keskiviikko 21. lokakuuta 2015

Lokakuun suosikit

Hyvät huomenet!

Ollaanko me taas jo puolessa välissä viikkoa! Eikö tämä vasta alkanut? :D No juu, lokakuu se vaan vilisee ohi silmissä samaa vauhtia kun lehdet alkaa vilistä alas puista. Eilen justiinsa todettiin, että se syksy alkaa näyttää sitä toistakin luontoaan ja katsottiin miten harmaa ja tuulinen sää repi lehtiä puista urakalla. Nyyh.

013

Lokakuussa on kuitenkin jo ehtinytkin hehkutella ja ihastella kivasti aurinkoisia syyspäiviä ja räikeitä maisemia. Erityisesti mua on ilostuttanut tässä kuussa meidän koulun pihalla jököttävät muutamat kirkuvan punaiset puut, jotka jotenkin herättää mut kivasti aina aamulla kun tallustan isoa kivistä pihaa pitkin opinahjoon! Vähän tommonen hälytysväri: herää Essi!

007

064

Kahvihetket kamulin kanssa tai ilman. Musta on pahaa vauhtia tulossa kunnon kofeiininarkki ja tää onkin kauhistuttanut mua jo hyvän tovin. Mä oon aina sanonut, etten tahdo olla riippuvainen mistään. Säännöksi onkin nyt muodostunut, että kuppi päivässä riittäköön ja maksimissaan kaksi, jos on erityisväsy tai jotakin muuta erikoisohjelmaa päivän aikana. Kyllä multa löytyy vielä päiviä, kun en juo sitä kupillistakaan, joten oon tässä hommassa vielä jokseenkin voiton puolella? Ongelman kieltäminen...

Mut nyt kuitenkin megavinkki kahvitteluhetkiin sellaisille, joille sellainen kahvi mustana on oikea irvistys ja kaiken maailman karamelli, vanilla, chocolate- herkkumeisinki maistuu! Mulla oli maito ja soijamaito loppunut kokonaan yhtenä aamuna ja ainoa maitomainen olio, joka jääkaapistani löytyi, oli tämä yllä koreileva vaniljakastike. Olin hankkinut sen omena-kaurapaistokselle, mutta se pääsi nyt ihan uusiin tehtäviin aamukahvini kaveriksi. Ensin naureskelin ja yökkäilin näylle, kun valutin tuota paksua mömmöä reippaan lorauksen sekaan, mutta sekoituksen ja maistamisen jälkeen mun pupillit taisi hetkellisesti laajentua ja se oli menoa! Vaniljakastike pääsi seuraavinakin aamuina kahvini joukkoon, mutta nyt tuo puteli on loppunut ja koitan olla ostamatta uutta. Ainakaan hetkeen! :D

Vaaterintamalla mulla on vaikka mitä pientä tilpehööriä kasaantuneena. Okei, pari ihan itselleni tarpeellistakin juttua, mutta on kyllä tullut osteltua kaikkea pientä turhaa viimeisten kuukausien aikana. Oonkin nyt päättänyt, että ennen mun vaihtoa tämä vaatteiden ostelu saa nyt vähän jäädä vaikka kaikenmaailman ylipolvensaapikkaat ja karvaiset talvitakit kyllä houkuttelisivat mua ihan jäätävästi. Mun talvi ei kuitenkaan kestä enää kun vähän päälle pari kuukautta, joten tähän talveen mä hyppään mun vanhoissa talvitamineissa. Jotenkin sitä ei meinaa mieli vaan ymmärtää, että kohta sitä ihan oikeasti mennään! Äääääk.


018


Näitä mä metsästelin koko kesän, mutta jotenkin en löytänyt sellaista sopivan yksinkertaista ketjukasaa kaulaan roikkumaan. Tämä kuitenkin tuli bongattua nyt Lindexin syysaleista -70% eli hintaa jäi noin parin euron verran. Ensin harmitti, että kesä ja toppikaudet ehti jo mennä, mutta heei, mähän oon pian taas toppikeleissä... ;)

075

Korkealla kauluksella varustetut croptopsit hyökkäsivät tänä kesänä mun suosikkivaatetuksen listalle ja pitihän sitä sitten napata myös pitkät versiot näistä Ginatricotista syksyisten asujen kaveriksi. Tuo valkoinen tuntuu tosin sotkeutuvan aina aurinkopuuteriin, ennen kuin sen on saanut vedettyä päällekään kokonaan!

