lauantai 19. maaliskuuta 2016

Koh Tao

Heheeh, vihdoinkin tämän reissun pariin! Tästäkin matkasta on varmaan tulossa muutaman postauksen verran asiaa, sillä jo tätä ensimmäistä varten on tulossa aivan ähkynä materiaalia. Tää reissu oli mulle todella tärkeä, sillä se yhdisti jotenkin meidän tän tyttöporukan ihan uudella levelillä. Sitä kun rypee porukalla ties missä paikoissa ja olosuhteissa, alkaa se sotureiden tiimi pikkuhiljaa muodostua. Yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta. <3

021

Reissu alkoi myöhästymällä suunnitellusta bussistamme ja hyppäämällä seuraavaan lähtevään. Matka kesti vähän päälle viisi tuntia, joka hujahti ohi ihan rattoisasti, kun ainakin itse nukuin taas yli puolet matkasta. Bussi vielä pysähtyi puolessa välissä, jotta porukka sai käydä ostettua jotakin syötävää ja juotavaa lisää. Saavuttiin Surat Thaniin erääseen satamaan vain todetaksemme, että viimeinen lautta Koh Taolle oli tuprutellut jo menemään. No eipä siinä mitään, kysyttiin parilta paikalliselta neuvoa ja äkkiä skootteritaksi viittoikin mua ja Saanaa hyppäämään reippuineen päivineen mopedinsa selkään ja siinä sitä sitten huristeltiin isot reput selässä kolme päällä ilman kypäröitä ylinopeutta... Täytyy sanoa, että siinä vaiheessa kävin pieniä kiitoksen aiheita elämässä päässäni läpi, jos ne olis sattunut olemaan viimeiset hetket! :D

022

044

Noh, selvittiin hengissä ja seuraavaksi vaihdettiinkin botskiin, joka lähti suuntaamaan Koh Taoa päin. Ihmeteltiin, miten kannella oli niin paljon paikkoja jäljellä, vaikka saavuttiin laivaan viimeisten joukossa! Syy selvisi hyvin pian laivan liikkeelle lähdettyä. Tuolla alkoi tuulla ihan tajuttomasti ja keskellä päivääkin tuolla meinasi tulla vähän vilpoinen.

046

Tytöt majoittautuivatkin lattiarajaan, jossa pääsivät suojaan tuulelta. Mun pikku nöpöset. <3

050

Ja tuulikansi osoittautui loppujen lopuksi ihan hauskaksi, kun pääsimme seuraamaan polttareiden etenemistä lähietäisyydeltä ja taidettiin siinä yhdet rommikulauksetkin henkisenä tukena naukata.

053

Koh Samuille mennessä porukka alkoi olla ihan hyvissä tujuissa ja yksi kaveri päättikin alkaa oksennella kannelta alas. Hyvä, ettei tyttöjen päälle alkanut puklaamaan, kun meno näytti ensin vähän sellaiselta. :D

071

076

Matkan päätarkoituksena oli mennä katsomaan paikan päälle mistä Koh Phanganin Full Moon Partyissa on todella kyse! Oltiin kuultu vaikka minkälaisia tarinoita fullareista ja fullareilta ja pakkohan se oli itse kokea, että onko ne nyt niin hullut ja huisit kuin mitä niistä puhutaan!

111

Kun polttariporukka oli jätetty Samuille, vaihdettiin laivaa ja matka Taoa kohden olikin asteen rauhallisempi kuin edeltävä kokemuksemme.

129

138

Auringonlasku viimeisteli vielä rauhaisan iltabotskeilun ja mulla olikin jotenkin ihan huippu fiilis tuolla hetkellä. :)

160

Laiva saapui vihdoin satamaan 12 h matkailun jälkeen ja oli ehtinyt tulla jo ihan pimeääkin. Fiksuina likkoina ei oltu varailtu Taolta etukäteen mitään majoitusta ja hypättiin rantaan ihan tietämättöminä mihinkä suuntaan sitä siitä lähtisi vaeltamaan. Heivattiin arvotavarat piiloon vaatteiden sisään ja lähdettiin tarpomaan katuja ja kujia pitkin ja kyselemään melkein jokaisesta hostellista ja mökkelistä, olisiko heillä tilaa jäljellä. Ei tuntunut olevan... Lähenevät Full Moon Partyt olivat ilmeisestikin houkutelleet muutamia muitakin lähi saarille.

178

Yöpaikka kuitenkin löytyi tunnin etsintöjen jälkeen MOVista, josta saatiin neljä dormipaikkaa.

