lauantai 7. maaliskuuta 2015

Fall In Love With Paris

Noniin, sainpas kuin sainkin käytyä läpi viimeisetkin kuvat Pariisin reissultamme! Kylläpä tuntuu jo kaukaiselta kaikki nämä tapahtumat vaikka matkasta ei ole kulunut vielä paria viikkoakaan. Matkakuumekin on alkanut taas kolkutella takaraivossa ja olenkin selannut silloin tällöin kesän matkatarjontaa perinteistä kaveriporukka-reissuamme varten. Saa heitellä hyviä matkakohde ehdotuksia! ;)

Hetkeksi vielä takaisin Pariisiin kuitenkin. Viimeinen kokonainen päivämme alkoi aikaisin niin, että kävin laskemassa syntymäpäiväsankarille kuuman vaahtokylvyn salaa ja herätettiin Anni synttärilaululla. Samalla lähdin äipän kanssa kaupoille hakemaan meille aamiaista.

460

Kun kakskymppiä vierähtää mittariin ja ollaan Pariisissa, ei vaan voi olla ostamatta pulloa shampanjaa sen kunniaksi! Pakkohan se oli olla turisti oikein rankalla kädellä ja ostaa myös patonki ja macaronseja aamiaiselle.

464

466

Onnea sisko pien. <3

474

p20

Aamupäivä vierähtikin sitten Annin kanssa shoppaillen. Päästiin ostoskadun läpi yllättävän halvalla, sillä ostoksia ei kertynyt paljonkaan, vaikka Rue De Rivolin varrella sijaitsikin kaikki tärkeimmät liikkeet, kuten: H&M, Zara, Bershka, Pimkie, Forever21 ja Stradivarius.

476

493

497

490

Shoppailun jälkeen äiti liittyi joukkoomme ja lähdimme vierailemaan Louvren taidemuseossa. Jo piha oli vaikuttava suurine lasikolmioineen, mutta sisälle päästyä ihailu vasta alkoikin!

507

520

545

530

535

551

Taidetta löytyi kyllä ihan joka makuun, vaikka ehdittiin käydä läpi vain yksi Louvren "siivistä". Ensi kerralla täytynee vierailla kokonaan uudella alueella.

569

581

a5

594

a3

Louvren vierailun jälkeen pääsimmekin ihailemaan Seinen rantaa auringonlaskun aikaan.

620

624

Ja syntymäpäiväillalliselle suunnattiin Matsuri Bac nimiseen Sushi-ravintolaan. Ruoka oli herkullista ja saimme illallisen -40% Thefork-sivuston kautta! :)

689

p1

Seuraavana päivänä käytiin Annin kanssa ihailemassa Eiffel-tornia vielä päivänvalon aikaan ja napattiin parit asukuvat tornin juurelta. Mielestäni oli mukavaa nähdä Eiffel sekä pimeällä, että valoisalla! Hotellille palattuamme pakkasimme kamat kasaan ja lähdimme huristelemaan takaisin Saksaan.

p27

p28

Matkan varrella oli ihan pakko poiketa Outlet-Willageen ja löysinkin pari juttua, jotka esittelen bloginkin puolella myöhemmin ostospostauksen yhteydessä! :)

Ihan mielettömän ihana reissu takana ja toivon tosiaan, että pääsen vielä jonakin päivänä käymään tuolla uudestaan. Kiitos Anni ja äippä ikimuistoisesta reissusta. <3

1. Kiitos ihanista vinkeistä, niistä on paaaljon apua kun itse suuntaan Pariisiin ensi viikolla! :) Mistä sun söpöt passikuoret muuten oli? :)

1. Kiva, jos oon voinut olla avuksi! :)<3 Passinkuoret löyty hm verkkokaupasta! :)

2. Oi, mäkin niiin haluan Pariisiin <3

3. Niiiiiin kauniita kuvia! Millä putkella nuo upeat auringonlasku -kuvat on otettu? :D

1. Osa Canonin eos 700D ja osa 600D niillä perusputkilla, jotka kameraan kuuluu automaattisesti! :) en nyt päässyt tarkistamaan tarkempia tietoja tällä hetkellä! :)

4. suosittelen espanjan sevillaa tai italian firenzeä !<3

1. Kiitos vinkeistä! Pitääkin tutustua noihin paremmin. :)

5. Kertakaikkisen upeita kuvia! Ja voi apua mun matkakuume paheni kerta heitolla näitä ihastellessa hyyyvin paljon...

En tiedä yhtään minkä tyyppinen kohde teillä olis hakusessa tai missä oot(te) jo käyny, mutta Nizza (ja Monaco siinä ohessa ofc!) on suosituksien arvonen mun mielestä. Myös Kypros on tosi jees :) Ja Kroatiassa on kauniita ja kivoja paikkoja useita! Kaupunkikohteista mm.Praha on monille positiivinen yllätys ja miksei myös Rooma :) (Tässä on nyt pelkkiä Euroopan kohteita, mut jotenkin oletin, että ne vois olla sopivampia)

Erika

1. Kiitos kovasti! :) Hakusessa tosin melko perinteinen rantaloma, joten nuo kaupunkilehteet karsiutuu automaattisesti. Kyproksella ja Roomassa olenkin käynyt ja hienoja paikkoja ovat molemmat! :)