lauantai 16. tammikuuta 2016

Karon Beach

Rantoja rantoja rantoja! Mikäs sen ihanempaa postattavaa! Hihii. Vihdoinkin päästiin sieltä Patongilta liikkeelle ja käytiin tsekkaamassa kauan odotettu Karon Beach. Olin kuullut kyseisestä rannasta paljon hyvää jo etukäteen ja meiltä ei ole sinne kovinkaan pitkä matka.

Torstai ristittiin siis biitsipäiväksi ja herättiinkin jo kasin aikoihin aamusta levittelemään aurinkorasvoja paikalleen Saanan kanssa. Kun rasvailut oli hoidettu ja kassit pakattu biitsivalmiuteen oli aika napata toisten huoneiden tytöt mukaan ja lähteä tienvarteen heilumaan. Ei olla vielä uskallettu taittaa pitempiä matkoja skoottereilla nimittäin, sillä täällä on vasemman puoleinen lähes liikennesäännötön (oikea sanako?) liikenne! Siis täällä ajetaan mitä nopeuksia tahansa, millä kaistalla tahansa, mistä puolelta vain ohittaen ja hyvä jos liikennevaloihin pysähdytään tunnollisesti. Haluttiin siis ensimmäinen kerta Karon Beachille suorittaa taksin kyydissä.

027

021

Täällähän taksit, tuktukit ja bussit hoidetaan itselleen vain menemällä tien reunaan ja heilumalla ja pomppimalla jokaisen menopelin vastaan tuliessa ja toivotaan, että joku on vapaana ja halukas nappaamaan kyytiin. Ikinä ei tiedä, millaisen taksin milloinkin onnistuu nappaamaan ja mihin hintaan. Kaikkien kanssa käydään aina neuvottelut erikseen ja tällä kerralla saatiinkin oikein valioyksilö kunnon musiikkilaitteilla, hienoilla verhoiluilla ja ilmastoinnilla varusteltuna! Jes! Maksettiin Karonille, jonne on meiltä noin 15 km 500 bathia, joka on siis suunnilleen 12,5 euroa. Ei siis kovin paha viidelle jaettuna.

225

248

Biitsille päästyämme tehtiin heti alkuun Sinin kanssa pitkä lenkki rantaviivaa pitkin käveleskellen rannan toiseen päätyyn asti. Matkalla tuli vastaan jos jonkinmoisia näkymiä.

127

223

278

269

166

Karon Beach oli kyllä ehdottomasti kauniinpi paikka kuin Patong Beach, mutta kyllä mä vieläkin odottelen niitä kaikkien pikkusaarien rantanäkymiä innolla! ;)

188

207

191

244

Karonin hiekka oli vaaleaa ja sileää, vesi todella kirkasta ja puhdasta ja vaikka ihmisiä olikin melko paljon, rantaviiva jatkui niin pitkälle, että myös sitä omaa rauhaa löytyi, jos lähti vähän vaeltelemaan. Mä kävelinkin muutamaan otteeseen tuon rantalinjan läpi ja kuvailin kaikkea matkalla löytämääni innoissani.

230

234

Mulla on näköjään pakkomielle kosketella kaikkea rannalta löytämääni ja tää kookospähkinä oli musta jotenkin ihan tavattoman söpö pallero. :D

228

263

Uusia elukoitakin tuli bongattua, mutta näihin löytöihin mä en sentään halunnut tehdä lähempää tuttavuutta! :D Kuhan löysin.

262

Nää rapuset taas on vienyt mun sydämen ja aina rannalla pyöriessä tuntuu löytyvän vain isompia ja isompia yksilöitä! Vielä joku päivä saatte ihailla mun kourassa sellaista nyrkin kokoista kaveria! :D

283

Jos jotakin huonoja puolia pitää mainita, niin biitsillä ei ollut mahista saada rantatuolia. Hiekkaa siis joka paikassa! Myöskin ruokapaikkojen vähäisyys pakotti hieman ylihinnoitettuihin ravintoloihin syömään, mutta ainakin ruoka maistui ja juomat varsinkin. :) Kuvassa mango-ananas fruitshake. Nam!

