lauantai 11. heinäkuuta 2015

Captain Hook Cruise

Kerroinkin jo aikaisemmin, että käytiin reissumme alkuvaiheilla laivaretkellä. Retki oli ehdottomasti yksi matkamme kohokohdista ja suosittelenkin vastaavaa ihan jokaiselle, joka tuolla vierailee! :) Illalla satamassa pyöriessä voi käydä veneiden omistajien ja retkien järjestäjien kanssa kauppaa seuraavan aamun retkien hinnoista. Saatiin itse tingittyä retket itsellemme kympin halvempaan hintaan, kun mihin niitä alkuunsa kaikkialla markkinoitiin. Kannattaa siis vähän höpötellä mukavia noiden järjestäjien kanssa, niin pitäisi hoitua hitusen halvemmalla moiset risteilytkin! Ei ollut minkään vaativan ja pitkän keskustelun tulos tämä alennettu hinta nimittäin... :D

1662

561

375

108

385

384

Kaiken kukkuraksi saimme vielä varattua paikat itsellemme etukäteen laivan aurinkokannelta. Noita makuupaikkoja laivalta löytyi ehkä vain noin kuusi kappaletta, mutta saimme varata yhdet paikat itsellemme viemällä pyyhkeemme valmiiksi tuonne "pantiksi" risteilyä edeltävänä iltana. Laiva tulikin lopulta vielä ihan täyteen porukkaa, niin oli kyllä ihan huippua saada tuollaiset kunnon paikat kannelta.

445

Ensimmäiselle nähtävyydelle pääsimme noin tunnin kuluttua lähdöstämme. Päästiin ihailemaan luolia, jonne olisi päässyt käymään uimassakin, jos vaan aallot eivät olisi olleet niin suuret tuona päivänä. Turvallisuuden vuoksi tyydyttiin vain ihailemaan maisemia ja matka jatkui seuraavaan kohteeseen.

434

459

462

394

Seuraavaksi saavuimmekin alueelle, jossa oli aivan täydellisen kirkasta ja turkoosia vettä! Silmiin meinasi sattua, kun kaikkialla oli vaan niin kirkasta ja hohtavaa! Monessa maassa on tullut käytyä, mutta pakko sanoa, etten ole tähän asti käynyt missään, jossa olisi ollut yhtä kauniin väristä vettä! Tuonne päästiin sitten polskuttelemaankin puoleksi tunniksi.

529

493

483

523

Viimeiseksi laiva seilasi Gaios nimiseen kaupunkiin, jossa päästiin syömään ja jaloittelemaan muutamaksi tunniksi.

540

561

568

Gaios oli todella kaunis pieni kaupunki, mutta pari tuntia riitti sen kauniiseen satamaan tutustumiseen ja sitten olikin jo aika taas lastata laiva ja lähteä kruisailemaan Pargaa kohti!

536

Risteily oli aivan ihana ja melkeinpä olisi tehnyt mieli lähteä samaiselle uudestaankin loppu lomasta! Pieni varoituksen sananen kuitenkin helposti pahoinvoiville tapauksille: Laiva keinui ja välillä todella kovastikin. Pariin otteeseen takaisintulomatkan aallokoissa roikuin noissa vaijereissa jo vähän kauhustakin kankeana ja saatettiin me parin jättiaallon aikana Sonjan kanssa rukoillakin turvallista rantaan pääsyä. :'D Vieressämme matkannut nainen ei kestänyt tätä ajoittaista kovaakin keinumista, vaan tuli merisairaaksi ja oksenteli sitten satamaan asti. Hrr... onneksi itselläni ei iskenyt minkäänlaista matkapahoinvointia!

Turvallisesti "kotiin" päästyämme emme jaksaneet lähteä heti liikkeelle minnekään, vaan valmistimme omassa huoneessamme illallisen.

031

Heti ensimmäisten päivien aikana kotiutimme yksinkertaisen keittiövarustuksen huoneeseemme.

576

760

Jee! Löytyihän multa kuva tästä meidän "keittiönurkasta". Mä en kutsuisi tuota ihan keittiöksi, vaikka siltä pullonavaaja ja kaksi lasia löytyikin etukäteen. :D

587

Kyllä pari blondia keinot keksii ja saatiinkin aikaiseksi ihan pätevä illallinen, vaikka hieman puutteelliset välineet olivatkin. Purkkien kannet menee ihan hyvin lautasista ja valmistettiinkin tuon jälkeen vielä varmaan kolmena iltana itse ateriamme.

