torstai 12. maaliskuuta 2015

Helmikuun uutuudet

Huomenta! <3 Vitsit millaisista aurinkoisista kevätsäistä ollaan saatu nauttia nyt viimepäivinä! Ihan huippufiilis ja viikonloppukin alkaa taas jo huomenna. Seuraavaksi tiedossa hieman helmikuun uutuuksien läpi käymistä. Väsäsin ostospostauksen viimeksi vähän päälle kuukausi sitten, mutta nyt olisikin jo aika seuraavalle. Tästä voisikin tehdä tälläisen tavan, mikäli vaan uusia juttuja löytyy sopivan verran esiteltäväksi.

Helmikuun aikana uusien tavaroiden kasa on taas kasvanut yllättävän massiiviseksi. Sinänsä vähän kummallista, sillä Pariisin matkaan asti olin ollut pienellä ostolakolla.. hmm, mistä tätä tavaraa oikein tulee. :D Nyt kuitenkin kurkistamaan, että mitä kaikkea sitä on tullut taas haalittua kaappien täytteeksi.

Pariisin ostokset

692
700

Kun matkustimme takaisin Saksaan, poikkesimme matkan varrella Zweibrückenin Outlet-kylässä, josta hommattiin Annin kanssa samanlaiset clutchit. Meinattiin ensin ottaa samat eri väreissä, mutta lopulta päädyttiin kumpikin tuohon tummaan väriin. Vaalea olisi tosin ollut ihana monien kesä-asujen kanssa, mutta sitä nyt ei voi enää miettiä... meni jo! :D Laukut oli hyvällä alennuksella varusteltu ja sain viimein heittää kaikki rikkinäiset ja likaiset baarilaukkuni roskiin!

002
004

011

Kesällä tykkään pukeutua kaikkiin kevyisiin ja rentoihin toppeihin ja nämä jos mitkä olivat kesäisiä ja kevyitä! Bershkassa oli rekki, jolta sai kaikki vaatteet 1-5 eurolla. Molemmat maksoivat muistaakseni 1,99. :D

005

Outletista löysin myös aivan ihanan Gantin kaulahuivin. Värimaailma on itselleni hyvin vieras, sillä vaatepuolelta multa ei löydy lähes mitään viininpunaista, eikä kovin montaa vaaleanpunaistakaan. Jotenkin vaan ihastuin tuohon kuitenkin välittömästi ja se näyttää varmasti ihanalta vaaleita asukokonaisuuksia koristamassa.

008

Ja vielä vähän Zweibrückenin saaliita. Niken hohtavan pinkki urheilutoppi kiikutettiin kassalle siinä vaiheessa, kun kuultiin, että kaikki liikkeen vaatteet olivat ylimääräisessä -30% alennuksessa.


013
016

Vanhat vaaleanbeiget housuni vetelivät viimeisiään ja vetoketjun hajotessa päätin viimein hankkia tilalle uudet. Bershkasta löytyi juuri sopivat ihanan pehmeästä ja joustavasta materiaalista!

112

Ainiin ja vielä Pariisin paras ostos! Ihan sairaan pähee, tiedän. 

Suojakuoret

019
022

Sain ystävältäni puhelimeeni uudet suojakuoret, jotka ovat osoittautuneet erityisen näppäriksi. Lompakkoa ei tarvitse aina kantaa mukana, kun saa kätevästi sujautettua visan kuoriin matkaan.

Hiustenhoito

006

Parturi-kampaamo VOX:ilta ostin alennustuotteiden joukosta Jaakolle vahan, joka pitää herran kiharat hiukset kurissa ja itselleni hankin kylmempään sävyyn taittavaa hoitoainetta.

Kirppislöydöt

394

404

Kirppareilla olen kierrellyt lähiaikoina paljon vähemmän kuin tavallisesti, mutta viimeisimmällä pyörähdyksellä löysin sieltä raikkaan tummansini-valkoraidallisen kassin ja vivahteikkaan sinisen kaulaliinan. Näitä päälleni mallaillessa fiilis nousi välittömästi ihan superkeväiseksi!

Nettishoppailu

010

003

008

H&M:n verkkokaupassa oli ilmaiset toimitukset ja minähän käytin tilaisuuden hyväkseni! Punaiset farkkuleggarit löytyivät alennuksesta todella halvalla ja tällä kertaa kurkin hieman kevään uutuuksienkin suuntaan. Beiget avokkaat, kultaiset korut ja maastonvihreä t-paita päätyivät sitten vielä ostoskoriin asti.