031

Meidän porukka oli taas helppo uhri rantakaupustelijoille ja yksi sortui hedelmälautaseen, yksi kuivattuihin banaanilastuihin ja minä ja Saana oikein ryminällä bikinikauppiaan apajiin!

037

Saanahan se meni sitten ja osti neljät bikinit kerralla ja minä tyydyin näihin kahtiin kappaleisiin, jotka olivat muuten aivan ihania!

376


371

Olihan se pakko vetaista nuo yhdet tuolla suoraan päällekin ja ne istuivatkin päälle kuin unelma. Noita sai vielä kivasti fiksailtua eri mallisiksi kääntelemällä ja vääntelemällä! Tykkään.

175

Mulla on muuten kultaakin kalliimpi vinkki biitsille lähtijöille! Laita edellisenä yönä iso vesipullo pakkaseen ja pakkaa jäinen pullo aamulla rantakassiin matkaan. Kiität itseäsi myöhemmin kuin vielä pitkänkin biitsipäivän jälkeen pullossa kelluu pieni jääklöntti joka pitää vetesi todella kylmänä loppuun asti! Mikään ei oo pahempi, kun juoda hirveessä auringonpaahteessa janoisena lämmähtänyttä tai jopa kuumaa vettä! :D

287

290

318

301

351

392

Oltiinkin tuolla rannalla aamupäivästä iltaan asti, joten kylmälle vedelle oli tarvetta! Musta olis ollut aivan ihanaa jäädä katselemaan tuohon Karonille auringonlasku, mutta meillä oli illalle vielä suunnitelmissa mennä istumaan altaille iltaa kouluporukalla vaihtareiden ja Thaimaalaisten "Buddyjen" kesken. Saatiin kaikki halukkaat oma Thaimaalainen Buddy koulusta, jonka kanssa voi tutustua ja puuhailla kaikenlaista. Thaimaalaiset ovat todella ystävällisiä ja avuliaita ja monien meidän Buddyt on luvannut lähteä heittämään meitä vaikka mihin nähtävyyksille ja rannoille, sekä osa pyydellyt omiin jalkapalloharkkoihinsakin! :D

v1

Istuttiin siis iltaa ensin altaallamme, josta siirryttiin SATEEN(!?!?!?) yllättäessä läheiseen baariin/ravintolaan, jossa paikan omistaja soitteli ja lauleli kaikkia ihania tuttuja biisejä livenä kauniisti ja täytettiin lähes koko paikka kerralla. Myöhemmin siirryttiin vielä pienemmällä vaihtariporukalla Banglalle bilettämään. Mentiin ensin johonkin ruotsalaisbaariin, jossa omistaja vietteli synttäreitään ja oli hitusen anteliaalla tuulella. Meidän porukka sai tilata nimittäin mitä vain juomia ilmaiseksi? Tipaton tammikuu piti mut kuitenkin jälleen vesilinjalla ja siirryttiinkin hyvät alkuhuumat hankittuamme jälleen Seductioniin, jossa oli tuttuni Suomesta porukkansa kera! :)

keskiviikko 13. tammikuuta 2016

Asia Exchange

Multa on muutamaan otteeseen nyt toivottu postausta tästä vaihdon hakuprosessista ja mitä kaikenlaista tämä onkaan pitänyt sisällään, joten ajattelin näin reissun alkuvaiheilla ruksailla tämän. Vielä muisti hitusen nimittäin pelaa, että mitähän kaikkea sitä pitikään tehdä ja valmistella ennen lähtöä! :)

Opiskelen siis Laurea AMK:ssa liiketaloutta ja näpyttelin kirjaston koneella jotakin koulutehtävää parhaillaan luokkatoverini Saanan kanssa, kun Laurean nettisivujen sivupalkkiin pärähti Asia Exchangen mainos. Alettiin siinä sitten höpötellä vähän jopa vitsillä, että miten siistiä sitä olisikaan lähteä vaihtoon kevääksi Balille tai Thaimaahan ja katseltiinkin samalla sitten parit esittelyvideot aikaisempien vuosien vaihtareiden reissuista. Muistan, miten lisäsin snappiin vitsillä kuvaa tuollaisesta videosta tekstillä "tonne kevääksi Saanan kanssa", enpäs arvannutkaan, että niin tulisi todella käymään! :D

