tiistai 26. toukokuuta 2015

EXCLSV by Maryam Razavi

Terpat! :)

Viikonloppuuni mahtuikin vaikka ja mitä hauskaa tapahtumaa, eikä tälläinen työntäyteinen viikko huvittaisi nyt ollenkaan! Perjantaina vieteltiin siis Annin kanssa kauan kaivattua sisaruspäivää ja päivä ei olisi voinut onnistua paremmin. 

055

062

063

Aloitettiin päivä ylihintaisilla kahveilla pienellä söpöllä terassilla Annin ja ystäväni Hemppa-Timpan kanssa. Kahviteltiin nopeasti ja höpöteltiin kuulumiset läpi, kunnes Henu suuntasi kirjastoon lukemaan pääsykokeisiinsa ja minä ja Anni suunnattiin keskustaan pyörimään. 

Keskustassa meillä oli tehtävänä bongata katumuoti-tyylejä yhtä Annin projektia varten ja pysäyteltiinkin vähän väliä tyylikästä ja värikästä porukkaa kuvattaviksi. Ihan ääneen pohdittiinkin, miten tyylikästä porukkaa olikaan liikkeellä! Tuntui, että kuvat olisi voinut räpsäistä melkein jokaisesta vastaantulijasta. 

IMG_8262

Kuvailuiden jälkeen riennettiin Maryam Razavin uuden kirjan EXCLSV:n julkaisutilaisuuteen. Julkaisutilaisuus oltiin järjestetty Ravintola Pastoriin, joka oli hyvin tunnelmallinen ja kaunis paikka. Meidät otettiin iloisesti tervehtien vastaan ja päästiin hieman tutustumaan uuteen kirjaan, sekä herkullisiin tarjoiluihin.

IMG_8256

Käytiin myös jututtamassa itse päivän tähteä ja voi että, miten suloinen ihminen voi olla! Kaunis kuin kukka ja niin herttaisen oloinen nuori nainen!

IMG_8251

Ja nam, mitä herkkuja paikalla olikaan tarjolla! Mua aina jotenkin nolottaa syödä tuollaisissa tapahtumissa, kun kaikki on niin kauniisti aseteltuina, eikä haluaisi rikkoa harmoniaa. :D Ruokaahan se vain on ja syötäväksi ne on sinne tehtykin!

IMG_8266

IMG_8297

IMG_8305

Juhlapuheesta huokui, miten kiitollinen ja onnellinen Maryam oli kirjansa julkaisusta. Taisi siellä muutama kyynelkin vierähtää. :') Saatiin tilaisuudesta mukaan omatkin painokset opuksesta.

EXCLSV-muotikirjassa Stailisti ja huippumalli Maryam on kuvannut ja haastatellut 39 eri muotikasvoa, joilta voi visuaalisen elämyksen lisäksi saada myös hyviä vinkkejä oman tyylinsä jalostamiseen.

084

087

113

099

Julkaisutilaisuuden jälkeen siirryimme jälleen keskustaan bongailemaan katutyylejä, fiilistelemään aurinkoista päivää ja seuraamaan kaikkea tapahtumaa, jota päivälle oltiin sattumoisin järjestetty runsain määrin. Sanoisin, että tuo oli itselleni sellainen "kesän ensimmäinen päivä" ja tunnelma oli kyllä niin hyvä!

Ps. Nuo uudet Aino Vadelma-Suklaatuutit olivat ehkä parasta, mitä olen aikoihin maistanut! Noita jaeltiin vielä ilmaiseksi ohikulkijoille ja mieli olisi tehnyt napata kotimatkalle toinenkin kappale.

118

IMG_8466

Päälleni olin vetaissut vain hyvin ohuen Sheinsiden puuterin sävyisen takin, mustat H&M:n kiilakorot ja mustan topin ja Dr.Denimit. Melko yksinkertainen asu, mutta sopi mielestäni päivän ohjelmaan hyvin.

