keskiviikko 17. helmikuuta 2016

Sightseeing Phuket

Iltaa kamulit, tai teille suurimmalle osalle Suomessa hyvää päivää tai jotakin vastaavaa. Mä täällä viimeistelen muutamia kouluhommia ja nappaan kohta jotakin iltapalaa. Nyt kuitenkin hieman viime viikonlopusta postausta tähän väliin!

Ladattuani kuvat kameralta koneelle mä ihan hämmennyin, miten paljon taas kaikenlaista meidän viikonloppuun mahtuikaan! Parin päivän aikana ollaan taas skootteroitu ympäri kyliä ja tehtiinpä yksi pitempi venereissukin heti viikonlopun alkajaisiksi. Mun piti ensin kirjoittaa postaus koko viikonlopusta, mutta ladatessani 85 kuvaa flickriin, tulin siihen tulokseen, että pakko vähän jakaa näitäkin päiviä pätkiin. Mä tuun olemaan vielä niin solmussa kaikkien postausaiheideni kanssa, mutta koittakaa pysyä mukana! :D Kerronkin nyt tästä meidän perjantaisesta veneretkestä alkuunsa.

022

Keskiviikkona sairastuttiin Saanan kanssa siis kunnon räkisflunssiin, mutta pahin meni oikeastaan ohi jo parissa yössä, joten ei voitu kieltäytyä kun uusi ystävämme (tarttui Phi Phi reissulta matkaan Phukettiin! :D) Francisco pyysi meidät lähtemään kanssaan venekierrokselle, jossa käytiin läpi Floating Village, James Bond Island ja lepakkoluolat!

026

Minivan nouti meidät asuntomme lähettyviltä kahdeksan jälkeen aamulla ja olin ehtinyt nukkua ehkä vain muutaman hassun tunnin flunssani vuoksi. Lähdin silti reissuun innoissani, sillä ei oltu vielä käyty kertaakaan täällä tälläisellä valmiiksi suunnitellulla "turistitourilla".

029

Laiva oli ihan ok, mahduttiin kivoille paikoille istumaan ja luvatut "seasonal fruitit" ja juomatarjoilukin löytyi. Mua aina naurattaa, miten kaikissa esitteissä lupaillaan kuut taivaalta ja lopputulos on yleensä...

036

Noh... vähän toisenlainen. Mutta en valittanut, banaani on aina hyvää ja kahvia teki pirusti mieli!

044

133

162

109

047

Maisemista ei tosin voinut valittaa ja vietettiinkin melkein koko menomatka Sinin kanssa laivan keulapäässä horisonttia tutkaillen ja rupatellen läpi elämän mutkat ja kiemurat. Musta on ihanaa, kun löytää ihmisen, jonka kanssa löytää sen oikean aaltopituuden pitkille ja syvällisille keskusteluille ja tässähän se nyt on.

053

Ihka elävänä! :D

170

175

Ensimmäinen stoppi tapahtui siis Floating Villagessa, jossa tehtiin vain nopea pyörähdys maihin,

188

jonka aikana kiinalaiset turistit pyöriskelivät ympäriinsä kuin päättömät kanat,

201

tutustuttiin Panyee Darussalam Moskeijaan ulkopuolelta

203

202

ja kurkittiin luokkiin sisään, joissa oli ilmeisesti jonkinmoinen lepotunti meneillään, sillä kaikki oppilaat ja opettajatarkin vetelivät parhaillaan sikeitä.

En tiedä miksi, mutta jotenkin mulla oli tuolla kelluvassa kylässä kokoajan sellainen olo, että halusin vain pois äkkiä takaisin laivaan. Saattoi hyvinkin johtua siitä, että mulla oli ihan jäätävä nälkä ja tiesin, että sieltä laivasta löytyisi ainakin banaaneja ja lisää kahvia. :'D

142

058

072

Matka jatkuikin onneksi pian ja maisemat muuttuivat sen mukana vain kokoajan upeammiksi.

224

231

Seuraava kohteemme oli paljon pulistu James Bond Island, jonka nähtyäni mua ei oikein voinut kuin huvittaa koko homma. Samanlaisia möhkäleitä täällä bongailee joka puolella ja siellä sitä möykkyä sitten pällisteltiin miljoonan muun turistin kera.

No mutta olihan se kiva nyt kuitenkin vetää se raksi ruutuun James Bond Islandin kohdalta: Been there - Done that!

238

Saariseikkailun jälkeen päästiin vihdoinkin päivän odotetuinpaan hetkeen. Venereissuun kuului ruokabuffet, jonka tarjonta oli ihan käypä. Ainakin jättinälkäisen silmissä. Kaikki löysivät kuitenkin pöydästä jotakin syötäväksi kelpaavaa ja masut saatiin täyteen!