Pyöriteltiin asiaa ehkä muutaman tylsän koulupäivän verran mielessämme ja tarkkailtiin samalla hupenevaa hakupäivän deadlinea. Taidettiinkin laittaa hakemuksemme sitten ihan viimeisten hakupäivien aikana ja muistan taas miten kirjoitin hakemukseni osittain asenteella "en mä nyt kuitenkaan sinne edes pääse". Hakulomake löytyi Asia Exchangen nettisivuilta ja siihen tuli liittää kopio passin tietosivusta sekä opiskelurekisteriote englanniksi. Huis näps vilahti muutama päivä ohitse ja koulun sähköpostiin oli tullut uusi viesti Asia Exchangelta.

em6

Onneksi olkoon! Sinut on hyväksytty opiskelemaan Asia Exchange - vaihto ohjelmaan Aasiaan (Prince of Songkla University Phuket Thaimaa). Pari kertaa piti hieraista silmiä, kun tuota sähköpostia luin eteenpäin, oltiinhan vasta pari päivää takaperin täytetty hakemukset ja jotenkin en ollut tosissaan ajatellut, että mä edes pääsisin minnekään oikeasti. Sitten alkoikin puskea innostuksen sijaan melkeinpä pakokauhu ja kylmä hiki, kun tajusi, että lähtöönhän olisi vain kolme kuukautta ja hoidettavaa, säästettävää ja selviteltävää tulisi olemaan vaikka millä mitalla. Siinä sitä sitten läheteltiin muutamat hämmentyneet wazzup- viestit perheelle ja ystäville eteenpäin "taidan lähteä 3 kk päästä vaihtoon Thaimaahan kevääksi..." ja ihmeteltiin edelleen tuota saamaamme viestiä.

Vahvistusmaksu (75€) piti maksaa jo 10 päivän sisällä hyväksyntä kirjeen vastaanottamisesta, jonka maksettuani uskalsin ilmoittaa jo töihin, että keväällä olisi tälläinen pikku juttu edessä! Töistä oltiin ihanan kannustavia ja iloisia puolestani, joten hyvä fiilis alkoi pikkuhiljaa kohota entisestään. Myöhemmin pamahti sitten vielä lukukausimaksu (1610€) , joka piti maksaa noin kuukausi ennen lähtöä. Opiskeluun liittyvät laskut suoritettuamme listasimme ylös vielä kaikenlaista muuta hoidettavaa menoa.

Pakollisten hoidettavien asioiden listasta tuli kutakuinkin tälläinen:

- Rokotteet kuntoon (A- ja B-hepatiitti sekä jäykkäkouristus)
- Lentoliput (Omamme maksoivat lopulta edestakaisin n. 700€)
- Asumus
- Matkavakuutus kuntoon (n. 100€/6kk)
- Passin voimassaolo kunnossa
- Hammaslääkäri, ehkäisyneuvola ja muut käynnit
- Ulkomaalainen ajokortti (36€)
- Opiskelijaviisumi (ED) (55€)
- Pankkikortin voimassaolo kunnossa
- Opintolainat ja opintotuet kuntoon

p37
Mähän siis jouduin tilata äkkiä heti uuden passin, sillä edelliseni meni joulukuussa vanhaksi. Hain sitä poliisiasemalta ja uusi tulikin jo viikossa postissa lähimpään matkahuollon toimipisteeseen. Ulkomaalaista ajokorttia ei nyt ilmeisesti lopulta oltaisi tarvittukaan, koska täällä ainakin noiden skoottereiden vuokraamiseen riittää EU- ajokortti ja kopio passista. Mulla on ympäri vuoden voimassa matkavakuutus, koska matkustan niin usein Saksaan tai muualle vuoden aikana, mutta normi matkavakuutukseni ei olisi kattanut vain yhden kuukauden reissaamisen, joten mun piti hakea erikseen pitempi aikaisen reissun matkavakuutusta. Tutun kautta sitten hoidin parit muutkin vakuutukset kuntoon ja reissu oli virallisesti turvattu! Hampilääkärillä olisi pitänyt käydä jo reippaasti aikaisemmin, sillä viisauden hampaita ei suostuttu repaista liian lähellä reissun lähtöpäivämäärää. Uuden pankkikortinkin jouduin hädässä tilata muutamaa viikkoa ennen lähtöä, kun huomasin, että korttini oli menossa vanhaksi toukokuussa ja ollaan silloin vielä tuolla reissussa!

