keskiviikko 2. joulukuuta 2015

Pidennetty viikonloppu

Heipsan hei. <3

Takana on aivan ihana pitkä ja tapahtumarikas viikonloppu ja jotenkin erityisen kiva alkuviikko kanssa! Jotenkin tämä joulukuun alkaminenkin herätti heti sellaisen jännityksen kipinän sisällä, että kokoajan meinaa hymyilyttää joku asia. Samalla täällä kuitenkin jännitetään ja lasketaan päiviä myös kauhun sekaisin tunnelmin joulukuun 29 päivään, jolloin matkalaukkujen ja asioiden pitäisi olla järjestyksessä siihen malliin, että voin nousta koneeseen ja vaihtoon lähtöni alkaa! J-ä-n-n-i-t-t-ä-ä!

Mainitsinkin jo viime postauksessa, että sain viime viikonlopuksi Annin vieraisille luokseni. Anni tosin alkaa ottaa tämän kämpän jo sen verran haltuun, että ehti jo siivoilla ja tehdä ruokaakin täällä itsekseen ja on jopa mahdollista, että tullaan asumaan ensi kesänä täällä jonkun aikaa yhdessäkin! :D

Meidän viikonloppu alkoi melkoisen mukavissa tunnelmissa myöhään nukkuessa ja rauhassa jättiaamiaisen valmistuksessa. Anni hoiteli rahka-annoksen kasaan ja mulle napsahti smoothien valmistaminen. Haluttiin aloittaa viikonloppu freeseissä tunnelmissa, joten päätin vääntää taas vihersmoothieta.

099

100

Tällä kertaan settiin heitettiin jäisiä mango- ja ananaskuutioita, avokado, sitruunanmehut, banaani, kourallinen pinaattia, kourallinen lehtikaalia, lasi vettä ja kiivi.

114

Olenkin nyt valmistellut näitä vihersmoothieita melkoisen monessa eri muodossa ja tää onkin mun mielestä ihan paras mahdollinen tapa aloittaa aamu! Annikin tykkäsi hirmusti tästä yhdistelmästä, joten ihan pieleen ei voinut mennä. :D Jaan täällä ensi viikolla ruoka- ja liikuntapäiväkirjan yhteydessä hieman muitakin vihersmoothie- reseptejäni. 

105

110

Lisäksi pöydästä löytyi rahkaa banaanilla, pensasmustikoilla ja saksanpähkinöillä, vihreää teetä ja munakas valkosipulilla, basilikalla, tomaatilla ja kalkkunalla.

124


Full. Tämän setin jälkeen jaksoi lähteä hyvillä mielin kaupungille pyörimään!

130


Kaupungilla eksyttiin ylläripylläri hieman kaupoillekin pyörimään ja sattumoisin käynnissä olikin Black Friday hulinat, joka vaikeutti entisestään lompakon nyörien supussa pitämistä. Aika vähillä mä selvisin kuitenkin tuolta, sillä matkaani lähti vain yksi ainoa croptop. Annin ostoskassi täyttyikin sitten himpun verran runsaammin! :D

144

147

154


Black Fridayn lisäksi olin itsekin hyvin mustana liikenteessä ja päältä löytyikin nilkkurit (Vagabond), Denimit, toppi (ginatricot), takki (Members) ja oikein piristävän beige kassi väriä tuomaan (United Colors of Benetton).

167

Päästiinpä ikuistamaan Kampissa kosintaakin, kun lemmenpupuset Dani ja Jenna kihlautuivat. Oli ehkä yksi maailman jännittävimmistä hetkistä mitä oon kokenut, kun odoteltiin siinä, että kuullaanko kosinnan päätteeksi "tahdon" vai jotakin ihan muuta. Mutta kyllähän siellä tahdottiin. <3 :')


v2

v1
Lauantaina lähdin työpäiväni päätteeksi viettelemään ensin parin parhaan ystäväni tupareita Järvenpäähän, jonka jälkeen siirryin vielä Annin ja kumppanien kera Bankin bileisiin, jossa viihdyttiin hyvin pilkkuun asti! Tanssin lähes koko illan Annin kanssa ja meillä oli kyllä ihan huippu ilta. <3

Sunnuntai menikin sitten taas töitä tehden ja illalla maratoonattiin taas Pakon toista tuotantokautta. Mulla oli onneksi vielä maanantai vapaa töistä ja koulusta, joten viikonloppu venähtikin vähän normaalia pidemmäksi!