385

Membersin sivuilla silmäni nauliintuivat tähän ihanan pehmoiseen mustaan karvaliiviin. Olin katsellut sitä aikoinaan Nellyn sivuilla normaalihintaisena, mutta nytpä se sitten olikin yli puoleen hintaan. ;)

Huh, siinähän sitä taas olikin. Toivottavasti maaliskuun ostospostauksessa ei ole näin paljon esiteltävää... Tähän asti on sujunut ainakin oikein hyvin. :D

tiistai 10. maaliskuuta 2015

WEEK 10

Heippu <3

Ihmettelinkin, että mites sitä onkaan ollut niin kiva viikko takana, mutta selvisihän se viimein. Viime viikko oli näköjään vuoden kymmenes viikko ja kymppihän on meikäläisen onnenluku. :'D Jotenkin koko viikko meni ihan nappiin ja koputteleva kevätkin aiheuttaa positiivisia tuulahduksia niin ihmisissä kuin luonnossakin.

Koska Waterlandbileet pärähtävät käyntiin ensi viikonloppuna, aloitin jo viime viikolla hieman kevyemmän ruokavalion noudattamisen. Jätin mun ylimääräiset välipalaleivät pois ja herkuttelunkin koitin hoitaa terveellisempiä kaavoja noudattaen. Kyllä siellä viikonloppuna taisi mennä Big Macci ja neljän kappaleen nugetit, sekä viimeistään sunnuntaina lähti vähän käsistä... mutta tiedättehän, sillä tavalla yleisesti ottaen kevyt linja. :D

016

Tortillaletut vaihdettiin vihreämpiin versioihin ja perusjuttujen sijaan täytteiksi pääsi tällä kertaa kana-kasviswokkia ja avokado-jogurttikastiketta. Tuli muuten sen verran hyvää, ettei jäänyt viimeiseksi kerraksi, kun näitä valmistan!

032

#Perusperjantai Sonjan kanssa sujui jälleen herkullisissa merkeissä ja napattiinpa myös pitkästä aikaa hieman asukuvia, ennen kuin suunnattiin Jumboon.

058

Päälleni kieräytin unelma-pehmeän uuden harmaan huivin H&M, kukallisen topin Emmiltä saatu<3 ja nahkatakin Vila

046

Sonjan päältä löytyi Zaran nahkatakki ja pehmeä neule H&M

066

036

050

Melko nopeasti tulikin räpsittyä nämä asukuvat, sillä Suomen kevät näytti hieman kurjaa puoltansa ja pukkasi räntää taivaan täydeltä. Nopeat räpsäisyt ja juosten takaisin sisälle!

Ruokavalion hetkellisen keventämisen lisäksi viikko sisälsi hyvin paljon liikuntaa ja tapahtumaa sen ympärillä.

021

Kotitreenailut perjantai aamuna!

076

093

Olin ensimmäistä kertaa itselleni alkuunsa tuntemattoman kuvattavana (jos koulukuvia ei lasketa), kun kuvattiin Fox Center Kuntosalin tiimin kanssa Foxin urheiluvaatemallistoa ja laitetarjontaa uudistuvia nettisivuja varten. Meitä oli kuvaamassa erittäin taitava ja mukava Jouni Jones Lehtonen, jonka kuvattavana oli yllättävän rentoa ja helppoa olla vaikka alkuunsa jännitinkin tilannetta ihan älyttömästi. Nimen linkistä pääsee Jounin fb-sivuille, mikäli tarvetta taitavalle kuvaajalle löytyy!

Kuvauksien jälkeen suuntasin viettelemään viikonloppua Helsinkiin ystäväni tupareille ja meillä oli ihan älyttömän hauska ilta. Oli kiva nähdä pitkästä aikaa monia tuttuja, joita ei ollut nähnyt yli vuoteen! Ilta jatkui Villissä Väinössä pöydillä tanssien. :D

027

Lauantai vierähti töitä tehden ja kodin suursiivouksen merkeissä! Tämän komppanian kanssa sainkin vierähtämään monta tuntia, sillä halusin hoitaa kevätsiivouksen kerralla kunnolla läpi. Seuraavana päivänä oli tiedossa vielä rakkaan kummityttöni 1-vuotis syntymäpäiväjuhlat luonamme, joten siivoaminen tuli hyvään saumaan siinäkin mielessä.

