torstai 13. elokuuta 2015

Germany - First Days

Moikkaa!

Höpöttelinkin jo jossakin aikaisemmassa postauksessa, että Saksassa meidän lomaviikon kohdalle osui ikävästi juuri sateisempi ja kylmempi viikko. Ennen vierailuamme Saksassa oltiin nautiskeltu, ja välillä ei niin nautiskeltukin, lähemmäs 40 asteen helteistä ja jokainen päivä porotti aurinko täydeltä taivaalta. Saavuttuamme kuitenkin lämpötilat laskivat juuri kahdenkympin rajamaille ja pilviverho ja ajoittaiset sateet täyttivät maan. Kyllä tunnelma oli epäuskoinen siinä vaiheessa, kun oltiin fiilistelty pääsevämme vihdoin Suomen sadesäitä pakoon. Epäuskoinen sen vuoksi, että meille on tapahtunut vastaavanlainen säiden yllättävä kurjistuminen niin monta kertaa, että naapuritkin pahoittelivat jo tällä kerralla kuinka "osuimme taas juuri huonolla viikolla paikalle". :D

Reissumme jakautui kuitenkin selkeästi aikaan ennnen aurinkoa ja aikaan auringon saapumisen jälkeen, sillä loppuviikosta kohdallemme sattui muutama oikein aurinkoinen ja helteinen päiväkin! :) Tässä postauksessa jaan hieman tunnelmia ajasta ennen auringon saapumista! :D
 
007

018

003

022

Korvattiin huonojen sääolosuhteiden täyttämä tyhjiö sisällämme shoppailemalla ja herkuttelemalla ties missä ja milloin! Kolme ensimmäistä päivää taisi mennäkin kiertäessä ensin Outlet-kylän valikoiman läpi, josta mukaan lähti kuitenkin itselleni vain kasa Lindtin suklaakonvehteja! Seuraavana päivänä suuntasimmekin jo läheiseen ostoskeskukseen, josta mukaan löytyi kasa Kikon meikkejä, jotka on nykyään mun ihan luottotuotteita! Kuinka moni on löytänyt rakkauden myös Kikon tuotteista? Laatuunsa nähden kyllä edullisempia saa hakea! 


044

Kolmantena päivänä suunnattiin vielä koluamaan oma keskustamme läpi, josta löytyykin muutamat hyvät perusliikkeet. Kosmetiikkaa Saksasta kannattaakin ainakin ehdottomasti kotiuttaa, sillä rasvat, meikit ja hiustenhoitotuotteet saa sieltä jopa yli puoleen hintaan Suomen hintatasoon nähden. :)
081


Oman keskustan shoppailureissulle vedin ylleni yksinkertaisen kokonaisuuden mustilla korkeavyötäröisillä farkuilla ja olisiko vaikka valkoisella croppiksella! Tiedän, tämä valkoisen crop topin viljely tänä kesänä on ollut nyt melko massiivisessa mittakaavassa! :D

071

 Beiget kiilakorot ja maastonvihreä neule viimeistelivät vielä tyylin.

078

Laukku - D&G
Kello - MK
090

Aurinkolasit - Outlet
Neule - Ginatricot
Toppi - Bershka
Housut - Ginatricot
Kengät - Mallorcalta


092


Weinheimin oma keskusta on maailman suloisin ja kaunein alue, jossa on ihania pieniä koristeellisia kojuja, lyhtyjä, vanhanaikaista arkkitehtuuria ja kuvankaunis keskusaukio Markplatz, jolle pysähdyttiinkin perheen kesken myös syömään yhdessä.

114

117

119

124

127

137

Valittiin kahvila Florianin listalta pari suurta tapaslautasta, jotka jaettiin porukalla. Enpä ole saanut eteeni varmaan koskaan yhtä täyteläistä ja herkullista tapaslautasta! Niin hyvää, että melkein tässä iskee nälkä jälkeenkinpäin muistellessa! :D

140

Pitkien shoppailupäivien jälkeen oli ihana rauhoittua perheen kesken höpöttelemään illallispöydän ääreen ja mentiinkin reissullamme monena iltana hyvin aikaisin nukkumaan, jotta jaksettiin herätä akut ladanneina seuraavana aamuna aikaisin taas touhuamaaan! Voin sanoa, että tälläisten päivien jälkeen pari pilvenhattaraa ja vilpoisempi sää ei harmittanut kyllä enää tippaakaan.