184

Maanantaina lähdettiin aikaisin aamusta hoitelemaan Thaimaahan lähtevien luokkatovereideni kanssa asioita kuntoon ja saatiinkin kaikkien muiden viisumit käsiteltäviksi, paitsi omani, sillä itseltäni puuttui yksi vaadittavista lippusista ja lappusista! Ulkomaiset ajokortit saatiin kuitenkin vireille meille kaikille. Kirjoittelen lisää vaihtoon lähtemisen fiiliksistä ja hoidettavista asioista myöhemmin laajemmin täällä! :)

185


196

Asioiden hoitelemisen jälkeen oltiin kaikki hyvin nälkäisiä ja rynnättiin Vapianoon syömään. Vapiano ei ole vielä kertaakaan pettänyt mua ja tälläkin kertaa annokseni oli nappi valinta! Aasialaisissa tunnelmissa vietetyn aamupäivän päätteeksi valitsin vielä tuollakin aasialaishenkisen Pasta Pollo Piccanten, joka oli ihan tajuttoman hyvää. Suosittelen kaikille, joille maistuu hieman erikoisemmat maut ja ruuassa saa olla hieman potkuakin. Liian tulinen annos ei kuitenkaan ollut vaan juuri sopiva!

Päivän päätteeksi osallistuin vielä Greatdays Suomen järjestämään tapahtumaan Johan & Nyström kahvilan kanssa, jossa meille esiteltiin erilaisia kahvilajikkeita, kahvien valmistustapoja ja muuta yleistä tietoa kahveista ja kahvilan toiminnasta.

202

Mustahan on vasta tämän vuoden puolella kuoriutunut oikea kahvisieppo ja olikin hauska kuulla oikein yksityiskohtaisesti mitä eroavaisuuksia eri lajikkeilla voi olla ja kuinka valmistustapa voi vaikuttaa hyvin merkittävästi kahvin makuun ja laatuun!

211

212

Päästiin myös seuraamaan ja maistelemaan AeroPress menetelmällä valmistettua kahvia ja kyllähän se lopulta maistuikin ihan erilaiselta kuin nuo peruskahvit, joita oon koulussa, töissä ja R-kiskalta naamaani huidellut! :D

218

222

226

233

Kahvila oli ihanan rauhallinen ja tunnelmallinen ja meillä oli kasassa hyvä porukka, jonka kanssa oli rentoa höpötellä ja nautiskella tarjottavista. Greatdays muisti meitä myös yhteistyön merkeissä pienillä kauniilla paketeilla, jotka nostattivat ainakin mun joulutunnelman ihan huippuunsa välittömästi! :D Paketista paljastui elämyslahja kahvikurssille. Jos joululahjaideat meinaa olla vähissä ja perinteisten hajuvesien ja kylpytakkien ostaminen kyllästyttää, kannattaa ehdottomasti käydä kurkkaamassa erilaisia elämyslahjoja Greatdays:in nettisivuilta täältä!

Hieronta, illallinen tai jokin vähän extremempi elämys ei varmastikaan olisi kellekään hassumpi lahjaidis ja Greatdays halusikin muistaa myös teitä mun lukijoita 15% alennuksella kaikista tuotteistaan käyttämällä koodia: essi15 oston yhteydessä.

242

Kahvilakäynnin jälkeen on vain luonnollista, että suuntasin melkein suoraan tuolta Emmin kanssa KAHVILLE Stockmannin Espresso Houseen.

243

Valitsin tosin hyvin suklaisen herkkuversion Mokka Latten, mutta olin siitä huolimatta melkoisen kofeiiniadrenaliineissa päivän päätteeksi! :D

254

Juoruttiin Emmin kanssa kaikki viimeaikaiset kuulumiset läpi, jonka jälkeen oli aika heittää isot halit ja hyvän reissun toivotukset, sillä Emmi suuntaa Thaimaahan lomalle ja palaa vain päivää ennen kuin itse lähden reissuun. Toivon tosiaan, että ehditään nähdä vielä ennen matkaani sillä tuosta himpulasta on tullut mulle lyhyessä ajassa erittäin rakas ystävä.

