tiistai 1. marraskuuta 2016

Mitäpä kuuluu?

No heippulivei vain! Lokakuun viimeinen päivä paketissa... VIIMEINEN PÄIVÄ?! Ihan totta, tää lokakuu on tuntunut joltakin viikon pituiselta, enkä voi uskoa, että huomenna on jo marraskuu. Syksy on hurahtanut ohi nopeammin kuin koskaan ennen ja miellänkin marraskuun ensimmäiseksi talvikuukaudeksi. Sitä suuremmalla syyllä olisi aika kertoa, mitäs minun syksyyni onkaan ihan oikeasti kuulunut.

Hitusen normaalista tahdistani hiljentyneemmistä snapeista ja instakuulumisista on voinut päätellä, että kaikenlaista kissanristiäistä ja muutakin tapahtumaa on mahtunut tähän syksyyn, mutta siihen väliin on jäänyt niin paljon ihania pieniä hetkiä ja välillä ei ihan niin ihaniakin pieniä hetkiä.

205

Kiire on ollut, sehän oli jo alkusyksystä selvää, mutta mielenkiintoista on ollut seurata, miten näin hektinen elämänrytmi on vaikuttanut muhun itseeni. Ensimmäiset viikot luulin, että pystyn kaikkeen samalla temmolla kuin normaalistikin, mutta parissa viikossa todellisuus iski äkkiä päin pläsiä. Eihän sitä voinutkaan paahtaa pää kolmantena jalkana joka paikkaan, kun sitä vapaa-aikaa jäi vuorokauteen monesti vain muutaman hassun tunnin verran. Viikonlopun alkaminen ei oo enää musta ihana ja vapauttava juttu, vaan se tarkoittaa raatamista. Mun lähes jokainen perjantai nimittäin menee 9-22.15 töissä. Kahdessa eri paikassa tosin, joka helpottaa kuormittavuuden tunnetta, mutta onhan tää ollut melkoista hullujen hommaa välillä! :D

Nyt musta tuntuu kuitenkin, että oon alkanut löytämään hyvän rytmin tälle kaikelle hulinalle ja fiilis ei oo enää yhtään stressaantunut ja kaoottinen. Oon hyväksynyt sen, että sitä omaa aikaa on nyt vähemmän ja että se aika pitää tosiaankin suunnitella niin, ettei jokaiselle päivälle ole tungettu liikaa ohjelmaa. Salilla käyminen, parin kaverin näkeminen, kotitöiden hoitaminen, blogaaminen, kouluhommien tekeminen ja omien perustarpeiden täyttäminen ei vaan mahdu millään yhden duunipäivän jälkeiseen viistuntiseen ja alkuun napsinkin ylimääräisiä tunteja yöunistani, joka kostautui kyllä karvaasti. Voisinkin kirjoittaa vaikka kokonaisen postauksen liian vähäisen unen vaikutuksista omassa arjessani. :D

207

Oon nyt siis hyväksynyt, että en oo mikään Wonder Woman ja oman henkisen ja näköjään myös fyysisen hyvinvointini vuoksi mun on ollut pakko karsia ylimääräistä hommaa viikoistani. Kavereita ehtii kyllä nähdä, mutta ei ihan jokaisena päivänä, blogia ei millään ehdi päivittää saati kuvata materiaalia joka toinenkaan päivä ja salille ei mennä silloin, kun on kiireen vuoksi syönyt tai nukkunut liian huonosti. Se on ihan turha homma se nimittäin. Nukkumaan on mentävä ihmisten aikoihin, syödä säännöllisesti ja monipuolisesti ja töissä pyrkiä tekemään parhaansa, mutta ei kuormittaa silti itseään liikaa. Heh, paljon ollut opittavaa tänä syksynä.

204

Vaikka alkutekstin perusteella voisi nyt äkkiseltään luulla, että mun syksy on ollut aivan hirveä, on se päinvastoin ollut ehkä mun elämäni parhain syksy. En oo oikein koskaan erityisesti tykännyt syksystä vuodenaikana ja jotenkin se on saanut mut aikaisemmin hieman masentumaan, kun pimeys alkaa hiipiä salakavalasti takapihalle ja puut vetää vehreytensä takaisin sisään ja sylkäisee ulos ensin hämätäkseen kauniit värikkäät sävyt, mutta kas kummaa seuraavalla viikolla se on harmaa muisto vain. Tänä syksynä oon kuitenkin ollut jatkuvasti innostunut, odottavainen ja aktiivinen. Oon oppinut roppakaupalla taas itsestäni ja tehnyt paljon uusia suunnitelmia itseni ja elämäni varalle.