144

Aikas ihania hetkiä takana. <3

Nyt painun unille, jotta jaksan herätä huomenna aikaisin kokeilemaan ensimmäsitä kertaa elämässäni Olaplex hoitoa ystäväni Ninnin käsittelyyn Parturi-kampaamo VOX:iin, joka on muuten muuttanut Järvenpäästä Hyvinkään kauppakeskus Willan yhteyteen! Jännittää! Kuinka moni on jo kokeillut Olaplex hoitoa? Hyviä kokemuksia? :)  

keskiviikko 12. elokuuta 2015

Uudet kujeet

Hyvät huomenet! <3

Elämässä on kyllä sattunut ja tapahtunut sen verran vauhdilla uusia asioita, että oon melkein jopa ihan tyytyväinen siitä, että pian on edessä syksy, eikä kokoajan tapahdu ihan niin paljon kaikkea! :D Toisaalta tämä uusien tapahtumien sarja on myös piristänyt aika kivasti ja jokaisena aamuna herätessään onkin sellainen fiilis, että mitäköhän jännittävää sitä tänään taas tapahtuu!

010

Uuteen asuntoon muuttaminen on ollut varmaan tämänhetkisistä jutuista suurin ja jännittävin asia. En ole koskaan ennen asunut yksin nimittäin. Porukoiden muuttaessa Saksaan, muutettiin Annin kanssa yhteen asumaan ja saatiin sinne lopulta vielä paras ystäväni kämppikseksi. Seuraavana vuorossa olikin jo yhteinen asunto silloisen poikaystäväni kanssa. Yksin asuminen on mennyt kaikesta jännityksestä huolimatta kuitenkin paremmin kuin olisin koskaan voinut odottaa.

018


Taisinkin täälläkin aikoinaan mainita, etten ole kunnolla koskaan aikaisemmin intoillut Helsinkiin muuttamisesta. Nyt, kun tämä tilaisuus iski kohdalle hieman yllättäen, joku pieni ääni takaraivossa käski tarttua siihen! Olenkin tehnyt kesän aikana muutenkin paljon sellaisia asioita, joihin en olisi koskaan uskonut pystyväni aikaisemmin.

032

Onkin ollut jännä huomata, miten voi lyhyessä ajassa ajatukset näin paljon muuttua erilaisia asioita kohtaan ja kuinka sitä vaan jatkuvasti muuttuu ihmisenä maailman menon mukana. Ihminen on sopeutuvainen ja jatkuvasti kehittyvä olento. Tietämättömyys huomista kohtaan ei tällä hetkellä herätä suuria ahdistuksen tunteita, vaan enemmänkin olo on aika pystyvä ja huominen mahdollisuuksia täynnä.

044

057

Miltäs se uudessa kaupungissa asuminen on sitten maistunut? No hyvältä! Moni sanoo, että kerran kun tänne itsensä raahaa, ei helpolla pääse irti enää ollenkaan. Saa nähdä kuinka koukkuun tässä jäädäänkään. ;)

056

Mun matkaaminen eri määränpäihin täällä kaupungin sisällä on kyllä edelleen niin naurettavan näköistä touhua. Tarkistan varmaan kymmenen kertaa reittioppaasta aina, että mikäs ratikka tai bussi nyt olikaan se kaikkein järkevin vaihtoehto. Käytin viime viikolla ensimmäistä kertaa myös HSL-korttia ja jään usein juttelemaan ovelle bussikuskin kanssa ihan vain varmuuden vuoksi, että voin tarvittaessa kysyä millä pysäkillä jäinkään, vaikka olen senkin etukäteen tarkastanut puhelimesta jo liian monta kertaa. Ai miten niin landepaukku?

015

Muuten sujuu erittäin hyvin ja kunhan saan raahattua vielä pyöräni tänne, pääsen kunnolla kiitämään ja tutustumaan uusiin ympäristöihin.

025


Ja mites se mun ympäristö? No ei kyllä voisi kauniimmin päivä alkaa, kun näiden maisemien ohi kulkiessa. Jokaisena päivänä tekisi mieli jäädä vain kuvailemaan ympäristöä ja tekosyyt lenkin skippaamiseen ovat jääneet melko vähälle! Mulla on noin 4 km matka keskustaan, mutta olen silti monesti taittanut sen mielummin kävellen kuin julkisilla, sillä oon vaan halunnut katsella kunnolla ympärilleni.

019

Oon kyllä niin kiitollinen tästä tilaisuudesta ja toivon, että voin jotenkin tulevaisuudessa korvata kaiken saamani hyvän moninkertaisesti takaisin. <3

Kuvitus lenkkipolkuni varrelta upeissa merimaisemissa

maanantai 10. elokuuta 2015

Weekend Festival 2015

Moikka moi vaan vihdoin ja viimein! Nyt on kyllä niin paljon kirjoiteltavaa jemmassa valmiina, että jostakinhan tämäkin nyt pitää aloittaa. Niin huippu viikonloppu takana päin Weekend Festivaleilla, että aloitetaanpa nyt vaikka samantien siitä sitten. Sain armon aikaa maanantain verran vapailla vielä ennen normaalin arjen starttaamista, huh.

