lauantai 3. syyskuuta 2016

Mee mökille, äläkä jää kaupunkiin

Hellurei! Näin viikonlopun kunniaksi voisin julkaista tänne kuvapläjäyksen rennoista tunnelmista Hiidenvedeltä. Mun kesä oli sen verran hektinen, että palkalliset lomani Saksassa vietettyäni ajattelin, etten ehtisi enää tänä kesänä mökkireissulle, mutta väärin luulin! Tiipen kanssa Suomenlinnassa lyötiin päivät lukkoon ja lähdettiin maanantai-tiistai välillä pikaiselle tyttöjen mökkireissulle. Mulla oli jo tiistaina iltavuoro töissä, mutta vain vähän päälle tunnin ajomatka mahdollisti sen, että ehdittiin vietellä ihan hyvin aikaa Tiipen mökillä.

056

Mitä tapahtuu, kun neljä tyttöä lähtee mökkeilemään?

066
 
No sitten heitetään puhelimet nurkkaan ja pieruverkkarit/kotilöllärit päälle!

082

Sienestetään!

083

Yllätytään, kun löydetään monta suppilovahvero apajaa. 

094

Ja kantarelleja!

101

103

Kannetaan tyytyväisenä saalis takaisin mökille.

062

Paistatellaan päivää terassilla ja vedetään fetasalaattia. 

122

Lämmitetään puusauna.

069

114

073

Ihastellaan Suomen luontoa.

109

112

Todetaan, että Hiidenvesi on aika nätti paikka.

132

151

Valmistetaan leivänpäällinen omapoimimista suppiksista ja mökkipihan kevätsipuleista.

142

Uidaan järvessä ja saunotaan rantasaunassa ja peseydytään saaviin järvivedestä lämmitetyllä vedellä.

137

152

156

Valmistetaan mökkipurilaisia avotulella.

161

Juoruillaan, kikatetaan ja pelataan korttia yömyöhään asti ja nukutaan myöhään parhaan ystävän viekussa. <3

Aivan ihanat pari päivää tyttöjen kanssa takana ja oon niin onnellinen, että saatiin mahtumaan edes tälläinen nopea mökkipyrähdys ennen kuin kesä loppui kokonaan. Suuri kiitos aivan ihanasta reissusta Tiipe, Tynski ja Nenna. <3 Rentouttavaa viikonloppua ihmiset. :)

torstai 1. syyskuuta 2016

Mitä uutta syksyyn?

Käteen jäi niin paljon hauskoja ja hyviä muistoja kesästä, että voin toivottaa hyvillä mielin syksyn tervetulleeksi! Mun mielestä ilmassa on ollut jo muutaman viikon ajan ihan selkeästi alkavan syksyn tuntu ja vaikka kesän päättyminen aina vähän kurjaa onkin, oon kyllä valmis tähänkin vaiheeseen vuotta. Tilannetta ehkä helpottaa se, että mulla on tälle syksylle paljon kaikenlaista uutta ja jännittävää toimintaa alkamassa ja osittain jo käynnissäkin.

1696

1617

Aloitin siis melkein pari viikkoa sitten mun työharkan PR alalla. Ala kiinnostaa mua tällä hetkellä ihan valtavasti ja oikeastaan kaikki jutut, joita ollaan tähän mennessä ehditty tehdä, on ollut musta enemmänkin mielenkiintoista puuhaa kuin työltä tuntuvaa puurtamista.

1683

Syksystäni on tulossa kieltämättä todella kiireinen ja varmasti myös rankka, sillä harkkapaikkani lisäksi joudun käydä palkkatöissä viikonloput ja joitakin iltoja viikolla. Tämähän tarkoittaa sitä, että mulla ei jää viikkoihin yhtäkään vapaapäivää, mutta oon tähän valmis! Näin mennään siis tämä syksy jouluun asti ja vaikka hommia on paljon, mä otan tästä kaiken ilon irti. Haasteet on tehty selätettäviksi ja aion selviytyä kunnialla läpi talvikaudesta.

1538

Uskonkin, että kovasta tahdista huolimatta syksystäni on tulossa erittäin inspiroiva, opettavainen ja mielenkiintoinen ja kunhan tiukempaan rytmiin tottuu, oppii varmasti ottamaan sitä omaakin aikaa ihan riittävästi päiviin.

1692

Mulla on myös tällä hetkellä kaikenlaisia omia pieniä projekteja käynnissä, joista kuulette varmasti lisää bloginkin puolella, kunhan on niiden aika, ja tämäkin tuo osaltaan omaa jännitystä ja hauskuutta pimeälle kaudelle. Jotenkin nyt on sellainen olo, että edessä on kaikenlaista siistiä, joista en vielä itsekään ota täysin selvää, mutta fiilikset on superhyvät ja odottavaiset.