Aivan ihanaa joulukuuta kaikille. <3

lauantai 28. marraskuuta 2015

Sekalaiset kuulumiset

Hyvää iltaa tai yötä tai mikä kellekin näin viikonlopun alkuun tähän aikaan ikinä onkaan!

Olin tänään(kin) lähdössä vielä ihan äskettäin tuonne ulos hiipparoimaan kaikenmaailman pikkujoulukansojen kera, mutta jotenkin mulle iski ihan tajuton väsy yhtäkkiä. Vähän oon kyllä jo odotellutkin, että koska tämä mun vauhti hieman hiipuu ja koti-ilta ei kuulostakaan enää niin tylsältä vaihtoehdolta. Noh, se kävi nyt sitten tänään! Heitin kiristävät vaatteet nurkkaan, nappasin pehmosukat ja yöpögät jalkaan, keitin kaurapuuron yöpöydälle ja kaivauduin peittojen alle kirjoittelemaan tätä postausta. :D

Yllätys yllätys oon taas buukkaillut päiväni niin täyteen ohjelmaa, ettei tälläistä ihan omaa rauhallista väliä ole sattunut oikeastaan millekään päivälle. Se oma aika pitää vaan osata välillä ottaa väkisin, vaikka tänäänkin olisi vaikka kuinka monta ystävää ja tuttua viettelemässä hauskaa iltaa tuossa ihan muutaman kilsan säteellä.

114

091

Mitäs siihen marraskuuhun onkaan mahtunut? No ihan kaikkea! Kamera vaan ei ole kulkenut mukana nyt kovin kiitettävissä määrin, joten joudun jakaa kuulumiset tällä kertaa puhelinkuvien avustuksella! Mulla ei olekaan koskaan vielä ollut Instagram-, Snappi- tai puhelinkuva postauksia täällä mun koko blogihistorian aikana.

Aloitetaanpa kuulumisten jakaminen Halloweenista!

p30



143


Osallistuttiin Annin kanssa Halloweenina Indiedaysin järjestämään bloggaajien päivätapahtumaan, jossa päästiin herkuttelemaan mitä ihanimmilla naposteltavilla ja juomilla, tutustumaan erilaisiin kauneudenhoito- ja muotipisteisiin, jossa meille kerrottiin eri tuotteista ja monelta pisteeltä sai matkaan myös jotakin pientä kivaa! :)

122


Fresita esitteli uutta aivan ihanaa talvista juomaansa maistiaisten kera!

128

Yhdellä pisteellä pääsi laittamaan kynnet kuosiin tai kokeilemaan tuollaisia ihania "käsitatuointeja", suurien jonojen vuoksi tyydittiin Annin kanssa vain ihastelemaan muiden taideteoksia.

218

Itse Indiedays Blogawards gaala järjestettiin tänä vuonna yökerho Tigerin tiloissa ja paikalle oltiin järjestetty upeasti kaikenlaista Halloweeniin sopivaa rekvisiittaa ja moni oli panostanut asuihinsa ihan täysillä, mikä ilostuttaa aina sisäistä teemabilettäjääni! :D Itse en tänä vuonna halloweeneillyt asuni kanssa mitenkään erityisesti, vaan heitin punaiset piilarit silmiin ja maskin päähän.

 184

 208

183


Parasta tuossa päivässä ja illassa oli ehdottomasti se, että pääsin höpöttelemään todella monelle muulle blogaajalle, joiden blogeja olen itsekin lukenut jo pitkään! Jo ruudun takaa noita upeita tyttöjä olen ihaillut ja livenä vieläkin ihanempia ja värikkäämpiä tapauksia! :)<3

p28


Jatkoilemaan siirryttiin vielä Apolloon Annin ja parin ystävämme kera, jossa tutuillamme olikin jo täysi meno päällä saavuttuamme!

Kuuhun on mahtunut myös paljon kuntoilua ja aikamoisen monipuolisesti onkin! Olen nimittäin käynyt tässä viimeisten viikkojen aikana tutustumassa moneen eri kuntosaliin Helsingissä ja jokaisella salilla on aina hieman erilainen meininki ja erilaiset laitteet.

p27


Myös koulun kuntosalille oon jäänyt monesti koulupäivän jälkeen treenailemaan ja kyllä sielläkin on saanut ihan hyvin hien pintaan, vaikka melkoisen pieni koppi onkin kyseessä. Ainakin siellä on hyvät musiikkilaitteet ja hyvin harvoin muita treenailijoita, joten voi laittaa ihan oman meiningin käyntiin! :D


p26

p24

p33

p14

Vähänkin aurinkoisemmat päivät oon käyttänyt aina heti hyödykseni ja pyrkinyt liikkumaan ulkona. Jotenkin tuo mollukka taivaalla tuo vaan niin paljon sitä iloa ja energiaa!