084

Gina on palvellut minua hyvin myös farkkurintamalla ja tuonut kaappiini yhdet suosikkifarkuistani! Nämä korkeavyötäröiset ja erittäin joustavat Mollyt maksaa vain noin 30€ ja multa löytyy samaiset myös mustina! Lyhyille sellainen vinkki, että noiden lahkeet on tälläiselle satakuuskakkosellekin just sopivan pituiset! ;)

090

No voihan croppistoppis sentään. Mä oon ihan koukussa. Bilepukeutumiseni onkin koostunut nyt kesästä asti croppareista ja korkeista farkuista, eikä loppua meinaa näkyä. BikBok on tarjonnut mulle joka kuu uusia söpöjä topseja ja välillä mun on pitänyt kotiuttaa noista vielä monta eri väriäkin itselleni.

101

Syksyn ja talven bilepopot! Mulla oli tälläiset lähes identtiset lempparit monta vuotta hyvin palvelleena, kunnes yhtenä karmeana iltana tuosta toisesta irtosi korko. Tässä parisen viikkoa sitten pyörin henkkamaukalla ihan vaan tilannekartoitusta syksyn muodista tehdäkseni, en yhtään shoppaillakseni, ja huomasin nämä kaunokaiset hyllyssä. Sain siis suosikkini takaisin kaappejani ja jalkojani koristamaan, jes!

125

Mähän valittelin pari viikkoa takaperin stressaavaa fiilistä vähän koko elämän menoa kohtaan. Lähikaupassani pyöriskeltyäni silmiini sattui sitten tälläinen Forsman Tean Anti-Stress Yrttitee. Oon ollut jo aikaisemminkin Forsman Teiden fani, joten tätä oli ehdottomasti päästävä heti testaamaan. Hyväähän se oli! Lumevaikutuksena vielä alensi luultavasti stresstasojakin illalla tätä hörppiessä kynttilänvalossa ja Vesa-Matti Loiria kuunnellessa. Mummoelämää. <3

123

391

Sain kuin sainkin salirytminkin taas elpymään! Mulla on nyt joku kummallinen kamutreenivaihe, että tarvitsisin melkein aina sen varmistuksen, että joku ystävä on tulossa myös treenailemaan, jotta saan itseni raahattua ihan tosissaan treenin pariin. Tykkään kyllä yleensä myös yksintreenailusta valtavasti, mutta onhan se nyt kiva höpistä kaikki kuumimmat juorut läpi samalla kun treenailee parhaiden ystävien tai vaikkapa siskon kera! Muutama mun paras ystävä onkin juuri aloittanut treenailemaan myös FOX Centerillä, jee!

007

No ne perinteiset tuoksukynttilöiden tupruttamiset ja rennot villasukka-kynttiläillalliset. Tämä kohta tuskin esittelyjä kaipaakaan. Se vaan on kivaa. Onko tää sama muuten miestenkin juttu, vai onko nää kynttiläleikit vain naisten huvia syksyisin? :'D

001

Syyspukeutuminen! Aah. Kaulahuivit, saapikkaat, nahkahanskat, paksut neuleet, kaikki tuo! On kyllä tänä syksynä ollut jotenkin ihana kerrostautua lämpöisiin vaatekasoihin, mutta pakkasia mä en siitä huolimatta odota kyllä yhtään. Enkä kyllä luntakaan. Kauhulla jo odotan, miten myöhässä mun junat ja bussit onkaan sitten.

012

013

Pientä sisustelua ihan oman maun mukaan! Mulla on ollut kyllä aina melko vapaat kädet sisustamisen suhteen jo aikaisemmassakin kodissani, mutta nyt on silti tullut huolettomammin ripusteltua kaikkea pientä tilpehööriä joka tappiin roikkumaan ja löysinpä uudet Lexingtonin käsipyyhkeetkin vessaa koristamaan!


042

Mun ruokavalio on osittain lihattoman lokakuunkin johdosta ollut ihanan kevyt ja raikas! Mä en tiedä voiko tämä johtua oikeasti ihan vaan lihattomuudesta, mutta mulla on jotenkin todella kepeä olo kokoajan. Kalaahan mä oon nyt syönyt kerta viikkoon luontoisesti, mutta muuten oon pysynyt kyllä visusti poissa lihatiskiltä. Vielä muutama viikko jäljellä, mutta kyllä mä oon jo vähän alkanut kelailla, että liha ei taida tulla takaisin enää yhtä valtaisalla kulutuksella kun sitä on ennen mennyt, vaan viikkoon tulee mahtumaan jatkossakin noita kokonaan kasvisruualla varustettuja päiviä! :)

Hirmu kivaa loppu viikkoa ihmiset. <3

maanantai 19. lokakuuta 2015

Yrttinen tomaatti-vuohenjuustokeitto

Maukasta aamua heppulit!