294

297

300

298

306

Illalla satamaan suunnatessa päälle eksyi kepeät vihreät shortsit, jotka kotiutin jonkun aikaa sitten kirpparilta. Ostinkin nuo juuri reissuja silmällä pitäen, sillä mielestäni vihreä sopii ihanasti yhteen rusketuksen kanssa ja shortsien malli ja materiaali on ihanan "tuuleva" ja kevyt. :)

320

325

Satamassa oli melkein jokaisena iltana jonkunlaista happeninkiä ja tuonakin iltana pääsimme kurkkimaan ja maistelemaan kokkien valmistamia pieniä maistiaisia ilmaiseksi. Moni kävi ottamassa yhteiskuvia tämän yhden kokkihattuisen herran kanssa, joten jonkunnäköisestä tutusta kasvosta oli ilmeisesti kyse. Yhdestä pöydästä nappasimme mustekalanlonkerot ja toisesta taas jonkunlaisen juustokuution.

Monena iltana satamassa pääsi vielä kuuntelemaan erilaisia musiikkiesityksiä ja sinne olikin aina mukava suunnata illaksi pyörimään, vaikka ei mitään erityisempiä suunnitelmia illaksi olisi ollutkaan. Pitkät ja tapahtumarikkaat päivät vetivätkin monesti sen verran poikki, että suunnattiin yleensä aika aikaisin takaisin hotellillemme nukkumaan ja ottamaan vastaan seuraavan päivän levänneinä ja virkeinä! :)

1. Essi oot niin täydellinen kaikin puolin!

1. Eikä mikä kommentti! Kukaan ei ole, mutta kiitos kuitenkin ihanainen! :')<3

2. Mitä kynsilakkaa sulla on? Aivan ihana toi pronssinen sävy!

1. Tuo on itseasiassa Seppälästä ostettu sellainen parin euron oranssi kimalteinen lakka. :) saattaa löytyä yhä!

3. Ei vitsi sun kasvot näyttää todella kauniilta tuossa kuvassa, jossa istut tuolla laivassa! :)

1. Heheeh voi ihana! Oikeasti ne taisivat olla vähän palaneet ja päivän päätteeksi hionneet, mutta hyvä jos kuva kuitenkin onnistui näyttämään inhimilliseltä! :D <3

4. Vitsi miten hyvä idea toi käyttää noita kansia lautasina!:D tuskin omilla aivoilla olisin heti hoksannut, mutta pitää pistää nyt muistiin jos joskus jollain retkellä on lautasesta pulaa :)

1. Hahah no mekin oltiin ihan innoissamme, kun moinen keksittiin! :D Ihan kätevästi toimi! ;)

5. Aivan ihana toi laivan kannella otettu kuva susta!! <3

6. Ompa tosi ihanan kirkasta vettä. Näyttää niin ihanalta. :)

1. No oli ihan mieletöntä! Tuntuu yhä jotenkin hullulta, että jossakin voi oikeasti näyttää tuolta! :) <3

7. Mitä kautta varasitte lennot ja hotellin Pargaan? :)

8. Voitko sanoo annille että vastaa blogi kommentteihin ::

1. Meillä on ollut täällä kuule niiiiin surkea netti, että tää blogin avaaminenkin on ollut puolentunnin odotuksen takana ja varsinkin kommenttien avaaminen tai niihin vastaaminen. :D Lomalla ei oo sitten jaksanut kyhjöttää sisällä odottamassa netin toimimista, joten on sitten vähän hiljaisempi viikko blogin puolella ollut. Mä nyt oon tämmönen datarotta, että oon vähän roikkunut täällä puhelimen päässäkin silti! :D

9. SIIIS TÄH ootteko eronnut :o

1. Juu, mä kirjoitan tästä kyllä hieman juttuja auki myöhemmin kun oon kunnolla palautunut reissusta ja saanut arkirytmin taas käyntiin! :) Niin monta kysymystä tilanteen tiimoilta kuitenkin tullut ja en oo nyt vielä viitsinyt hirveästi julkaista edes kommentteja, kun ei tosiaan oo halunnut lomalla alkaa availla tilannetta sen tarkemmin täällä julkisesti. :)