4 tl mulberimarjoja
4 tl maapähkinävoita

067

Ainekset sekaisin sopivaksi mössöksi tehosekoittimella tai sauvasekoittimella. Mä pyöräytin vain muutaman kerran, jotta sain sekaan sattumia pähkinöistä, marjoista ja kaakaonibseistä. Periaatteessahan raakapaloihin voi heitellä sekaan lähes mitä vain pähkinöistä taateleihin ja marjoista protskujauheisiin, kunhan setistä tulee tarpeeksi kiinteää patukoiden, palluroiden tai palojen muotoiluun.

074

Tälläinen kakkapökälehän siitä sitten muodostui ja siitä lähdettiin muovaamaan sopivaa taikinalevyä.

076

Tein melko paksun levyn tästä, jotta paloista tulisi hyvän suupalan kokoisia.

081

Ja veitsellä vaan sopiviksi kuutioiksi.

095

Kuutioidut palat erilleen ja jääkaappiin tai pakkaseen. Itse laitoin pakkaseen, jotta ne olisivat kovia ja valmiita nopeammin, mutta annoin niiden olla vähän liian kauan ja niiden piti antaa ensin sulaa ennen maistamista! Mutta vau, mikä maku! Täähän on mun ensi kosketus mm. maapähkinävoihin ja se oli kerrasta koukkuun täällä päin... Noloa myöntää, mutta mä välillä käyn vetämässä lusikallisen tuota litkua suoraan purkista, kun himo yltyy pahimmaksi. Lisäksi maapähkinävoita menee raakapalojen, puuron ja ihan vaan banaanin kera. Kerran dippasin protsupatukkaa tuonne purkkiin joka haukulla...

Soijasuikale-Quinoawok 

107

Sitten olikin pääruuan aika ja työkaverini Natsku tuli jakamaan herkun kanssani.

Tarvikkeet

2 Punasipulia
Paketti kirsikkatomaatteja
Puoli pussia soijasuikaleita
2 Paprikaa
4 Valkosipulinkynttä
Kesäkurpitsa
Nippu basilicaa
Quinoa Tricolore 
Kasvisliemikuutio 
Oliiviöljy
Omppuviinietikka
Siruuna-balsamicokastike

Mausteet: mustapippuri, yrttisuola, chili, curry, paprikajauhe, valkosipulijauhe

109

Mittaa quinoaa kattilaan 2 dl ja vettä 3 dl, heitä sekaan kasvisliemikuutio ja anna veden imeytyä quinoaan miedolla lämmöllä.

118

Keitä hetki soijasuikaleita tai laita pannulle tarpeeksi nestettä ennen muita aineksia. Kun soijasuikaleet ovat pehmenneet tarpeeksi, mausta kunnolla. Itse käytin maustamiseen paprikajauhetta, mustapippuria, yrttisuolaa, sitruuna-balsamicokastiketta, omppuviinietikkaa, currya, valkosipulijauhetta ja chiliä. Lisää sitten muut ainekset pannulle ja sekoita.

126

Quinoan kanssa sekoitin levyn suljettuani basilikan ja kirsikkatomaatit.

135

Ja lopussa voit sekoittaa kaiken yhteen tai nautiskella erikseen! Todella hyvää, helppoa ja nopeaa. Natsku kiitteli kanssa kovasti ja sanoi, ettei uskoisi, että wokissa ei ollut lainkaan lihaa käytetty! ;)

Mukavaa viikonloppua ja herkkuhetkiä keittiön puolella. <3

14 kommenttia:

  1. Mä en vaan pääse sisään maapähkinävoin ihanuuteen :D yritetty on useasti, mutta se vaan maistuu aina pahalta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas en ollut ikinä maistanut ja nyt kun maistoin niin huh, miten mä koukutuinkaan! :D

      Poista
  2. Tuleeko kysymyspostaukseen enää vastauksia vai oliko tuo osa 2 viimeinen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun pitää käydä tsekkaamassa, että unohdinko mä nyt jonkun hirveän kasan sinne vastaamatta! :D luulin, että oon vastannut jo melkein kaikkiin nimittäin! :D ja tääkin määrä tuntui vievän ikuisuuden! :D