183

Thaimaahan tarvitsee siis viisumin, jos siellä viettää yli 30 päivää. Opiskelijaviisumeita sai anottua Thaimaan suurlähetystöstä, johon piti toimittaa PSU:n alkuperäinen virallinen hyväksymiskirje, passi, lentoliput, opiskelijatodistus, viisumihakemuslomake ja erikseen vielä värillinen passikuva. Kunhan kaikki tarvittavat lippuset ja lappuset oli kasassa, sun piti hoitaa maksu käteisellä lähetystöön ja sulle lyötiin kouraan kuitti, jolla sait noutaa viisumisi alle viikon kuluttua.

184

Sitten vielä niitä muita hyviä juttuja, joita tulee muistaa!

Thaimaan kulttuuri, uskonto, elintyyli, tavat, ruoka plaaplaa KAIKKI on hyvin erilaiset kuin Suomessa... ei tainnut olla kovinkaan ylläri! Kannattaa kuitenkin ottaa mahdollisimman paljon selvää yksinkertaisimmista asioista ennen lähtöä, ettei tule mokattua heti reissun alkuunsa jonkun asian suhteen. Itsehän istahdin lentokentällä yhdelle pakkauspöydälle istumaan, kun odotin että tytöt saavat turvatarkastuksesta omat kassinsa. Joku mies tuli sitten heilumaan siihen erittäin tuohtuneena ja ihmettelin hieman niin suurta reaktiota moiseen pikkurikkeeseen 24 tunnin matkustamisen jälkeen. Myöhemmin kuitenkin kuulin eräältä opettajaltamme, että Thaimaassa on suuri pahe istua pöydälle, koska peppu nyt on aina peppu. Myös lapsien pään taputtelu on kuulemma pahasta, sillä sielu majailee päässä ja käsi on likainen ja syntinen.

Muuta tärkeää muistettavaa ennen reissua:

- Tytöt! Thaimaasta saa melko huonosti kaupoista tampooneja! Kaikenmaailman jättisidevaippoja sitten löytyykin, mutta pakkaa Suomesta moiset mukaasi.

- Maitohappobakteerit. Sanotaan, että Thaimaan bakteerikanta on niin erilainen, etteivät Suomalaiset mhbakteerit siihen tehoaisi, mutta kyllä se nyt mun mielestä on kuitenkin hyvä vetaista paria viikkoa ennen niitä pillereitä nassuun, jos nyt jotkut pienimmät pöpöt ehtisi edes selättää.

- Kopiot tärkeimmistä asiakirjoista. Kannattaa siis ottaa kopiot passeista, ajokortista, viisumista ja muista tärkeistä lappusista ja lomakkeista mukaan, mikäli passi tai joku sattuu häviämään tai tulet ryöstetyksi. Tällöin et ole aivan pulassa vieraassa maassa ilman mitään henkkareita ja passin kopiota ollaan tarvittu mm. opiskelijakorttien, puhelinliittymien ja skootterisopimusten saamiseksi.

- Bikinit. Täällä on paljon paljon paljon kojuja, joissa myydään bikineitä. Koot ovat kuitenkin melkein jokaisessa putiikissa ONE SIZE, joka on osoittautunut oikeaksi päänvaivaksi meidän porukassa, kun harvemmissa putiikeissa niitä saa edes sovittaa päälleen. Jos siis kelailit jättää vanhat bikinit kotiin ja shoppailla uudet reissun päältä, niin otappa edes ne yhdet hyvin istuvat kotoasi kuitenkin mukaan.
w6 
- Juustohöylä. Täällä myydään juustoja paljon köntsinä ja ne tulee huomattavasti halvemmaksi kuin valmiiksi siivutetut, mutta täällä ei myydä missään juustohöyliä! Ota semmoinen kotoasi mukaan, niin köntsä ja höylä pääsevät yhteistoimiin.