Loose Pockets Coat (täältä)
 
IMG_8206

H&M:n sulallinen kaulakoru toi asuun hieman ilmettä ja laukuksi valikoitui United Colors of Benettonin beige kassi.

IMG_8463

IMG_8494

133

141

Kun oltiin kierrelty tarpeeksi kaupungin värinöissä, suunnattiin takaisin kotikonnuille ja käytiin moikkaamassa meidän molempien kummityttöjä! Musta on niin hauskaa, kun molemmilla on isoveikan luona oma kummityttö, niin päästään viettelemään joskus tulevaisuudessa paljon kummipäiviä yhdessä! :D Uuden tulokkaan ristiäisiäkin päästään viettelemään tulevana sunnuntaina koko perheen voimin. <3

Iloista ja aurinkoista tiistaita heppulit!

sunnuntai 24. toukokuuta 2015

Iltamoikat

Heei!

Lauantai-ilta, huomenna lähes koko Suomella vapaapäivä, parilla ystävälläni synttäribileet ja mitäs minä teen? No möllötän sohvan nurkassa vilttikasan alla ja katselen MTV:ltä South Parkia tietenkin! Huomenna nimittäin pitäisi nousta aikaisin ylös, venytellä jäsenet ja suunnata Helsinkiin Naisten Kymppiin. Eiih, mihin mä olen oikein mennyt lupautumaan! Ja vielä maksankin siitä! :D Mähän en siis monista yrityksistä huolimatta ole vielä kertaakaan juossut ihan tuota kymmentä kilsaa, joten tämä tulee olemaan ensimmäinen kerta, mikäli selviän maaliin asti. Jännittää.

039

032

Tavallaan musta on hirveän hauska ajatus, että juosken tuon tavoite kymppini nimenomaan tuossa tapahtumassa ensimmäistä kertaa! Jotenkin siitä tulee sitä kautta vielä merkittävämpi. Ja mikäs olisi sen hauskempaa kuin selviytyä tuosta tavoitteesta vielä yhdessä siskon kanssa. Tai epäonnistua yhdessä siskon kanssa. :'D Mainitsinko jo, että jännittää?

Kenelläkään muulla ensimmäinen kerta Naisten Kympissä edessä? 

Nyt, kun ensimmäisistä kerroista tuli puhetta, niin jaan tässä samalla parit kuvat mun ihka ensimmäisistä Cruisingeista! Osallistuin työkaverini kanssa pari viikkoa takaperin Hyvinkään Cruising - tapahtumaan. En olisi kyllä ihan heti uskonut, että tulen vastaavaan tapahtumaan koskaan osallistumaan, mutta mä tykkäsin hirmusti! Ensin ajettiin ABC:n pihaan ja pyörittiin katselemassa toinen toistaan hienompia ja tuunatumpia autoja. Monet jumputtivat samalla kovalla musiikkia ja meininki oli hilpeä. 

093

103

106

107

112

Mähän en itse tiedä autoista yhtään mitään, ja kun sanon en mitään, niin mä oikeasti tarkoitan sitä. Mä en edes tiedä, mikä auto Jaakolla on. No merkki on Opel. Mulla oli onneksi mukana asiantuntevaa seuraa ja kyselinkin jatkuvasti autoihin liittyviä kysymyksiä tuolla pyöriessämme. Just sinä Natalia. ;)

Vähän tuntuu siltä, että saatan osallistua vielä vastaavaan tapahtumaan kesälläkin, vaikka en ehkä ihan täysin joukkoon kuulunutkaan! :D

058

Ja osallistuinpa myös ensimmäistä kertaa elämässäni kirjajulkaisuun, kun Anni oli saanut kutsun Maryam Razavin julkaisutilaisuuteen Ravintola Pastoriin. Kerronkin päivästä lisää omassa postauksessaan myöhemmin!