1623


1688

Syyskuun ensimmäisenä päivänä on hyvä aloittaa myös kesän pöhinöiden puistelu ja ottaa taas hieman selkeämpi rytmi treenaamiseen, ruokavalioon ja elämäntapoihin ylipäätään. Heti ensimmäisenä aion suunnata tänään kalenteri ostoksille, johon saa kirjattua hyvin viikon tavoitteita elämän eri osa-alueiden suhteen. Mun mielestä viikko on heti paljon selkeämpi, kun on ruksannut viikon suunnitelmat ylös konkreettisesti kalenterin sivuille!

1662

1700

Oon myös osittain huomaamattani, osittain ihan omasta tahdostanikin aloittanut astetta kasvisruokapainoitteisemman ruokavalion. Kasvissyöjäksi en rupea, mutta lihan kulutuksen vähentäminen ja kasvisruokapäivät ovat mielestäni erittäin tervetullut lisäys syksyyn. Ehkäpä toteutan tänä vuonna uudestaan myös lihattoman lokakuun. Ajattelin rustata erään lukijan toiveesta myös ensi viikolla ruokapäiviksen blogin puolelle tulevalta viikolta, jotta näette vähän, miltä kiireisen syksyn ruokavalio näyttää täällä päin! :D

1653

1704

Syksyn alkamisessa on aina sitä uutuuden hehkua, kuin myös tänäkin vuonna, ja se kaikki uusi on mielestäni ihanan virkistävää ja jännittävää. Monella alkaa jälleen uusi (tai vanha) koulu, työ tai vaikkapa harrastus ja kaikki arkirutiinit lähtee taas rullaamaan käyntiin heppoisemman kesän jäljiltä. Jos tämän kaiken uuden ottaa oikealla asenteella vastaan, voi pimeä syksykin olla yllättävän energinen ja tehokas. Kivaa syksyn ensimmäistä päivää jokaiselle! Toivottavasti jaksatte pitää mielet valoisina, vaikka päivät eivät paistaisikaan enää yhtä kirkkaina. <3 

lauantai 27. elokuuta 2016

BLOCKFEST 2016

Holaaa! Melkein viikon somehiljaisuus, kuolinko Blockeilla? No en kuollut! Päin vastoin oon tällä hetkellä enemmän puhtia täynnä kuin ikinä. :D Mulla on vaan lähtenyt tällä viikolla käyntiin työharkka, joka on vienyt aikani ja oon keskittynyt satalasissa siihen ja ystäviini. Nyt sain onneksi tälle viikolle yhden vapaapäivän, jotta ehdin vähän kirjoitella välissä tännekin. Eiköhän se tästä tasaannu, kun tottuu uuteen rytmiin ja saa asiat rullaamaan. Kerron myöhemmin lisää tulevan syksyni kulusta ja mitä kuuluu yleisestikin, mutta nyt palailen viime viikonloppuun ja kesän viimosiin ja yhtiin Suomen parhaimmista festareista!

Kaikissa festariviikonlopuissa on aina omat kommelluksensa ja kömmähdyksensä, mutta mulla jäi kuitenkin yleisesti ottaen sellainen fiilis, että tää oli mun tämän kesän onnistunein festariviikonloppu! Mun ja Annin festaritunnelmahan alkoi jo siinä kahdeksan pintaan aamusta, kun herättiin laittautumaan reissua varten. Hetken päästä lähetti soitti tuovansa meille lähetyksen.

IMG_7455

Tattaraa! Laatikko kaupalla J.P Chenet kuohareita! Huomenta Suomi. :D Kannettiin nää kikattaen sisälle, heitettiin musiikit soimaan ja festaritunnelma oli taattu. Kamat kasaan ja flickat autoon ja menoksi!

237

Mutkien kautta päästiin vihdoin matkaan treelle ja sinne päästyämme iskettiinkin jo heti ensimmäisen ohjelmanumeron kimppuun. Oltiin sovittu treffit Brandlinen kanssa, joka vuokrasi meille pari vesijettiä, joilla päästiin huristelemaan - ja kovaa! Siis ihan mieletön kokemus. Musta oli kyllä siistimpää istua Annin kyydissä kuin ajaa itse, koska Annia ei tuntunut pelottavan yhtään tuo ajeleminen ja tyttö päästelikin ihan tuhatta ja sataa ja me vaan kiljuttiin kilpaa niin, että mun äänikin oli seuraavana päivänä lähtenyt! :D Ehdottomasti kyllä yksi mun elämän siisteimmistä kokemuksista ja ei jäänyt viimeiseksi kerraksi tämä huristelu. Harmitti, kun ei ollut aikaa jäädä pidemmäksi, mutta ensi kesänä pitää korjata tilanne ja ottaa aikaa oikein kunnolla ennen festarihuminoita. ;)

IMG_7467

616

664

642

Tää yksi oli kyllä hulluista hulluin kurvailija ja saatiin pari kertaa Annin kanssa vesisuihku päällemme, kun tää veti ohi sata lasissa! :D <3

684

Isbe oli vähän rauhallisempi köröttelijä. <3

Untitled


Niin hauska päivä näiden pimujen ja Tampereen vesijetti vuokrauksen kera! :)

254

IMG_7586

Festarieväät jääkaappiin...

