tiistai 20. toukokuuta 2014

Army green

212

Olen nyt yrittänyt ottaa tavaksi kannella kameraa mukanani kaikkialle, etten missaa hyviä kuvausmahdollisuuksia. En nyt tiedä paikan pätevyydestä noin yleisesti, mutta aurinko loisti taas niin kirkkaasti, että oli pakko napata asukuvat kauppakeskus Jumbon kattoparkkipaikalla. Käytiin Jumbossa tärkeällä visiitillä - nilkkasukkien ostoreissulla. Meillä on Jaakon kanssa aina kotona tappelua kaikista valkoisista ja mustista nilkkasukista, vaikka jalan koot ovat niinkin lähellä toisiaan kuin 36 ja 44. Jumbosta tosin löytyy eräs houkutuskeino, jota ei voi vastustaa. NE PATONGIT.

210

 Päälle valikoitui yksinkertainen asu valkoisella kietaisupaidalla ja armeijanvihreillä farkuilla. Kultaa ja mustaa kaveriksi.

168

Jaakko luotti babybluen voimaan. <3

 152
 - 177

Jaakon tyypillisin kuvauskulma, imarteleva.

197
 
Paita - Bikbok
Housut -  H&M
Kengät - Saksasta (Annibalta saatu<3)
Laukku - Friis&Company

129

 224


203

214

Jaakon mielestä asukuvat kaipasivat vähän elävyyttä. :D

Samaan vetoon ajattelin jakaa lupailemani  reseptin sunnuntaina valmistamastamme rahkapohjaisesta pizzasta. Ystäväpariskuntamme kutsui meidät leffailtailemaan ja pizzan valmistukseen luokseen. :) En ollut koskaan aikaisemmin tehnyt oikeastaan minkäänlaista pizzaa ja olenkin aina jotenkin ajatellut, että pizzan valmistus olisi monimutkaista, mutta homma hoituikin helposti ja nopeasti. Taidankin ottaa tavaksi vääntää ainakin kerran kuukaudessa pizzaa erilaisilla täytteillä! Tämä rahkapohjainen versio kun ei ole ihan niin epäterveellistäkään. ;)

Tarvikkeet (pohja)

3 tl Leivinjauhe
1 Maitorahka
150g Juustoraastetta
3 rkl Ruisjauhoa
4 rkl Vehnäleseitä
2 Kanamunaa
1 tl mustapippuria

117

Lisää kaikki pohjaan tarvittavat aineet sekaisin kulhoon ja sekoita lusikalla. Kun mössö on sekoitettu yhteen, levitä pellille leivinpaperin päälle tasaiseksi lätyksi. Laita pelti uuniin 200 asteeseen n. 10 minuutiksi.

120

Täytteet

Ananasta
Kalkkunasuikaleita
Herkkusieniä
Aurajuustoa
Chilikastiketta
Tomaattimurskaa
Juustoraastetta
/ Taikka mitä vain maan ja taivaan väliltä oman maun mukaan!

122

Levitä ensimmäisenä pohjalle tomaattimurska, jonka jälkeen voit heitellä sekaan mitä mielesi tekee, päällimmäiseksi juusto.

125

Laita pizza täytteineen uuniin vielä 15 minuutiksi ja herkkusi on valmis syötäväksi!

131

Niin ylihelppo valmistaa ja syntisen hyvää. Suosittelen kaikille pizzan ystäville, tästä pizzasta ei jäänyt sellainen ähkytäysi olokaan kiusaamaan.

maanantai 19. toukokuuta 2014

Sunny sunday

Tuli vietettyä kyllä niin tapahtumarikas sunnuntai, että fiilikset olivat kuin kesälomalaisella! Aloitettiin päivä menemällä ystäviemme kanssa Vanhankylänniemeen frisbeegolfaamaan. Laji tuli tutuksi viime kesän lopulla ja innostuttiin siitä välittömästi. Frisbeegolffaus on ihanan leppoisa ja hauska ajanviettotapa ja varsinkin tälläisillä säillä erittäin sopiva liikuntamuoto. Ei tule liian kuuma ja voi nauttia raikkaasta ulkoilmasta.