Monet mielettömät festarit takana, mutta jotenkin tämä vaan kruunasi vielä koko kesän. Weekend Festivaaleja onkin tullut juhlistettua jokaisena vuonna ensimmäisistä lähtien ja kehitys on ollut huima! Saatiinkin hieman sisäpiiritietoakin siitä, että tämän vuoden päälava oli suurin, mitä Suomessa on koskaan festareilla ollut!

069

Perjantaina suuntasin suoraan töistä Annin luokse laittautumaan ja Anni olikin loihtinut pöytään meille kunnon kesäkekkerit. Kuinka voi edes käydä näin hyvä tuuri, että saatiin helteetkin kylään vielä kuin tilausksesta näitä festareita varten. Mähän sanoin jo aikaisemmin, että mulla on kova luotto vielä loppukesän sääolosuhteita kohtaan. ;)

075

078

Innostuttiin Annin kanssa yhteisteemailemaan hieman asujen suhteen ja vedettiinkin molemmat yllemme samantapaiset pitsikimonot ensimmäisen päivän asujamme koristamaan.

090

093

095

087


096

099

111

Muuten asuni olikin melko yksinkertainen vaaleilla farkuilla, pitsisellä crop topilla ja consseilla varusteltuna.

Pitsinen crop top - SheIn täältä
Pitsinen kimono - NewYorker
Farkut - Zara
Laukku - 2hand
Kengät - Converse


228

272


351

Lopulta päästiin alueelle ja muutama muukin oli selvästi päättänyt lähteä Weekendeille festaroimaan! Multa ja Annilta löytyi onneksi tänä vuonna VIP - liput, joten ei jouduttu pahimpiin ruuhkiin jonottelemaan. Tehtiin tänä vuonna nimittäin Battery- tiimin kanssa yhteistyötä, josta vinkkailen ja linkkailenkin lisää myöhemmin, kunhan saadaan materiaalit kuntoon! :)

189

277

288

402


337

444

Tunnelma päälavan lähettyvillä oli tänä vuonna ihan huikea ja viihdyttiinkin suurin osa ajasta Annin kanssa juurikin tuolla! Erilaiset valoefektit ja muut erikoistehosteet pääsivät tietenkin erottumaan parhaiten edukseen vasta pimeän laskeuduttua, mutta mielestäni myös päivänvalolla tunnelmaan pääsi jo ytimiä myöten. Musiikki pauhasi sen verran voimalla, että välillä maa tuntui jopa ihan tärisevän jalkojen alla. Ja huh, mitä esiintyjiä päästiinkään fiilistelemään! Paikalla oli kyllä sellainen kokoonpano, etten usko kenenkään jääneen kylmäksi näillä festareilla.

535

547

593

580

631

567

Pimeän tullessa myös meno kohosi entisestään! Ilotulitukset, tulisuihkut, savukoneet ja erilaiset valotehosteet pitivät huolen siitä, että fiilis pysyi katossa loppuun asti. Tänä vuonna kaupungin rajoitusten vuoksi festarit päättyivät jo puolenyön aikoihin, mikä on toisaalta kyllä todella harmillista, sillä Suomen illat ovat vielä sen verran valoisia, mutta toisaalta jaksoipahan juhlia ihan täysillä loppuun asti!

668


Seuraava päivä alkoikin hieman rauhallisemmin, sillä meillä oli alkuun alueella hieman tehtävää, ennen kuin päästiin heittäytymään kunnolla vapaalle! Päälle valikoitui musta kokonaisuus kukallisella kimonolla, joka ei sitten päätynytkään ylle missään vaiheessa, vaan roikkui mukana laukun hihnassa! Vaikka lauantaina aurinko ei porottanutkaan ja välillä saatiin pientä ripotteluakin niskaan, oli silti todella lämmin ja kesäinen päivä. Missään vaiheessa ei kylmä tullut ja takkikin oli yöhön asti narikan koukussa.

Laukku - Seppälä
Toppi - BikBok
Housut - Ginatricot
Kimono - HerSecret


709

641

Mistään puuduttavasta työkeikasta ei tosiaan ollut kyse, vaan saatiin ihan huippu tilaisuus haastatella Batteryn Dj tiimin Orkideaa tämän lauantaisen esiintymisen jälkeen! Loistava esiintyjä ja persoona kyseessä ja napattiin muutamat kysymykset myös videolle ja pääsettekin varmasti pian kurkkimaan, mitä saatiin kasaan! ;)

250
Ihan loistavat fiilikset jäi käteen näistä päivistä! Uusia tuttavuuksia, iloista mieltä ja huikeita elämyksiä ei näiltä festareilta puutu ja pääsinkin taas tapaamaan monia teistä lukijoistakin ihan kasvotusten ja huh, miten iloiseksi aina saattekaan mut! Ihania ihmisiä, ei voi muuta sanoa, ja ensi vuonna taas uusiksi. <3

Väsynyt ja tyytyväinen festarihiiri päättää tänään tähän, palaillaan taas pian!