Tässä kuussa oon osallistunut varmaan useampaan tapahtumaan kuin yhdessäkään kuussa aikaisemmin! Oon ehtinyt nimittäin käydä viettämässä iltaa mm. laivalla, Tampereella ja Hyvinkäällä!
p23

p16

Tampereelle mentiin ystäväni Ninan kanssa Project X Suomi - bileiden perässä! Bileet oli järjestetty ihan älyttömän hyvin ja paikalla oli erilaisia liveshowta, musiikkivideon kuvaukset, pomppulinna ja vaikka mitä! Oli hauska viettää iltaa ihan uudessa kaupungissa, vaikka yllättävän paljon tuttuja oli sinnekin asti eksynyt. Tutustuttiin myös kokonaan uusiin ihaniin ihmisiin ja huonetovereinamme olikin ihan mahtavia tyttöjä. <3

Kyllä, Tampereen lisäksi oon eksynyt viettelemään iltaa myös Hyvinkäälle! :D

p22

Olin vietellyt erittäin pitkän päivän ensin koulussa ja sitten vielä töissä myöhään iltaan asti ja vastasin jo kerran kieltävästi Sonjan kutsuun lähteä töideni jälkeen Nikke Ankaran levyjulkkareille Hyvinkään Apolloon. Jotenkin yhtäkkiä mulle oltiin hankittu sitten kyyti työpaikan ovelle odottelemaan ja jotenkin ihan yhtäkkiä mä olinkin sitten matkalla illan meininkeihin! :D Kummallisia tyyppejä noi parhaat kaverit... Meillä oli kuitenkin ihan huippu ilta, eikä kaduttanut ollenkaan, että lähti noin extemporesti matkaan. Yleensä sitä kannattaakin vain repäistä vaikka kuinka ensin laiskottaisikin. Sääntö numero ykkönen syysmasennuksen välttämiseen. ;D


p8


 Niken julkkareille eksyttiinkin sitten jo toistamiseenkin Nosturissa viime keskiviikkona ystäväni Aden kanssa! Keikka oli ihan loistava, kun lavalla nähtiinkin Niken lisäksi myös Robin, Aki Tykki ja Cheek.

Turkuun taas sattui tulemaan lähtö pari viikkoa sitten, kun lähdettiin neljän hengen tyttöporukalla Summer Up Cruiselle! Samaiselle risteilylle lähti ihan valtava kasa tuttuja ja ystäviä, joten risteily oli kyllä tämän kuun kohokohtia! 

p21

p13


p19

Meillä oli ihan älyttömän hauska reissu ja meno oli ihan katossa...

p20

... Kirjaimellisesti, nimittäin viimeisenä päivänä hyppäsin tuolin selkänojalta alas töräyttäen pääni melkoisen kovalla voimalla katossa törröttävään kulmaan. Haava oli onneksi sen verran pieni, ettei se vaatinut tikkejä tai liimauksia, mutta se jomotus kestikin sitten seuraavat pari päivää! Kuhmu muistutteli risteilystä viikon verran ja nyt rupikin vihdoinkin karisee pikkuhiljaa pois.

Muistutus itselleni jatkoa varten: vähemmän ninjailua ja parkourausta laivalla.

p2

Tänä viikonloppuna taas sain pitkästä aikaa Annin luokseni ja ollaankin vietetty tänään yhdessä vapaapäivää ja viikonlopun alkajaisia! Kirjoittelenkin myöhemmin tästä viikonlopusta vielä lisää, sillä meillä on taas paljon kaikenlaista hauskaa ohjelmaa tiedossa. Nyt on kuitenkin aika siirtyä unille, sillä huomenna on taas pitkä päivä edessä.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikki yökukkujat ja nekin jotka ovat painuneet jo unille. <3