Kaikenlaisia uusia kokemuksia onkin siis mahtunut tähän kevääseen ja niitä riittää onneksi vielä kesällekin! Ensi viikolla alkaa kunnon työputki, mutta olo on silti ihan kuin kesälomalaisella! Nyt siirryn unille, jotta huomenna on tarpeeksi energiaa ja puhtia. Tsemppiä paljon muillekin juoksijoille ja moikkaillaan, jos törmätään! Öitä. :)

torstai 21. toukokuuta 2015

Floral Jumpsuit

Terve ja sateiset huomenet!

Eilen kävinkin moikkailemassa täällä pikaisesti ruokatervehdyksen muodossa, mutta halusin tulla vielä kirjoittelemaan kunnolla mun tämänhetkisistä fiiliksistä. Tällä hetkellä en siis voisi olla huojentuneenpi tai onnellisempi! Siskoni Anni muuttaa tänään takaisin Suomeen asumaan ja yllätyin itsekin siitä, miten isolta asialta tämä tuntuu. En oikeastaan mitenkään tavattomasti ehtinyt ikävöidä Annia hänen Saksan vuotenaan, sillä pääsimme muutamaan otteeseen näkemäänkin tässä vuoden aikana, kun matkustin itse Saksaan tai vaihtoehtoisesti siskoni tuli käymään täällä Suomessa. Käytiinhän me pidennetty viikonloppureissukin Pariisissa tässä välissä! :D Nyt kuitenkin viimeinen kuukausi on mennyt kutkuttavasti odotellessa pirpanan paluuta ja tänään se päivä vihdoin koittaakin! Ollaankin sovittu jo heti huomiselle koko päiväksi siskosohjelmaa ja fiilikset on aikasmoisen korkealla.

058

Eikä siinä vielä kaikki! Kuten mainitsinkin, mulla alkoi nimittäin nyt kesäloma koulusta ja sain eilen viimeisenkin tentin pois alta. Viime viikko ja tämän viikon alku onkin ollut melkoista panikoimista, kun melkein jokaiselle päivälle on pitänyt palauttaa jonkunmoinen raportti, pitää luokan edessä esitelmä (osa varmaan muistaakin, miten tätä vihaan ja kammoan) tai suorittaa tentti. Olen myös ensimmäistä kertaa elämässäni joutunut suullisiin tentteihin Saksaksi ja Ruotsiksi, joka on ollut kyllä niin awkwardia, ettei mitään rajaa. :D Mulla on sellainen hienoinen tapa jäätyä pahasti silloin, kun sitä kieltä pitäisi nimenomaan käyttää. Nooh, eiköhän tässä opita joka päivä jotakin uutta ja ehkä mä vielä jonakin päivänä lurittelen vaikka millä kielellä. Kaikista kuitenkin suoriuduin ja vieläpä ihan miellyttävin arvosanoin, joten tällä hetkellä olo on kyllä niiiin hyvä ja helpottunut.

047

034

Lauantaina saan myös koko konkkaronkan eli Saksan perheeni Suomeen, sillä saadaan vietellä tänäkin keväänä pikkuprinsessan ristiäisiä. Tästä taitaa tulla jonkunlainen keväinen rituaali. Kuka on seuraava? :D

054

Puhtia bloginkin kanssa riittää taas tuplana, kun ei tarvitse potea huonoa omatuntoa koulutehtävien kanssa. Mulla oliskin niin paljon kaikkea kerrottavaa aikaisemmilta päiviltä tältä keväältä ja tuntuu, että nyt tapahtuu jatkuvasti kaikkea hauskaa ja jännää nykyajassakin! :D Johan mua nyt naurattaa, kun jokatoinen lause saa kaverikseen :D - naaman.

003

033

Tiedän, että osalla on vielä viimeisimmät rutistukset pääsykokeiden ja mahdollisesti viimeisten kurssien ja tenttienkin kanssa, mutta voin sanoa, että se vaivannäkö loppuun asti kyllä palkitsee niin kovasti! Kun sen kokeen saa palautettua ja tietää, että meni syteen tai saveen, mutta kaikkeni annoin - se fiilis on vaan niin uskomattoman hyvä! Ohi on! Voimia siskot ja veikat!