203

Ystävien ja läheisten kanssa vietetyt hetket on ollut mulle kalliimpia kuin koskaan. Oon osannut sanoa myös monesti ei silloin, kun on tuntunut, että on ollut vähän liikaa kaikkea, mutta sitten kun oon ehtinyt noita rakkahaisia tavata, on se ollut arvokasta aikaa. Ystävien merkitys on alkanut selkeytyä päässä entisestään ja tiedän suunnilleen, ketkä ihmiset tuovat mun elämään iloa, onnea ja lämpöä ja keiden seuraan hakeutua milloinkin ja milläkin moodilla. On mahtavaa, kun on paljon erilaisia ihmisiä ympärillä. Kiitos, että olette siinä. <3

Tähän postaukseen halusin nyt siis koota hieman ajatuksia tästä syksystä kokonaisuutena ja ensi postaukseen voisin hieman avata, millaista kaikenlaista aktiviteettia ja touhua on sitten tullut puuhasteltua! Nyt toivotan tältä erää hyvät yöt, sillä oon luonut itselleni nukkumaanmenoajat ja vaikka mieli tekis höpötellä tänne vielä ummet ja lammet, on mun kuunneltava nyt sisäistä kelloa.

218

Öitäpöitä ja mahtia marraskuuta jokaiselle. <3

22 kommenttia:

  1. Monelta oot menny nukkuu? Entä milloin oot arkisin heränny? Mitkä on aikasimmat herätykset? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yritän mennä viimeistään puolenyön aikaan joka päivä, koska mulla on herätys melkein aina 8 ja 8h unta on mulle justiinsa semmonen sopiva. :) Aikaisintaan on pitänyt mennä aamuvuoroon 6 ja silloin herään 5 maissa :D

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Takki on onlyn ja tilattu nelly.com sivustolta! :)

      Poista
  3. Muutama vuosi sitten mulla oli sama tilanne kuin sulla, tein sekä palkatonta työharjoittelua ja palkallista työtä viikonloppuisin. Kyllä sitä 3-4 kk jaksoi ihan hyvin kunnes yhtäkkiä romahdin täysin. Koko stressi purkaantui yksi ilta eikä itkusta tullut loppua. Lisäksi sairastuin samaan aikaan ja olin ainakin pari viikkoa kuumeessa ja flunssassa. Tästä viisastuneena en enää koskaan rääkkää itseäni tuolla tavalla, sillä silloin sain huomata kantapään kautta mitä liika kuormitus tekee ihmiselle henkisesti ja fyysisesti. Ihminen ei ole kone. Nykyään tiedän onneksi omat rajani ja huolehdin siitä, että kalenterissani on ruhtinaalisesti aikaa myös levolle ja omalle ajalle;) Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos oman kokemuksesi jakamisesta. <3 Pitää tosiaan antaa aikaa myös sille levolle ja ainakin pysyä terveenä! Vähän vaikeaa vain täällä myrskyssä! :D

      Poista
  4. Itsekin luulin aikanani olevani supernainen töiden ja täyspäiväisen harjoittelun mennessä päällekkäin, mutta pakko se ooi itsekin myöntää kk jälkeen, että eipä sitä supernaisia olla. Oma jaksaminen meni melkein nollaan ennenkuin sen rytmin sai kulkemaan ja jonkun näköisen arjen töiden ohelle kulkemaan :) onneksi kyseinen ajanjakso on nyt muisto vain! Hurjasti tsemppiä kiireiseen loppuvuoteen ja ihana, että olet nyt löytänyt omaan jaksamiseen sopivan rytmin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, pitää koittaa muistaa lepäillä tarpeeksi ja tässä ollaan jo voiton puolella kun enää alle pari kuukautta jäljellä tätä kiireellisempää jaksoa! :)

      Poista
    2. Kiitos paljon tsempeistä <3

      Poista
  5. missä kahdessa paikassa oot töissä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viikonloppu ruokakaupassa ja viikot työharkassa PR toimistossa! :)

      Poista
  6. mp victorias secret?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanan tuoksuisen vartalosuihkeet ja rasvat ja hauskan ybertyttömäistä pikkukrääsää! Vähän ylihinnoiteltua ehkä :)

      Poista
    2. testaavat eläimillä :'(

      Poista
  7. Ää, mulla on ikävä sun öitäpöitä toivotuksia ! 😔

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahahaaa joo vähän turhan harvoin on tullut nykyään nukuttuu yhdessä 😭😂😴

      Poista
  8. Heippa Essi ja kivaa marraskuun alkua! :)
    Haluisin kysyä, että mitä ootat eniten tulevalta joululta? Onko jotain tiettyä ruoka/lahjatoivetta vai ootatko ihan vaan yleisfiilistä .. ja miksi :)
    Tsemppiä kiireeseen ja lämpöisiä talvi-iltoja! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Mulle joulu on tänä vuonna enemmän rauhoittumisen aikaa kun ikinä! Mun kiireinen ajanjakso elämässä päättyy harkan päätyttyä ja aion vaan ympäröidä itseni läheisillä ja rentoutua ja ottaa sitten levänneenä uuden vuoden ja haasteet vastaan! :) Odotan joulua innolla <3

      Poista
  9. Mistä toi sun lempinimi(kö?) Tismo tulee? :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Parhaat frendit on jättänyt läppänä elämään ku jotkut väänsi joskus aikoinaan mun irg-galleria "essimo" nickistä "tissimo" :'D Ja nytku siitä on jäänyt elämään edelleen lempinimi esmo - nii se on sitten myös tismo :D

      Poista
  10. Mikä on sun mielipide vuittonin laukuista?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nättejähän ne on, mut mun budjetille liian kalliita! :D

      Poista