019

Ideana frisbeegolf-pelissä on, että frisbee yritetään saada mahdollisimman pienellä heittomäärällä maaliin aloituspisteestä. Radat kiertävät laajalla alueella erilaisissa maastoissa ympäri vanhankylänniemeä. Pelin voittaja on se, joka suorittaa radan pienimmällä heittomäärällä.

005

Ratoja löytyy monesta paikkaa ympäri Suomea. ( http://frisbeegolfradat.fi/radat )

008

043

Tämän kesän shortsikausikin tuli startattua samalla!

014

Vesipullot ehdottomasti mukaan pelailemaan.

055 

Meitä kasaantui pelailemaan aikamoinen joukko. Päästettiin kyllä pienempiä pelaajaryhmiä ohitsemme radalla. :D

 065

076

Lippis päähän suojaamaan auringonpistokselta. :D

085

Peliin tuo haastetta vaihtelevat maastot ja välillä joutuikin etsiä kiekkoja ties mistä rämeiköstä.

047

Tai puusta...

069

Tatskat esiin, kesä on täällä! ;)

Radan suorittaa noin tunnissa ja monesti otetaankin uusintakierros heti putkeen. Nyt kuitenkin nälkä ja lätkämatsi sai meidät lopettamaan jo ensimmäiseen kierrokseen. Siirryttiin pienemmällä porukalla meille grillailemaan kisakatsomon yhteydessä.

100

104

107

Uudet potut kruunaa koko homman!

111

Matsin jälkeen päätettiin lähteä vielä leffailtailemaan ystäviemme luo ja samalla valmistettiin yhdessä iltapalaksi rahkapohjaista pitsaa, nam. Oikeasti pakko sanoa, että rahkapohja on paljon maukkaampaa ja pehmeämpää kuin normaali pitsapohja. Jaan reseptin myöhemmin myös tänne blogin puolelle. :)

Aurinkoista alkavaa viikkoa, nautiskelkaa!

What a weekend

Hyvää sunnuntaita ihmiset. <3

Aaah, mitkä säät! Toivottavasti kaikilla on yhtä raikas ja pirteä olokin. ;D Täällä vieteltiin hauska viikonloppu kisakatsomoa ylläpitäen, lukien, ulkona nauttien ja ystävien kanssa aikaa viettäen. Selkä alkaa kestää jo pitempiäkin kävelyitä vihlomatta ja rennosti olen uskaltanut jo hiukan venytelläkkin sitä. Aika varovainen olen tämän kanssa kuitenkin ollut, sillä haluan parantaa tämän nyt kerralla kuntoon.

024

Perjantaina kokeilin vähän keventää tummaa silmämeikkiäni. Jätin alarajaukset ja ripset värjäämättä, sekä ruskeat varjostukset kokonaan pois. Pakko myöntää, että lopputulos oli raikas, mutta en silti suostu luopumaan lopullisesti varjostuksistani. :D

018

Laitoin myös aurinkopuuterin tilalle vain vähän vaaleanpunaista poskipunaa.

204

Aamuinen taideteokseni.

209

This is how we do it! heheh

213

Rahkaa vain sekaan ja täyttävä aamupala on valmis.

222

Ystävältä saadut tossut pehmittävät aamu-unisia askeleita.

Vietimme Sonjan kanssa aika rentoilupohjaisen perjantai päivän pitäen Gossip girl- maratonin. Loppukevennykseksi katsottiin vielä Suomi-Sveitsi ottelu, joka ei ollutkaan mikään ihan lyhyt ja kepeä ottelu, mutta voitto tuli!

066

Vaalean meikin lisäksi jatkoin asullanikin hyvin vaaleaa linjaa.