- Aurinkorasvat. Ota mukaan jo Suomesta edes se yksi kolme- ja viiskymppinen! Saanakin on käyttänyt täällä tähän asti kokoajan viiskybästä, vaikka se onkin ollut tuollainen papu jo tokasta päivästä lähtien. Täällä supermoni aurinkorasva sisältää ihoa valkaisevia aineita, koska paikalliset haluaa olla täällä mahdollisimman kalpeita! O_O Maailma on kummallinen paikka. Siinä, missä meidän päädyssä jengi vetelee itseruskettavaa, löytyy täältä: valkaisevaa suihkusaippuaa, vartalovoidetta, aurinkorasvaa, kosteuspyyhkeitä, geeliä ja vaikka mitä muuta. Kaikkialta vaan puskee esiin teksti: Extrawhite, Whitening, White skin, White white white. Mä en oo uskaltanut ostaa täältä vielä mitään iholle tarkoitettua ainetta, koska siihen on kuitenkin tungettu jotakin hapotetta, joka kalventaa ja hapottaa mun naaman. :D

005

- Hyvät aurinkolasit. Täällä on kirkasta. Silmiä ja päätä särkee, jos lasit ei oo tarpeeksi suojatut. Sini vannoo jopa menettäneen täydellisen näkönsä vaihtonsa aikana meksikossa, joten kunnon aret ne on oltava. Täältä mua nimittäin ainakin pelottaa ostaa kunnon lasit, kun ei tiedä, että onko kyseessä sitten kuitenkin jotkut feikit, vaikka olisi kuinka liikkeestä ostetut. Joku päivä suunnataan yhteen Outlet-kylään, josta toivon kuitenkin löytäväni jotkut suhteellisen edulliset hyvät aret, koska mun aurinkolasivalikoima on melkoisen surkeaa sakkia.

Siinähän sitä nyt olikin. Joku päivä listailen vielä lisää kaikkia hyviä huomioita, eroavaisuuksia, oivalluksia ja hauskoja juttuja, joita oon täällä oloni aikana oppinut Thaimaasta. Antaa niiden vielä hitusen kertyä tässä viikkojen kuluessa, niin saadaan kunnon paketti kasaan! ;D Nyt unille, koska huomenna meillä on pitkä päivä Karon Beachilla. Kuulostellaas taas lisää myöhemmin tällä viikolla! Öitä. <3

tiistai 12. tammikuuta 2016

Patong Beach

Terveiset Thaikuista sängyn pohjalta!

Eilen justiinsa päivittelin tytöille, miten hassua on, että kukaan meistä ei ole vielä saanut kunnon vatsatautia täällä ollessamme. Manasinpa siinä samalla ilmeisesti itseni, nimittäin viime yönä alkoi sitten ihan tajuton kuumeilu, kylmä hiki ja oksentelu. Lopulta siirryin nukkumaan tuonne vessan lattialle tyynyni ja peittoni kanssa. Voin sanoa, että tämän paikallisen ruuan oksentelu on ehkä pahinta mitä tiedän! Kokonaisia chilipalasia tuli oksentelun mukana ja kurkkua poltti ihan vietävästi. Tämän päiväinen koulupäivä piti skipata ja ihanat tytöt toivat mulle ruokiksella jotakin riisikeittoa ja jauhepusseja joiden kuuluisi nesteyttää elimistöä. Olo on tällä hetkellä ihan ok ja toivonkin, että tää bakteeri taistellaan nopeasti pois kehosta! :)

Ollaan oltu täällä nyt tasan kaksi viikkoa ja naurattaa oikein, miten vähän ollaan oikeastaan ehditty kokea täällä! Vaikka meillä onkin vain pari koulupäivää viikossa, on ensimmäisten päivien ajan ollut jos jonkinmoista tapahtumaa kouluporukan kanssa ja on pitänyt ostella kämpille tarvittavia tavaroita, jos täällä meinataan tämä 4,5kk majailla. Ollaan nyt tultu vähän siihen tulokseen, että jatketaan näissä tämänhetkisissä asuntoloissa vielä toinenkin kuukausi, sillä nää on niin halvat, palvelu ja vartiointi pelaa, koulu on 10 minuutin kävelymatkan päässä ja huoneet ja ympäristö on toimivassa paketissa.