lauantai 21. marraskuuta 2015

3 x Smoothiesuosikit

Tattaratattattataaaa! Tein vihdoinkin elämäni yhden päheimmistä ostoksista ikinä, kun marssin Clas Ohlsonille ja nappasin matkaani parilla kympillä tämän pinkin kaunottaren. Mä oon elänyt nyt viimeiset kolme kuukautta smoothietonta elämää ja tämän kotiin saatuani olen ollut ihan smoothiemonsterina viimeiset viikot. Mietiskelin pitkään blenderin ja sauvasekoittimen välillä, mutta mun aikaisempi blenderi jäi liian usein tiskialtaaseen lillumaan jämineen ja pariin otteeseen on sen terän siitä onnistunut hajottamaankin, joten oli aika kokeilla kuinka sauvasekoittimen kanssa arki sujuukaan.

Muutama ihan uusi herkullinen tuttavuus on myös ilmestynyt välipala/jälkkärilistalle ja ajattelin jakaa tännekin nyt näitä viime aikaisia seoksiani.

084

Tässäpä tämä arjen sankari nyt komeilee. Ollaan oltu hyvää pataa keittiössä ja tähän mennessä tää on hajottanut jopa kaikki jäisimmätkin mansikat mukisematta!

086

Kirpsakan marjaisa   
Banaani
Granaattiomena
Puolikkaan sitruunanmehut
Maitorahka
Lasillinen soijamaitoa
Kourallinen vadelmia
Kourallinen pensasmustikoita

088

Lähikaupassa sattui olemaan granaattiomenat tarjouksessa, joten lähdin pitkästä aikaa kokeilemaan valmistaa niistä jotakin. Granaattiomena sopii kyllä ihan älyttömän hyvin juurikin smoothieiden sekaan ja se antaa mun mielestä ihanasti makua myös vaikkapa puuron joukkoon!

094

Kaikki ainekset kulhoon sekaisin vain ja pärisyttelemään ne litkuksi yhteen!

099

Heivasin vielä päälle kourallisen granaattiomenan siemeniä koristeeksi ja hedelmäisiä sattumia tuomaan!

100

Voilá!

162

 Arjen eksotiikkaa
Lasillinen soijamaitoa
Sitruunanmehut
Banaani
Passionhedelmä
Mango

163

Tää on kyllä tällä hetkellä ihan mun suosikki, sillä tää oli jotenkin niin raikas ja pehmoinen samanaikaisesti! Jos ei osaa päättää, että haluaako sellaisen todella raikkaan juoman vai pehmeän täyteläisen - tämä tässä sattuu olemaan oikea valinta sinulle! :D

170

Tiedän, että ulkomuoto valmistusvaiheessa hämää ja pahasti. Sammakonkutu-kananmunajuomaa tästä seoksesta ei kuitenkaan valmistu ulkonäöstä huolimatta!

178

Bon appétit!

233

 Vihreä herätys
Avokado
Limenmehut
Sitruunanmehut
Banaani
Kourallinen pinaattia
Pukki ananasta/tuoreena
Vihreä omena
+ Lasi vettä

246

Ainekset vaan sekaisin ja kaadoin tuonne vielä lasillinen kylmää vettä, jotta sain sopivan koostumuksen aikaan.

Tää smoothie on just niihin aamuihin kun susta tuntuu, että sun elimistö kaipaa jotakin totaalista puhdistusta ja piristystä. Maanantaihin usein soveltuvin! Tää antaa sitä tarvittua puhtia päivän aloitukseen ja saa sellaisen hyvän ja raikkaan raittiin fiiliksen aikaan.

265

Enjoy!

Siinähän sitä olikin. Näitä tulee varmasti kasaantumaan jatkossakin mielin määrin, sillä mun smoothieintoilu tuntuu olevan vasta alkamaisillaan! Tälläkin hetkellä suunnittelen jo, että mitähän sitä tänään keksisi taas sekoitella yhteen. Saapa muuten aika kivasti noita hedelmiäkin kulautettua kurkusta alas ja parhaassa tapauksessa myös noita vihanneksia, kun on kyse vihersmoothiesta! :)

Toivottavasti näiden joukosta löytyi jokin kiva välipala tai jälkkärivinkki jollekin kokeiluun! Kertokaas vain, mikäli ootte kokeillut vastaavia ja saa muuten heitellä omia suokkari smoothiereseptejä kans, joita voisin testailla tulevaisuudessa! Kiitos jo etukäteen.