Olisi taas uusi resepti tiedossa. ;) Lihattomalla mennään edelleen ja hyvin on sujunut! Ei tässä meinaa edes huomata mitään puuttuvan, kun taiteilee keittiössä kaikenlaisia herkkuannoksia lihattomista vaihtareista. Kyllä mä salaa olen silti ihan tyytyväinen, että ollaan jo puolessa välissä lihatonta lokakuuta. ;D

Viime viikolla Esmon keittiössä taiottiin kasaan iso kattilallinen yrttistä tomsku-vuohenjuustokeittoa. Tästä tuli niin tajuttoman hyvää, että taidan valmistaa moista uudestaan jo tällä viikolla. Keitot sopii muutenkin syksyyn kuin nenä päähän ja näillä aineksilla ei vaan voi epäonnistua! Jos vierastat vuohenjuustoa, voit korvata sen vaikkapa aurajuustolla tai valkosipulituorejuustolla. :)

084

Tarvikkeet

5 Tomaattia
2 Punasipulia
Purjo
1 Chili
1 Makea suippopaprika
3 Valkosipulinkynttä
Puoli pakettia vuohenjuustoa
Tomaattimurska/paseerattua
Ruokakerma
Basilikaa, korianteria ja timjamia

Maustaminen: Loraus omppuviinietikkaa, oliiviöljyä ja ripaus mustapippuria ja yrttisuolaa

Lisukkeeksi raejuustoa

100

Vedin ensin kattilaan reippaasti oliiviöljyä ja korkillisen omppuviinietikkaa

089

Pilko vihannekset sopivan pieniksi paloiksi, murskaa valkosipulinkynnet ja heitä kattilaan pehmenemään

090

Kun vihannekset alkavat olla pehmeitä ja kypsiä heivaa sekaan vielä yrtit

103

Itse käytin keitossani tuoretta basilikaa, timjamia ja korianteria. Mielestäni nämä sopivat loistavasti tomaattikeiton sekaan

114

Silppua yrtit pieniksi

124

Ja kaada kattilaan vielä tomaattimurska ja ruokakerma

119

Kaikki sekaisin kattilassa, jätä miedolle lämmölle muhimaan ja keitto on valmis tarjoiltavaksi!

152

Kunnon nokare raejuustoa keskelle, yrttejä koristeluun ja lusikka kouraan. Nam nam!

135

On olemassa raejuustoja ja sitten on KESO! Tää on maailman parasta raejuustoa ja muut maistuu ihan kuralta tähän verrattuna! Tää on jotenkin niin ihanan pehmoinen ja kermainen. Jos et siis ole vielä maistanut, niin Keso-ostoksille vaan!

Kiitän ja kuittaan, herkullisia hetkiä ja kivaa alkavaa viikkoa. <3

torstai 15. lokakuuta 2015

AUTUMN ISSUE

Lokakuu on rullannut menemään kovaa vauhtia eteenpäin ja viikot kuluu mielestäni ohitse vähän turhankin nopeasti. Mulla on edessä paljon juttuja, joita odotan innolla, mutta niiden ei tarvitsisi tulla ihan niin nopeasti. Haluun ehtiä nauttia hetkestäkin! :D Selasinkin juuri kameran muistikortille tallentuneita hetkiä ja säikähdin oikein, miten nopeasti aika onkaan vierähtänyt! Tämänkin postauksen meiningeistä on hurahtanut jo reippaasti päälle viikko, vaikka tuntuu kuin oltaisiin vasta eilen oltu täällä tyttöjen kera pyöriskelemässä.

039

Mulla on opiskelujen ohella joka viikonloppu töitä, mutta jotenkin se ei enää edes tunnu missään, vaan viikonloppu tuntuu silti ihan viikonlopulta vaikka vapaata ei juurikaan ole! :D Otan sellaisen rentoutuneen fiiliksen vaan haltuun heti aamusta syömällä rauhassa jotakin herkullista aamupalaa, selailemalla lehtiä, nettikauppoja ja someilun maailmaa, napsautan hyvää fiilistä tuovan musiikin soimaan ja virittäydyn oikein kunnolla iloiseen tunnelmaan. Töissä ihmisistä huokuu vapaiden tuoma rentous ja hyvä tuuli, joka kyllä todellakin tarttuu! Päivä hujahtaa ohi usein hetkessä ja usein mulla onkin illalle aina suunnitteilla jotakin hauskaa ohjelmaa vielä, joka innostaa vaan entisestään!