083 

070

Neule - H&M
Housut - Vero Moda
Kengät - H&M

103


165

Rentoiluiltaan kuului luonnollisesti jotakin rentoiluruokaa, mäkkäri pelasti laiskat pulasta.

167

Kippis!

Lauantaina aloitin aamuni lukien pääsykokeisiin takapihallamme. Kymmenen aikoihin ulkona alkoi olla jo niin kuuma, että kävin vaihtamassa bikinit päälle ja jatkoin lukuhommia aurinkoa ottaen. Sain aikaan pienet rusketusrajat ja nenänpää taisi jopa palaa. Jaakon sain hereille vasta kahden aikaan iltapäivästä ja lähdettiin keskustaan pyörimään kauniin sään innoittamina. Moni muukin oli selvästikkin saanut ulkoiluinnostuksen päälle, sillä rantapuisto suorastaan kuhisi ihmisiä ja elukoita, päästiinpä Jaakon kanssa pitelemään käärmettäkin sylissä ensimmäistä kertaa elämässämme. :D Illalla kokonnuimme vielä vanhojen työkavereideni kesken ystävälleni iltaa istumaan nyyttäri-teemalla.

028

066a

036

 068

008


070

084

039


100


Tulikin nyt vahingossa hieman pitkä postaus, mutta en osannut valita näistä kesäisistä kuvista vain osaa ja vieläkin enemmän olisi tehnyt mieli hypetellä! Onneksi näiden kelien pitäisi jatkua ensiviikollekkin, vaikka minulla onkin töitä melkein jokaisena päivänä. Kyllä se kesä sieltä näköjään tuleekin. :) Mitä olette mieltä, voiko postauksissa olla liikaa kuvia? :D

torstai 15. toukokuuta 2014

Puppy love

Kevät on ollut täynnä pienten jalkojen tepsutusta ja vauvamaisia juttuja, sillä lähipiiriini on siunaantunut kummityttöni lisäksi vähän karvaisempikin vauva. Tämä vauva yrittää pureskella kaikkea mahdollista, saa toisinaan hullutusriehumiskohtauksia ja tykkää antaa märkiä pusuja.

Yhden parhaan ystäväni perheeseen liittyi pieni berninpaimenkoira Edi. Tosin, kyseinen poika ei ole enää mikään ihan pieni, sillä nuo karvakuonot kasvavat niin tajutonta vauhtia! Pentuajoista pitääkin nauttia täysin siemauksin, sillä tuo aika on harmillisen lyhyt.

Olen pyrkinyt vähintään kerran viikossa ehtiä käydä katsomassa ystäväni luona tuota pientä sydäntensulattajaa. Noin kuukausi sitten nappasin Edistä muutamia kuvia ja herra näytti vielä tältä:

028

038

Tänään sovimme ystäväni kanssa treffit Edin kuvailun ja tortillojen ahmimisen merkeissä! Tortillojen tekemisestä onkin vakiintunut sellainen "meidän juttu", vaikkei tämä nyt mikään kovin uniikki tapa olekkaan! :D

Mä luulin, että oon viettänyt sisätiloissa vain muutaman päivän, mutta ulkona näyttää siltä, kuin olisin ollut sisällä pari viikkoa. Sade teki tehtävänsä luonnossa ja nyt vielä aurinko auttaa kesän käyntiin.

Tässäpä kuvia keväisestä lenkistämme ja Edistä reaaliajassa:

022

015

096

 055

072
103

107
025
 
044

100

081

Vaikuttaa heti mielentilaankin positiivisesti, kun ulkona on niin kaunista. Olo on pirteä ja iloinen ja selkäkin alkaa kestää liikkumista pikkuhiljaa yhä enemmän!

Nyt siirryn lätkän puolelle. Go Suomi! ;) Hyvää loppuviikkoa ruudun sille puolelle. <3