047

Mulla on nyt varmaan vähän sellainen sekopäinenkin tila meneillään, kun sellainen taakka ja vastuu on nyppäisty pois harteilta ja on vähän liikaakin aikaa keskittyä kaikkeen muuhun. Silloin, kun tekisi mieli lähteä samaan aikaan kirjoittaa pari postausta, viikata vaatekaappi uusiksi ja lajitella kirjoituspöydän kaikki sekalaiset paperit ja postit, on joku vähän vinksahtanut päässä. :D Yleensähän mun ykkösmielitekoihin kuuluisi syödä jotakin hyvää, katsoa pari-kolme-viis jaksoa Pretty Little Liarsia ja möhötä pieruverkkareissa.

027

046

No juuh. Se siitä vauhkoamisesta. Pakko vielä antaa vähän kunniaa tälle hitaasti lämpiävälle keväälle/kesälle, joka puhkeaa kukkaansa kirjaimellisesti hitaasti mutta varmasti. Paria viime päivää on voinut jo kutsua jopa lämpöisiksi ja uskalsinkin paljastaa kalpeat kinttunikin yhtenä päivänä, kun liikuimme suurimman osan ajasta autolla paikasta toiseen. Tällä hetkellä saadaan taas kuunnella sateen ropinaa, mutta sehän vain piristää tuota luontoa entisestään!

039

022

053

Floral Jumpsuit (täältä)

Esittelinkin jo tämän Sheinsiden lähettämän kukallisen Jumpsuitin ostospostauksessani, mutta tässä tämä vielä päälle puettunakin! Odotan niin, että saan hieman rusketusta pintaan ja pääsen heilumaan tämä päällä pelkkien sandaalien kera. Niin pirtsakka ja rento päällä! Kyllä kesä on sitten kivaa aikaa.

065

055

Kaikille oikein oikein ihanaa päivää ja toivottavasti aurinkokin jatkaa pian porottamistaan ja saadaan ne oikeat helteetkin kylään. Kuulemisiin! :)

keskiviikko 20. toukokuuta 2015

Tomaatti-mozzarellapasta

Heippuli! Tulin vain pikaisesti moikkaamaan ja jakamaan tänne jälleen yhden herkullisen reseptin! Mulla alkoi tänään nimittäin koulusta loma enkä voisi olla onnellisempi! Mä jopa imuroin ja tiskasin jättikasan tiskejä heti kun pääsin viimeisestä tentistä kotiin. Siksi päivittelenkin nyt vain nopeasti ja siirryn viettelemään ensimmäistä lomapäivääni kirppiksellä kierrellen, grilliä kasaillen ja salilla huhkien. :) 

Tomaatti-mozzarellapasta

226


Tarvikkeet 

5 Isoa tomaattia
Nippu basilikaa
Pari pakettia mozzarellaa
Kanafileesuikaleita
Pestoa
Makaronia
243

Pilko tomaatit ja mozzarella kuutioiksi

246

Sekoita yhteen keitettyjen makaronien kanssa

249

260

Paista kanasuikaleet ja mausta makusi mukaan, itse käytin yrttisuolaa, valkosipulista yrttimaustetta ja grillimaustetta

256

Lisää sekaan pesto

263

Ja herkullinen salaatti on valmis!

269

Peston voit valmistaa myös itse (resepti löytyy täältä), mutta laiskuus otti meikäläisestä vallan tällä kertaa ja nappasin peston valmiista purkista! :) Omatekemänä pastasalaatti olisi varmasti ollut vieläkin herkullisempi ja raikkaampi, mutta näinkin se maistui koko porukalle vallan mainiosti!

Herkkuhetkiä ja aurinkoista päivänjatkoa!