240

1246

Viimeinen kohteemme olikin sitten kanoottiretki lepakkoluoliin. Luulin ensin, että joudutaan soudella Saanan kanssa kahdestaan tuollaisella ja panikoinkin hommaa hieman etukäteen, mutta kanooteissa oli "kuskit" ja kyytiin mahtui kaksi tai kolme ihmistä.

1249

1260

Tää kanootti ajelu oli mun mielestä jotenkin tosi jännittävää ja varsinkin siinä vaiheessa kun seilattiin pimeisiin luoliin, joiden katot oli täynnä nukkuvia lepakoita! Kuvamateriaalia ei valitettavasti saanut talteen noista luolista, mutta vitsit että olikin siistiä!

Korjaus: Saanan kameralta löytyi lepakkokuva!

1261

1267

Tuttuja tuli vastaan! :D

1292

Muutenkin tämä kokemus oli koko venereissun parhaimmistoa ja voisin hyvinkin lähteä jollekin kanoottiretkelle uudestaankin jatkossa. Ehkäpä jopa ihan ilman kuskiakin! :D

1306

Luolassa roikkui aina välillä isoja kiviä katosta ja pitikin olla kokoajan hereillä laskemassa päätä alemmas.

1309

1348

1350

Luolilta poistuessa nämä kaverit tervehtivät meitä kallion seinämillä!

253

258

266

Lopuksi sai vielä puolisen tuntia polskutella veneen luona ja siitä lähdettiin porskuttelemaan takaisin satamaa kohti. Paluumatkalla saatiin jopa niitä seasonal fruittejakin hieman monipuolisemmin, kun tarjolle tuotiin ananaksia ja vesimeloneja. Nam nam! Reissusta jäi käteen hyvät fiilikset ja voisin lähteä vastaavanlaiselle uudestaankin johonkin uusiin kohteisiin. :)

Vinkkinä muuten tähän loppuun, että thaimaalaisten aikataulut on välillä erittäinkin joustavia ja tuonkin tourin piti päättyä 16 aikoihin, mutta oltiinkin lopulta varmaan vähän jälkeen 18 vasta satamassa ja tytöt missasivat thaiboxing tuntinsa. Olisihan se taas pitänyt arvata! :D Ja lautat kuulemma saapuu lähes poikkeuksetta ainakin tunnin viiveellä, joten tälläisiin mutkiin matkalla kannattaa varautua.

1. Oi vitsi kuulostaa kyllä tosi ihanalta reissulta! Musta on välillä kiva mennä näille valmiiksi tehdyille turistihömpille. Jotenkin ihaman hwlppoa kun pitää vaik raahautua paikalle ja joku muu hoitaa kaiken muun :)

1. Joo onhan noissa se oma hauskuutensa, kun seuraa vaan ohjeita ja kaikki on valmiiksi hoidettuna! :D :)

2. Näitä reissupostauksia on niin kivaa lukea! :) Tulee ihan omat vaihtoajat mieleen.. ♥ Nautihan oikein kunnolla siellä! ♥

1. Ihana kuulla Minna! :) <3 missä Sä olitkaan vaihdossa? No nautin! <3

3. Hahah ne kiinalaiset turistit on aina kuvailemassa kaikkea ja paljon! :D Hyvä, kun itse Similan Islandeilla podin huonoa oloani makaamalla varjossa, niin eiköhän ne tule siihen viereen ja alkaa ottamaan 10 hengen porukalla kuvia siitä, kun he heittää hiekkaa ilmaan!! Kaikki hiekka tuuli tietysti mun päälle... :DD

1. Ja ryntäilemässä joka paikkaan ja hirveällä laumalla poistumassa kaikista paikoista ensimmäisenä samaan aikaan! :D ja ne tönii muita samalla! :D argh! Voi eii hahaha! Voi sua <3 :'D

2. Olimme juuri parin viikon lomalla Thaimaassa ja voi juma niitä kiinalaisia.. Sen reissun jälkeen kävi mielessä, että Kiinaan en ainakaan ikinä lähde! Kävimme Phuketista Ko Lantalla, Krabilla ja Phi Phillä ja laiva todellakin oli AINA vähintään 30min myöhässä, yleensä kuitenkin enemmän joten mitään aikatauluja ei kannata laskea niiden varaan :D

3. Hahah joo mua ei yleensä ärsytä tungos ja ihmiset, mut pari kiinalaista olis ollu kiva heittää laidan yli tässä viimeisen parin viikon sisällä.. :D hahaah... Jep thaiaikataulut.. Sabai sabai! :D