184

En ollut koskaan ennen yöpynyt dormissa, enkä ihan heti olisi uskonut, että koskaan tulisin yöpymäänkään. Tuota ei voi oikeasti käsittää, ennen kuin on itse joskus tuollaisessa nukkunut. Fiilis ensimmäisenä yönä oli tosi outo! :D Vähän kun olisi ollut jollakin luokkaretkellä tai leirillä, mutta sun ympärillä pörräsi tuntematonta porukkaa joka maan kolkasta ja sun alla joku tuntematon mies kopisteli sänkyä ja seiniä koko yön ja pyöriskeli niin, että koko heikkorakenteinen kerrossänky heilui... Toi oli kuitenkin kaikessa kauheudessaan oikeasti ihan hauska kokemus.

Saana nukkui mua vastapäätä yläsängyssä myöskin. Noista oli muuten ihan älyttömän vaikeaa kavuta alas ja yöllä kun oli vielä pilkkopimeää, en meinannut päästä enää vessareissun jälkeen takaisin omaan petiini ja Saana joutuikin herätä näyttämään mulle puhelimen taskulampustaan valoa. :D

175

Illalla ennen nukkumaan menoa meillä oli Saanan kanssa mätisten puhdistustuokio, sillä Saanan mätishaavan lisäksi munkin itikanpuremasta lähtöisin kengän hinkkaama haava alkoi yhtäkkiä mätäillä. Se oli oikeasti ihan kuin jättikokoinen finni, jota puristamalla sai kunnon mössöä ulos kasan! Yghh.

180

Siellä mun oma dormisänkyni. Mä kyllä nukuin tuon yön melkoisen huonosti, sillä nukuin mun arvotavarakassi kainalossa ja heräsin tarkistelemaan vähän väliä, että mun puhelin ja lompakko oli yhä mun tyynyn alla! :D

Seuraavana aamuna heräsin aikaisin kuuntelemaan porukan kuorsausta ja tarkistin paniikissa läpi kaikki tavarani. Tallella olivat. Huh! Vähän ajan päästä huhuilun Saanaa ja tyttönen oli myöskin jo hereillä, joten lähdettiin keräämään loput ankanpojat kasaan ja suunnattiin aamupalalle. Josta lähdettiin suoraan Sairee Beachia päin, joka on Koh Taon rannoista suosituin nuorten keskuudessa ja jossa on paras yöelämä.

193

Voi sitä ilon määrää, kun oltiin saatu tavaramme hotelliin ja saavuttiin rannalle.

417

222

217

302

Siis ihan oikeesti nyt hei. Tuota kauniinpaa rantaa saa kyllä lähteä hakemaan, sillä niin ihanan värinen vesi tuolla oli. Hiekka oli täydellisen sileää ja vaaleaa, palmut ja söpöt pienet bungalowit ympäröivät rantaa ja ihmisiäkään ei ollut mitenkään tukoittain! Mun suosikkiranta tähän asti. Tuolla oli vieläpä rantaa pitkin kävellessä kokoajan eri pätkissä erilainen tunnelma.

425

Jos Krabi oli kiipeilijöiden paratiisi, niin Tao oli selkeästi sukeltajien suosiossa! Tuolla näkyi joka kerta porukkaa matkalla sukeltelemaan tai palaamassa reissuilta veneillä.

355

Rannan oikeassa reunassa näytti olevan kauniin näköinen alue, jolla ei hengaillut vieläpä lainkaan ihmisiä, joten kerättiin kamat kasaan ja siirryttiin viltteinemme sinne.

341

389

405

403

Ihan mieletön paikka. Huhhuijakkaa. Tuonne voisin palata joskus uudestaankin mielelläni.

432

Joka rannalla ja saarella on selkeästi oma teemansa. Kissa- tai koirasaari. Tao oli selvästi koirasaari ja tuo ranta kuhisikin haukkuja!

434

436

Tää kaveri tuli pudistelemaan kirppunsa ja pyöriskelemään mun rantaviltille. Mä en vaan voi olla paijailematta noita senkin uhalla, että saan jonkun öttiäisen noilta itselleni! :D

438

Hetken pyöriskeltyään oli aika jatkaa matkaa.

444

Mäpä lähdinkin mukaan kahluureissulle.

446

Mutta nopeasti saatiin viltillemme jo uusi kamuli.

