Malagan kuvat lämmittävät kivasti mieltä sateisenakin päivänä, joten annetaanpa tulla. Tänä kesänä olen kokenut kyllä pari niin erilaista reissua, jollaisia en ole koskaan ennen kokenut. Sain ihan uudenlaisen näkökulman ja käsityksen Espanjasta tämän reissun avulla. Sellainen perinteinen rantalomakohde kun ei ollut lainkaan kyseessä!

Mä en voi edes riittävästi kehua tuota luonnon kauneutta, joka meidän ympäristössämme vallitsi. Majoituttiin siis parin perheen voimin ihanaan idylliseen Espanjalaiseen omakotitaloon, jonka pihalta löytyi kaikensävyistä kasvillisuutta, erilaisia sitruspuita, kanala, allasalue ja paljon kaikkia söpöjä ja koristeellisia yksityiskohtia erilaisten laatoitusten ja ruukkujen muodossa.
Käytiin me toki parina päivänä perinteisesti rantailemassakin ja bussilla pääsikin kätevästi rantakadulle parin euron voimin. Ranta oli pitkä ja kaunis, mutta omaan makuuni vähän liian täynnä porukkaa. Oon yleensä ehdottomasti enemmän rantaihminen kuin allasihminen, mutta tällä lomalla teki kyllä mieli useammin jäädä vain omalle poolille löhöilemään. Lämpötilakin kohosi päivisin sen verran korkealle, että oman pihan allas veti helposti puoleensa. :D
Suosikki paikkani rannalla oli ehdottomasti tuollaiset palmurykelmät, joiden alle pystyi levittää nurmelle kivasti viltit ja pyyhkeet ja palmujen oksistossa lenteli villipapukaijoja, jotka toivat kivasti vähän eksoottisempaa tunnelmaa.



Reissussa me syötiin - ja paljon! Ruokahetket olivatkin mulle yksi päivän kohokohdista, kun kaikki alkoivat yhdessä kokkailla koko köörille kaikenmaailman herkkuja. Meitä yöpyi asunnolla siis 11 henkeä, joten ruokahetket olivatkin melkoinen näky. Pari lisäpenkkiä roudattiin paikalle ja kaikki mahtuivat mukaan joukkoon. :D
Ruokailun jälkeen siirryttiinkin usein taas pihalle ottamaan ruokalepoa aurinkotuoleihin ja kuviokellumaan altaaseen! Lämpötilat pysyivät kolmenkympin paremmalla puolen monesti iltamyöhään asti.
Lekottelu on ihanaa ja tuolla jos jossain pääsikin kunnolla hengähtämään ja rentoutumaan, mutta loppulomasta alkoi kuitenkin jo melkein häiritä kaikki se rentoilu ja makoilu ja väännettiinkin Annin kanssa parina aamuna kunnon aamutreenit ennen muun talon heräämistä. Loin itselleni myös muutamia uusia treenailutavoitteita syksyn varalle, josta kuulettekin sitten lisää enemmän myöhemmin! ;)
Nytpä siirryn katselemaan Spiderman elokuvaa pikkusisarusteni kanssa, joilla alkoi tänään koulusta kesäloma! Saksassa koululaisten kesälomat menevät pariin osaan, toinen jo ennen kesää ja toinen tässä heinäkuun lopulla. Fiilis on siis perheessämme tällä hetkellä kaikinpuolin riemukas ja keittiössä valmistuu tortillat päivällistä varten. Tyytyväinen Essi kuittaa tältä päivältä!







