      Poista
  3. Ihanan näköistä toi maapähkinävoi! Nam! En oo koskaan nähnyt tuollaista noin "pehmeän" näköistä, vaan aina vain sellaista karheampaa ja tönkömpää. Mikä kyllä myös on hyvää, mutta ei siihen ainakaan protskupatukoita saa dipattua ;D

    Aiotko muuten vastata muihin kysymyspostauksen kysymyksiin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis mäkin oon aikaisemmin nähnyt sellaisia tönkömpiä vain, mut tässä mä rakastankin juuri tuota juoksevaa muotoa! :) Mä luulin jotenkin että oon vastannut jo kaikkiin paitsi niihin mitkä ei kuulunut blogiin :D käyn nyt just tarkistamassa, että unohtuiko muita :)

      Poista
  4. Moikka! Tää ei nyt liity mitenkään tähän postaukseen, mutta oon lähössä jouluksi poikaystäväni kanssa Thaimaaseen Phukettiin lomalle. Voisitko antaa suosituksia, että missä kannattas ehottomasti käydä. Saat antaa siis kaikenlaisii ehotuksia, mutta erityisesti kiinnostas millä saarella kannattas käydä, yöelämä, paras biitsi, paljonko ulkona syöminen about maksa/hlö/kerta ja missä on parhaat shoppailumestat :) Kiitos tosi paljon etukäteen jos viitsisit antaa suosituksia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Mun matkakämppiksen Saanan matkablogista löytyy aika kiteytetysti ihan kaikki kokemastamme Thaimaasta! Mulla nyt oli paljon sekaisin kaikenlaisia postauksia, mutta Saanalla on yksityiskohtaisesti juuri matkakohteistamme, joten kannattaa käydä kurkkaamassa! = http://saanaheija.blogspot.fi/

      Erityisesti postaus: http://saanaheija.blogspot.fi/2016/04/jos-lomailisin-phuketissa-kaksi-viikkoa.html

      Jos mä menisin Phuketiin lomalle, kävisin ehdottomasti yhden yön reissun Phi Phi Saarilla, parhaat rantabileet ja hauskin päiväveneilyretki + upea näköalatasanne. Kävisin Kata- ja karon biitsillä yhdet päivät ja katalla kokeilisin surffauslaitetta,kävisin promthep capen näköalatasanteella katsomassa auringonlaskun joku ilta ja kävelisin sen polun sinne alas merelle asti, tsekkaisin Bangla roadin yöelämän, kävisin night marketeilla ja shoppailisin eniten juurikin night marketeilta tavaraa, koska siellä kaikki tyyliin puoleen hintaan normi kojuihin nähden. Söisin vähän pääkaduista kauempana, koska pääkaduilla tietenkin kalleinta. Söisin panang currya, red currya, pad krapoow ja pad thaita. Syödä pystyy helposti 80-200 bathilla = 2-5 e , matkustaisin ainakin kerran illalla party tuktukilla ja pyytäisin kuskia laittamaan volat täysille! :D

      Poista
    2. Huomioittehan thaimaassa olevan suruajan kuninkaan kuoleman johdosta..:/

      Poista
    3. Oi! Tää oli mennyt mulla ihan ohi. :(

      Poista
  5. Kannattaako sun mielestä Thaimaahan lähteä vain viikoksi vai mikä olisi sun mielestä ns. minimiaika sinne lomalle? Ja mä oon tosi herkkä kun kyseessä on eläinten kaltoinkohtelu/viihdekäyttö, niin kannattaako silloin Thaimaan "turistikaupunkeihin" lähteä ollenkaan, jos pahoittaa mielensä niistä kaikenmaailman kummituseläimistä, norsuista ja tiikereistä jotka elävät vankeudessa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi lähteä mun mielestä ihan hyvin myös viikoksi, jos käyttää sitten jokaisen päivän hyödyksi, eikä vaan olla mötkötä omalla altaalla! :D 2 viikossa ehtii viettää niitä kunnon levähdyspäiviäkin sitten. :) Kyllähän noita liskoja ja kummituseläimiä kantavia tyyppejä tuli silloin tällöin rannalla tai Banglalla vastaan, mutta jos niihin ei kiinnittänyt mitään huomiota, ne jatkoivat matkaansa...

      Poista
  6. Huuhtelitko ton kvinoan eka kuumassa vedessä?

    VastaaPoista