419

447

Pitkän rantsupäivän jälkeen mahat kurnivatkin jo sitä rataa, että lähdettiin metsästämään ravintoloita. Rannan vasemmalta sivulta löytyivätkin kaikki ravintolat ja rantabaarit. Oltiin jopa niin nälkäisiä, että syötiin alkupaloiksi hedelmälautanen yhdessä, omat pääruuat ja jaettiin vielä puokkiin kaksi jälkkäri Bansku-jäätelö annosta! :D

457

Samalla päästiin ihailemaan vieressä etenevää auringonlaskua. Tätä katsellessa oli aika unelmainen fiilis vedellä jäätelöannosta hitaasti. Mutta varmasti. :D

468

463

Lopuksi siirryttiin vielä itsekin takaisin rannalle vilttiemme kera ihastelemaan näkyä lähietäisyydeltä.

540

488

526

Innostuin vähän temppuilemaankin. Täällä onkin vedelty lähiaikoina puolivoltteja, päälläseisontoja, matoja, kärrynpyöriä, käsilläseisontoja ja vaikka mitä hyppelyitä. :D Jenniltä löytyy myös tanssi- ja temppuilutaustaa ja ollaan innostuttu vääntelemään tanssibatleissa ja muuten vaan kaikenlaisia omia väännelmiämme ja ollaankin puhuttu, että olis hauska ottaa Suomessa jokin aikuisille suunnattu temppu/voimistelukurssi. :D

560

573

576

578

Auringonlaskun jälkeen oli melko väsähtänyt olo, sillä oltiin vietelty kokonainen päivä paahtavassa auringossa. Nopeasti illan tuoma viileys kuitenkin onneksi piristi ja saatiin kerättyä itsemme iltaa varten... ;)

591

Lähikaupasta löytyi vieläpä Somersby siidereitä, joten illan hyvät fiilikset oli taattu!

612

Siinä meidän saariseikkailu nelikko. <3 Kaikki niin kiltin ja kunnollisen näköisinä kauniissa rivissä...

618

... Ketä me yritetään huijata. Ihan kajahtanutta porukkaa koko sakki. Terkut Thaikuista näiltä kaunokaisilta. Team narinamummot kiittää ja kuittaa. <3

1. Vantaalla ja Helsingissä on ainakin aikuisten voikkari ryhmiä, jotka treena esim kerran kaks viikossa ja esiintyy seuran tilaisuuksissa :) kannattaa tsekata kun tuut takaisin suomeen! Ihania nää kuvat ja jotenkin niin upea fiilis (: ja heh toi dormissa nukkuminen I know the feeling.. Itsekkin heräilin aina tsekkaamaan onko kännykkä vielä tallessa kun dormissa nukuin! :D

1. Heii, kiitos paljon vinkistä! :) Pitää pitää mielessä, kun palaan Suomeen! :) Hahah, joo dormissa on kyllä niin mielenkiintoista yöpyä. :D

2. https://www.flickr.com/photos/123158553@N02/25072091044 Kun zoomaa tohon sun mahaan ni siinä on semmonen pallero, onks se joku ihan mitätön juttu, mua jäi häiritsee nyt et onko se joku kasvain tms! :o
    Tosi kauniita kuvia, toivottavasti oli ikimuistoinen reissu! :)

1. Hahaah, siis mulla oli vaikeuksia itse edes löytää tämä kyseinen pallero tuolta kuvasta! :DD Luulen, että jotenkin vatsalihakset saanut tohon tommosen pallomaisen vaikutelman, kun ei mulla mitään pattia tuosta kyllä löydy ainakaan. :D :)

2. Sori mutta miks eka anonyymi on alunperinkään alkanut zoomailemaan Essin mahaa kuvassa? :D

Ihana reissu teillä kyllä ollut taas siellä! Ja kiva kun viitsit blogata näin paljon siellä ollessa! :) patistapa sitä Anniakin panostamaan blogiin yhtä paljon ;D

3. Haahah joo mä kanssa vähän ihmettelin ensin, että kuinkas tarkasti sitä on käyty zoomailemaan, mutta näkyyhän tuo pallero itseasiassa melkein tuossa pikkukuvassakin :D oli kyllä aivan ihana reissu <3 ollaan oltu joka päivä menossa täällä Annin kanssa joka puolella, joten aikaa kirjoitteluun ei ole tosiaankaan jäänyt, nää postaukset mä oon tehnyt valmiiksi varastoon ennen kuin Anni tuli tänne! :D oon pitänyt Annin kiireisenä <3

4. Oon kyllä samaa mieltä aiemman anonyymin kanssa, että Annin blogi on aika tylsä, muulloinkin kuin tämän loman aikana. Harvemmin tulee sisältörikkaita postauksia jotka nimenomaan eivät ole niitä tekemällä tehtyjä yhteistyöpostauksia. Eikä Anni julkaise näköjään enää lähes kenenkään kommentteja, joten turhapa sinne on enää mennä kommentoimaan mitään. :-(