044

s2

s1

Vedettiin meille ensimmäiselle biitsipäivälle tuollaiset kivat lettikikkarat. Letitettiin vain pienille leteille hitusen kosteat hiukset edellisenä iltana ja aamulla päästettiin kikkurat vapauteen. Multa tosin lähti hyvin nopeasti nuo kiharat, kuten arvata osasin. Ärsyttävän suora tukka! :D

062

051

271

Viikon täällä majailtuamme pääsimme siis vihdoinkin ensimmäistä kertaa rannalle! Meidän asuntolothan eivät sijaitse rannalla, vaan rannalle täytyy lähteä kukkuloiden yli 15 minuutin ajomatka lähimmälle rannalle, joka meille on Patong Beach. Koulupäivät ja oheistoiminta saivat ensimmäisen viikon kulumaan rannattomalla linjalla, mutta nyt ollaan onneksi ehditty tuonne jo toistamiseenkin ja tällä viikolla kohteenamme on kehuttu Karon Beach! Toivottavasti paranen torstaihin mennessä, sillä ristimme sen kalenteriimme biitsipäiväksi ja tahdon päästä mukaan!

404

086

311

134

415

Patong Beach kuuluu rannoissa mielestäni kategoriaan ihan nätti. Se ei kuitenkaan riitä mulle, nyt kun Thaimaassa ollaan, vaan odottelen innolla niitä kaikkia paratiisirantoja, joita tiedän täällä lymyilevän! :D Patongin hiekka on vaaleaa ja sileää, vesi ihan mukavan kirkasta ja lämmintä ja roskiakaan ei nyt ihan hirveästi joudu bongailla. Ihmisiä taas on ehkä vähän liikaa ja kaiken maailman kaupustelijat hyökkäävät aina uusien tulokkaiden kimppuun.

437

Kaupustelijoihin oon tosin aina itse langennutkin ja milloin mulla on kourassa jotakin pähkinöitä, hedelmiä tai aurinkotuolitkin ostettiin itsellemme päiväksi toissapäivänä.


039

Ostettiinpa rantakojusta myös tuollaiset värikkäät huivit, joista saa helposti hiekan pudisteltua, ne kuivuvat nopeasti ja ne voi vetaista rantabaariin kivasti bikinien päälle. Hintaakin noilla taisi olla 150 bathin verran, joka vastaa noin 3 euroa. 

434

Onko ees vähän epäreilua hengailla täällä Saanan kanssa, joka ruskettui ehkä parissa päivässä tommoseksi pavuksi! Huhhuh... kohta en suostu sen kanssa enää yhteiskuviin. :D

419

333

Patongille pääsee kuitenkin meiltä tosi kätevästi myös bussilla ja musta on kiva kun siinä on lähellä sitten kaikki muukin häminä. Ollaankin molempina rantapäivinä käyty uiskentelun ja auringonoton jälkeen jossakin syömässä ja siirrytty sitten Bangla Roadille ja muille ostoskaduille shoppailemaan. 

366

367

117

071

122

Harmikseni en oo ehtinyt bongailla täällä vielä juuri mitään eksoottisia elukoita muutamaa gekkoa, torakkaa, koiraa, kissaa ja taskurapua lukuunottamatta! :D Odottelen vielä niitä apinoita ja hienoja lintuja innolla. Myrkylliset käärmeet ja muut vaaralliset oliot saavat pysyä poissa puolestani hamaan loppuun asti. :D

140

442

162

156

Iltasella Patong Beachin henki muuttuu täysin ja joka ilta onkin ihan valtavia bileitä. Paetaan yleensä kuitenkin pimeän tullen takaisin kotikulmille, jos ei olla juhlimaan ja pyöriskelemään jäämässä! Erilaiset valaistukset sytytetään ja musiikkien volymit käännetään täysille heti, kun pimeä yllättää!