052

Melkoisen monena viikonloppuna oon vieläpä saanut töistä suoraan private-kyydin noutamaan ja ollaan suunnattu meille viikonlopun viettoon!

102

Toissa perjantaina pääsin viettelemään vapaata ja meillä olikin heti päivä buukattu täyteen kaikenlaisia hauskoja suunnitelmia!

137


Meille saavuttuamme vedettiin niskaan Sonjan kanssa mukavat ja rennot vaatteet shoppailureissua varten ja hypättiin ensimmäiseen bussiin kohti keskustaa!

150


Mukavat kengät, joustavat pögät, yksinkertainen toppi ja helposti päälle ja pois vedettävä takki ovat mun shoppailupukeutumisen A ja Ö!

Toppi - Ginatricot
Flanelli - H&M
Housut - Bershka
Kengät - Nike
Takki - Zara

142

Sonja verhoutui lämpöiseen neuleeseen, nahkatakkiin ja kuviolliseen kaulaliinaan.

161


129


163

Typykkä oli käynyt juuri laittamassa ystävällämme Ninnillä volyymit silmiin ja vitsi, että meinaa tehdä mieli laittaa itsellekin näiden normien sijaan tuollaiset säihkyräpsyt. Jatkoin kuitenkin viime huollolla edellisellä linjallani, koska nämä on pysyneet mulla aina niin pitkään todella hyväkuntoisina. Mitäs mieltä räpsyjen suurkuluttajat? Onko volyymit ehdottomasti koettava? ;)

171


169

172

Vaikka meillä oli aika kiireinen aikataulu illan suunnitelmien vuoksi, ehdittiin pysähtyä mun kotihoodien lähettyville ihanaan pieneen Mutteri-kahvilaan. Kahvila on ihanan tunnelmallinen ja mulle tulee jotenkin aina ihan superhyvä mieli tuolla asioidessani. Keskustasta saatiin vielä Vaasasta vierailulle tullut Anni matkaamme. <3

185

177

204

Illalle meillä olikin jännittävää ohjelmaa, kun meidät oltiin kutsuttu Namun Autumn Issue - bileisiin. Teemana tänä vuonna juhlissa oli The Great Gatsby! Shoppailureissumme päämääränä olikin löytää jotakin pientä teemaan sopivaan ja itse metsästinkin itselleni jotakin näyttävää korua.

278

Sopivaa massiivista kaulakorua ei löytynyt, joten iskinkin silmäni tähän pääkorukapistukseen! Mun hiukset on ollut yläkoulusta asti sivujakauksella, joten ne ei meinaa muotoutua yhtään enää keskijakaukselle. Tämä kuitenkin meni mielestäni ihan hyvin näin vinollakin jakauksella, joten pääpanta kiikutettiin kassan kautta kotiin!

248


Pääkoru - Glitter
Käsikorut - H&M
Toppi - Ginatricot
Hame - Zara
Kengät - Espanjasta

287

257
 
Melko mustavalkoinen lauma meitä lähtikin liikkeelle yöhön! ;)

233

223

238

299

Olin aloittanut juuri lihattoman lokakuuni, joten meidän piti keksiä illalliseksi joku lihaton herkku. Soijarouhetortillat pelastivat iltamme ja "lihallisille" tytöillenikin kelpasi sapuskat. ;D

Illan juhlat sujuivat kivasti ja paikalla olikin paljon tuttuja. Namun koristeluun oltiin panostettu tosissaan ja kultaista glitteriä löytyikin joka paikasta! Teemabileet on kyllä niin mun juttu ja odottelenkin innolla, koska pääsen taas itse järjestämään seuraavat teemalliset juhlat. Seuraavat teemajuhlani tulevat olemaan todennäköisesti synttäri+läksiäisjuhlani joulun alla. ;)

s2

Ja vielä juhlista puheen ollen! Huomenna päästäänkin kurkkimaan, että miltäs näyttävät Suomen ensimmäiset Snapchat bileet. Heheeh! Ja parin postauksen takaisessa 10 hengen VIP-paketti kilpailussa arvottiin voittajaksi: mmarianne--@hotmail.com Sähköpostiisi on otettu yhteyttä! Onnea ja huippuja kemuja teillekin, ehkäpä törmäämme illalla! ;)