5. Mun mielestä taas Annilla on sisältörikkaampia postauksia kuin lähes kenelläkään, keiden blogeja itse seuraan ja tykkäänkin siitä että Annin blogista löytyy aina jotakin erilaisia ja inspiroivaa, eikä niitä ainaisia asukuvia ja muuta peruskauraa. :) siinä oon samaa mieltä, että sais postailla useammin kun olis ihana seurata tätäkin kautta kuulumisia, nyt kun itsekin asun kaukana, mutta ollaan tässä jaettu syksyn kuulumisia nyt viikon verran ja täytyy sanoa, että ihmettelen miten Anni pystyy ylipäätänsä pitää blogia pystyssä kouluhommiensa ja muiden velvollisuuksien ohella! Iso hatun nosto! Mullekin vaikeaa postata monta kertaa viikossa, vaikka elelen kunnon lusmuiluelämää anniin verrattuna! :DD oon nähnyt kaikki kommentit, joita Anni on saanut ja hän on jättänyt vain negatiiviset kommentit julkaisematta, jollaiset jättäisin itsekin julkaisematta. :)

3. Ihanan näköinen paikka!
    Olis kiva jos kertoisit postauksen alussa et millon oot ollut kyseisessä paikassa / minkä aikaa ja kenen kanssa nii ois vähän selkeempi :-)

1. Melkein ihan joka reissu tehdään täällä tällä meidän omalla tyttönelikolla tai viisikolla, niin tuntuisi hassulta kirjoittaa se joka postauksen alkuun erikseen, kun tytöt kuitenkin näkyvät aina sitten postauksen kuvissa kuitenkin. :) tuon ajankohdan voisin koittaa kuitenkin aina mainita, mutta rehellisesti sanottuna en muista onko tästä reissustakin nyt kaksi, kolme vai peräti neljä viikkoa! Täällä mun kalenteri on ihan sekaisin Suomeen verrattuna, enkä oo välillä edes varma mitä viikonpäivää eletään ja viikot humpsahtaa ohi hetkessä! :D

4. Ihania kuvia ja kirjoitat niin kivasti :) tuli muuten mieleen että sun hiuksilla sais varmaan hienot sellaset kaks ranskanlettiä jotka lähtee päältä!

1. Voi miten kiva kuulla! Siis semmoset ranskikset on ihan mun suosikit, mut hävettää myöntää, että mä en osaa tehdä näille mun hiuksille oikein mitään! Mun tekemät ranskalaiset letit on aivan järkyttävät, eikä oikein kehtaa pyytää jotakin toista letittelemään tätä pehkoa aamusta, kun halutaan aina päästä mahdollisimman nopeasti liikkeelle! :D Saana osaa kyllä tehdä upeita ranskiksia itselleen ja muille! :) <3

2. Pitäis kyllä opetella itse vääntelemään näitä! :)

5. Hah naureskelin tolle "heräilin vähän väliä tarkistamaan että oli tavarat tallella.." Voin vasn kuvitella itseni myös tohon tilanteeseen xD oisin kans kokoajan ollut paniikissa onko kamat tallella

1. Hahah yleensä otan aika rennosti kaiken, mutta en tuona yönä!! :D

6. Haha ei vitsi pakko päästä itekki seikkailulle kamujen kaa joskus!! :-) Ihanaa ku jaksat kertoo kaikista seikkailuista niin yksityiskohtasesti, pääsee eläytymää paljon paremmin teijän matkassa (+koirakuvat)❤️❤️❤️❤️❤️

1. Nää on ollut kyllä niin huippuja reissuja, että en tuu ikinä unohtamaan näitä ja oonkin kokenut täällä elämäni parhaita hetkiä jo nyt <3 ihana kuulla, että näihin reussupostauksiin on pystynyt päästä mukaan eläytymään! :) koiruudet. <3

7. Kotiuduin taolta reilu kuukausi sitten ja voisin lähteä ihan millon vaan takas! Ihana saari ja ihana ihmisiä. Tuli oikein haikea fiilis ku katteli kuvia!
    Näitä sun postauksia on ihana lukea silläkin uhalla että oma Thaimaaikävä vaan kasvaa :D
    Nauti loppuajasta! <3

1. Joo siis niin ihana paikka ja nimenomaan tosi rentoa porukkaa, olisin voinut viettää tuolla paljon enemmänkin aikaa! :) Hahaah ihana kuulla, että kiinnostaa seurailla vaikka itse juuri oletkin tuollakin maisemissa pyörinyt. Kiitos paljon, nautitaan joka hetkestä <3