Mitäs muuta sitä on sitten tullut touhuttua, jos kerran rannoille ei olla tämän enempää ehditty!

192



206


Yhtenä iltana vietettiin läheisessä The Cafeessa grillibileitä, joihin osallistui melkein koko vaihtariporukkamme! Päälle heitin rennot pitsivaippashortsit ja normi topin.

210


Saana taas puolestaan luotti pitsireunuksiseen yläosaan ja farkkushortseihin.... ja katsokaa nyt minkä värinen tuo on. Toiset ne vaan saa kaikki rusketusgeenit, jotka itseltä puuttuu! :D

224

Tarjolla bileissä oli erilaisia vartaita, parhaita niistä ihan vaan pelkät ananasvartaat, jotka on täällä ihan taivaallisen mehukkaita!

226

Täällä ollaan pidetty hyvin kiinni tipattomasta ja menty vesilinjalla bileistä toiseen! :D

233

Ja lisäksi saatiin erilaisia pastoja, kanasoosia, paistettua riisiä ja venäläistä salaattia. Noissa kemuissa aina alkuun on vähän jäissä, kun pitäisi uskaltaa alkaa höpötellä ihmisille englanniksi niitä näitä ja tuntuu, että kaikki vähäisetkin sanavarastot häviää välittömästi johonkin hornan tuuttiin. Ollaan nyt kuitenkin koitettu höpötellä ihmisten ilmoilla varsinkin englanniksi Suomityttöjeni kanssa keskenäänkin, jotta keskusteluumme on helppo liittyä ja tulee itseltäkin vähän luontevammin se englanti sitten kun sitä tarvitaan! :D Ollaan myös monesti menty vaikkapa luokissa tai noissa juhlissa hieman eri puolille istumaan, jotta ei alettaisi kokoajan höpötellä vain toisillemme porukalla. Todella mukavaa ja sosiaalista porukkaa meidän vaihtareiden joukosta kuitenkin löytyy ja meitä onkin täällä 20 saksalaista, 7 suomalaista, 2 ruotsalaista, 1 norjalainen, 1 kiinalainen ja 1 USA:lainen.

Jo seuraavana iltana oltiinkin sitten taas yhdessä ravintolassa istumassa iltaa luokkaporukan kesken ja siirryttiin sieltä suurella porukalla Bangla Roadin Seductioniin, jossa oli porukkaa tupaten täynnä! Mentiinkin jossakin vaiheessa terassille Saanan kanssa tiirailemaan Banglan katumeininkiä ja huh, miten siellä onkin menoa ja meininkiä. Kadulla kulkiessa törmää monen moneen ladyboyhyn, jotka ovat Banglalla tuttu näky ja kokoajan yritetään kaupata lippuja PingPong showhun. Käden heilautus ja huomiotta jättäminen saa kuitenkin kaupustelijat siirtymään nopeasti uusien turistien pariin.

146

148

150

PingPong shown ja Happy Ending Massageiden sijaan oonkin keskittynyt ostelemaan Banglalta ruokaa, vaatteita ja bikineitä, joita esittelen myöhemmin täällä ostospostauksen yhteydessä, jahka tuota tavaraa vielä hitusen kertyy esiteltäväksi! ;) Noita täytettyjä lettusia myyvät pikkukojut ovat yleinen näky katukuvassa ja nuo olivatkin oikea herkkujen herkku. Vähän jopa liian makea meidän makuumme, mutta ystävämme Sini osasi kertoa, että noidenkin maku on joissakin paikoissa aivan jumalainen verrattuna noihin meidän ostamiimme. Pitääkin siis kokeilla vielä pariin otteeseen uudestaankin eri paikoista! :D

Nyt vetaisen vielä pienet päikkärit, ennen kuin tytöt saapuvat koulusta, sillä olo kävi taas vähän heikohkommaksi tätä postausta kirjoitellessa. Mukavaa viikon jatkoa sinne kaikille ja toivottavasti vähän terveempää sellaista kuin meikäläisellä. <3