260

149

Kummitädin rakkaus-pakkaus. <3

255

197

179

Pikkumurua kiinnosti enemmän värikkäät lahjapaketit kuin itse lahjat. :D

237

202

Mira oli loihtinut synttäripöydän täyteen toinen toistaan ihanamman näköisiä JA makuisia herkkuja! Oli ihan pakko maistaa jokaista ja pakkohan se oli sitten ottaa kaikkea vielä vähän lisääkin. Tämä viikko pyritään taas olemaan turhia herkuttelematta. :D

177

Juhlarekvisiittakin oli just eikä melkein sopiva pienen prinsessan juhliin.

272

284

Kaiken kaikkiaan todella kiva viikko ja viikonloppu takana ja toivonkin, että tuleva kevät jatkuu yhtä hauskoissa merkeissä. Tälle kuulle on ainakin tiedossa sen verran kivoja tapahtumia, että odotukset ovat korkealla! Mukavaa viikkoa kaikille ruudun sillekin puolelle. <3 :)

sunnuntai 8. maaliskuuta 2015

Helppo ja nopea lettikampaus

Moiksan! Mulla on piiiitkästä aikaa sunnuntai-vapaa ja vietelläänkin päivä juhlien ihanan kummityttöni 1-vuotis syntymäpäiviä mun ja Jaakon luona. Naistenpäivän kunniaksi jaan tänne blogin puolelle vähän tyttömäisiä juttuja hiustutoriaalin muodossa! Hyvää naistenpäivää kaikki ihanaiset. <3

Blogiani pitkään seuranneet tietävätkin, etten ole kovin hyvä pitämään hiuksiani kampauksilla. Yksi letti/kiedonta-kampaus kuitenkin pilkahtelee asukuvissa säännöllisin väliajoin, ja sen tekemisestä on pyydetty monta kertaa hiustutoriaalia. Ohjeistus tapahtuu peilin kautta räpsittyjen kuvien avulla, mutta toivottavasti saatte näistä jotakin selvää! :D

1. Ensimmäisenä nappaan ohuen hiussuortuvan jakaukseni kohdalta ihan etuhiuksista. Samalla voi erotella ensimmäisen suortuvan vierestä toisen yhtä paksun osion valmiiksi erilleen muista hiuksista.

109

2. Kiepautan toisen hiusosion ensimmäisen päälle ja erottelen taas vierestä toisen osion valmiiksi erilleen ja yhdistän sen jo kerran ylivedettyyn eroteltuun hiussuortuvaan ranskalaisen letin tapaan. Tällöin hiussuortuvat joita pyörittelet, paksuuntuvat kokoajan eteenpäin kieputellessa.

124

3. Pysäytän kieputusmenetelmän suunnilleen ohimon kohdalle.

133

Tällöin toistensa yli vedettyjen hiussuortuvien pitäisi näyttää kutakuinkin tältä. 

136

4. Ohimon kohdalla nappaan kieputettujen hiussuortuvien vierestä suunnilleen yhtä suuren osion.

149

5. Ja letitän osiot yhteen.

157

6. Ja nappaan toiselta puolelta suunnilleen yhtä paksun hiusosion, kuin toisen puolen letti. Halutessaan toiselle puolelle voi tehdä myös samanlaisen kieputus-lettisysteemin, mutta itse tykkään tehdä sen vain toiselle puolelle. 

163

7. Yhdistä letti ja toisen puolen hiussuortuva takaa ponnarille ja kampaus on valmis! Halutessasi voit letittää myös koko loppuhiukset tai laittaa ne vaikka nutturalle. 

182

255

250

Tälläinen kampaus on sopivan yksinkertainen makuuni, eikä vie aikaa aamurutiineistakaan paria minuuttia pitempään. Tykkään väsätä tälläisen letin silloin, kun hiukset sojottavat vähän joka suuntaan ja haluan saada ne kontrolliin. :D

tukka

Kampauksesta saa hieman erilaisen riippuen siitä, kuinka tiukkaan vedät hiussuortuvia yhteen. Myös loppujen hiuksien auki jättäminen, kihartaminen, letille laittaminen tai nutturalle kääriminen tuo kampaukseen heti uutta ilmettä. Itse olen monesti niin laiska, että vetaisen kieputetun osan vain pinnille ja jätän hiukset muuten laittamatta. Löydä itsellesi sopivin tapa ja kieputtele itsellesi helppo ja nopea kampaus! :)