Brandlinelta kurvattiin hotellillemme Scandic Stationiin, joka sijaitsi noin parin-kolmen kilsan päästä festarialueelta. Matka oli semipitkä, mutta käveltävissä. Kuoharit viihdyttivät vähän pitempää kävelytaipaletta ja festarikansaa liittyi mukaan kävelyporukkaan ympäri ämpäri Tamperetta, joten tallaaminen ei tuntunut missään.

733

Ekan illan asuksi valikoitui mustaakin mustempi mustis. Jos ennen irroittelin festareilla värien kanssa, on nykyään mun festarityylistä tullut vähän tylsis. Ehkä ensi kesänä lähtee taas vähän sitä väriloistoakin matkaan, mutta nyt tää tuntui sopivalta ja näillä mentiin.

Musta toppi - SheIn
Nahkatakki - Zara
Hapsulaukku - 2hand
Kengät - Nelly.com

IMG_7663

Anni ja Isbe oli sentään vähän kesäisemmissä sävymaailmoissa liikenteessä!

266

Squad matkaan!

291

804

281

Ensimmäinen päivä oli pilvisempi, mutta se ei meidän tunnelmaa laskenut. Ulkona oli silti lämpöistä hillua yöhön asti kevyellä nahkatakilla, joten mitäpä muuta festarisäältä voisi toivoakaan.

543

392

399

886

470

Ensimmäinen ilta oli kyllä vauhdikas! Tutustuttiin alueeseen, joka oli tänä vuonna tosi hyvin järjestetty, tavattiin kaikkia ystäviä ja tuttavia, joita festareille olikin eksynyt roppa kaupalla ja juoksenneltiin ymäriinsä, fiilisteltiin loistavia esiintyjiä ja nautittiin yleisestä tunnelmasta. Mulle tulee Blockeista vähän sellainen "Cityfestari" - tunnelma, eikä haittaa, vaikka kengissä olisi vähän korkoa tai vaatteet eivät olisikaan ihan sitä tyypillisintä festarityyliä. Kaiken kirjavaa sakkia tuolta sai kuitenkin bongata ja ihmiset näyttivät viihtyvän hyvin. :)

486

Eksyttiin breikkaajien joukkoon...

IMG_4150

Ja jatkettiin iltaa festareiden jälkeen vielä Ilves-hotellin virallisilla jatkoilla!

Seuraavana aamuna herättiin festariyön riepottamina ja pikkuhiljaa suihkujono oli järjestetty ja kaikki alkoivat kerätä itseään uutta päivää varten. Ihmeen hyvin siinä päivä sitten lähtikin käyntiin, vaikka mä nykyään en olekaan enää ihan niin vetreä festarihiiri kuin muutama vuosi takaperin. Pari vuotta sitten olisin varmaan jaksanut vetää täysillä viikonkin vastaavilla festareilla, mutta nyt kahden päivän festarit riittää mulle vallan mainiosti. :D

IMG_7808

984

1025

Mekko - BikBok
Kengät - Saksasta

1039

Toisen päivän asu olikin sitten edeltäväänsä värikkäämpi hahahaah! Joo, vähän maastoon maastoutuneina mentiin näköjään molemmat festaripäivät, mutta oon ihan rakastunut tuohon vihreän sävyyn tuossa mekossa ja nuo kengät ovat mun ehdottomat uudet rakkauskengät, joten rakkaus voitti tällä kertaa värikkyyden.

IMG_4179

IMG_7979

531

563

573

Untitled

IMG_7998

Blockfestien toinen päivä oli aivan ihana! Aurinko paistoi, kaikki loputkin tutut olivat saapuneet festareille Helsingistä, seura oli mitä parhain, ihmiset nauroivat ja pitivät hauskaa ja tunnelma oli suoraan sanottuna katossa!

IMG_8232

IMG_8116

IMG_8285

Eikä iltakaan ollut yhtään sen hassumpi. Lavojen eri efektit pääsivät taas oikeuksiinsa, esiintyjät olivat ihan mahtavia ja olivat selkeästi panostaneet showhunsa ja ilta jatkui jälleen vielä Ilveksessä.

Sellainen kesän päätös meillä. Toivottavasti kaikilla muillakin oli yhtä mieletön viikonloppu Blockeilla. Tää viikonloppu oli kyllä niin tapahtumarikas, että lähden ihan hyvillä mielin kohti syksyä monia mahtavia kokemuksia rikkaampana. Kiitos Blockfest, nähdään ensi vuonna! <3